Kleine horloges zijn niet van deze tijd?

Halll allemaal,

Zoals sommigen van jullie wel weten spaar ik Vintage Invicta’s. Sommigen van deze horloges zijn rond de 40mm wat een prima formaat is vandaag de dag.
Maar er bestaan natuurlijk ook modellen die stukken kleiner zijn. Deze komen wij tegen bij vintage horloges van verschillende merken. Zo is het kleinste horloge dat ik in bezit heb 32mm en daarmee is het geen dames horloge omdat ik namelijk de vrouwelijke variant ook in bezit heb (die is onder de 30mm).
Maar wat vinden jullie: kun je als man vandaag de dag nog rondlopen met zo’n gedateerde klokje om je pols? Met name als je grote polsen hebt en betreft postuur niet klein bent, of zijn dit soort horloges alleen nog goed voor de vitrinekast?

Bedankt!

4 likes

Zie juist weer dat de grote merken ook weer kleinere modellen maken.
Oris met de nieuwe Aquis nu ook in 39.5 mm de Black bay 58 enz.
Dus over 10 jaar lopen we weer trots met 32 mm rond.

6 likes

Mn grootste is 40 mm en mn vintage afdeling loopt van 31 tot 38.
Geen enkel probleem. Juist leuk, de afwisseling.

2 likes

Ik vind als ik zo naar alle fotos kijk hier, dat de polsomvang soms te klein is voor een te groot horloge. Of zeg maar het horloge te groot is.
Voor mij persoonlijk is max 40mm goed op pols omvang 20 cm

3 likes

Het is maar wat je gewend bent en mooi vindt. Zelf vind ik alles onder de 35mm niet mooi, terwijl ik vrij dunne polsen heb. In het dagelijks leven geeft niemand iets om het horloge wat je draagt, dus draag wat je mooi vindt :slight_smile:.

5 likes

Natuurlijk kan dat! Deze heren zien er prima uit met kleine horloges.

6 likes

Soms is het ook, dat de band heel mooi is om te zien en dat vind ik esthetisch wel mooi. Als het horloge te groot is voor de pols, dan zie je vaak een horloge en vliegt de band direkt naar beneden.

2 likes

Ik vindt dat persoonlijk geen gezicht , zo,n 32mm om een dikkere pols…
Heb zelf smallere pols , maar once u go big u can,t go back :slight_smile: 38mm… kleiner hoef ik ze niet meer,
mooi voor de vrouw tegenwoordig die kleinere… 2019 !

Nope … :frowning:

2 likes

…en verder wat temporis zegt. Een horloge draag je alleen voor jezelf. Niemand ziet wat je draagt. Niemand wil zien wat je draagt.
Het gaat dus om jezelf en je eigen gevoel erbij.
Voor mij persoonlijk is er geen te klein maar wel een te groot.
Bij vintage, jaren 50 en eerder, ging het er klein aan toe. Niets aan te doen.

6 likes

40mm? Veels te klein voor mij, 40mm lijkt wel een dameshorloge op mijn pols :grin:

1 like

Wat @pasd zegt: klein wordt steeds hipper. Groot is dood.

5 likes

Momenteel heb ik een DJ 36 - Sub 40 - Speedy 42mm. Ze kunnen alledrie prima op mijn 17,5cm pols.

Dit is wel mijn onder- en bovengrens. Gaat ook niet snel veranderen denk ik.

1 like

Je kunt je zelfs de vraag stellen “zijn horloges überhaupt nog wel van deze tijd” :grin:

6 likes

Haha, zo is dat, Bobdelair. Heel nuchter!

wil je eens een foto posten, thx

Moet je helemaal zelf weten.

1 like

Sja, ik leid wat acceptabel is niet aan modemerken en moderne Invicta af.

Een PAM mag van mij nog eens 44mm zijn, maar ook Fliegers moeten niet meer dan 40mm doorsnee hebben. Bij duikers zou ik een maximum van 42 aanhouden, maar liever 39 of 40. Het type horloge speelt dus ook mee.

Mijn horloges gaan van 34mm vintage tot één 44mm Citizen. 38-39,5mm is vor mij optimaal met m’n 17,6cm pols. Maar de Nomos die ik heb is met 36mm behoorlijk aanwezig omdat het Bauhaus is.

De 44mm zou ik nu nooit weer doen. Da’s veel te groot.

Mijn strelling ijs dan ook omgekeerd: van die grote satellietschotels zijn voor gewone mannen niet meer van deze tijd.

1 like

Ik onthou mij van commentaar in dit topic. Alles wat met mode te maken heeft is veranderlijk.

Het feit dat we horloges die overduidelijk te groot zijn (met soms “overhangende” lugs) normaal vinden zegt m.i. genoeg. Lijkt m.i. nergens op.

Dan hebben we het nog niet over Diesel keukenklokken gehad.

6 likes

Indirect zeg je al heel veel

1 like