Kleine ode: F-91W

Vanaf een zonovergoten Curaçao :curacao: een kleine ode aan de ultieme vakantie beater: de Casio F-91W.

Jullie kennen ‘m allemaal, de kleine Casio die wordt gedragen van president tot terrorist.

IMG_9574

Van hipster tot horlogefreak. Ik gebruikte tot op heden de F-91W eigenlijk alleen tijdens het sporten, ideaal. Voor dagelijks gebruik naar werk etc. is mijn vaste horloge de Tudor Black Bay 36, eveneens een fantastisch dagelijks horloge, maar daar gaat dit topic niet over.

Soms moet je je even beseffen dat het heerlijk is om je geen zorgen te maken over wat je draagt, waar je het draagt, of je het zwembad in duikt of misschien in de tuin aan de slag gaat. Met de F-91W kan alles. Hieronder twee vakantiekiekjes met de Casio:

Mijn vakantie heeft mij doen beseffen dat dit écht een heelijk horloge is, zwemmen, hiken, chillen etc. etc. Ik ga ‘m hierna waarschijnlijk stiekem toch wel vaker dragen, naast het sporten. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de F-91W, hoevaak dragen jullie dit horloge of zijn er andere vakantiebeaters die misschien wel nóg beter zijn?

50 likes

F-91W = :goat:

Ik heb er geen maar wel een iconisch ding.

2 likes

Best wel lange tijd werk beater geweest. Soms om op een festival. Nu al lange tijd de doos niet uit geweest. Zonde eigenlijk :sweat_smile:

2 likes

Ik heb een andere iconische klassieke Casio, de CA-53 calculator, dus ik heb de F-91w zelf niet, dat zou teveel concurreren. Ik heb onlangs wel een F-91w cadeau gedaan aan mijn neefje. Goed beschouwd is het het perfecte horloge: zeer betaalbaar, alle functies die je nodig hebt, vrijwel onverwoestbaar (en als hij een keer iets niet overleeft koop je zo weer een nieuwe), accurater dan welk mechanisch horloge ook. Als dit een rationele hobby was droeg iedereen dagelijks zo’n ding…

5 likes

Haha jup, was het maar zo makkelijk :grin:

2 likes

Hey @F-91W , een ode aan jou! :joy:

3 likes

“The timepiece has a water resistance rating of 30m, which means resistance to minor splashes.”

Toevallig vorige week de WR van deze Casio opgezocht toen mijn zoontje vroeg of ie zijn horloge tijdens de zwemles om kon houden :sweat_smile:

2 likes

Geen dag te vroeg :smirk:

2 likes

Hier ook mee gezwommen, niks aan de hand! Online ook wel genoeg filmpjes te vinden dat ze hier ook dieper mee duiken. Wel met het advies om de pushers niet te gebruiken onder water.

2 likes

Voor mij is het het perfecte horloge. Ik draag het verschillende dagen per week, ongeacht de gelegenheid. Ik draag tijdens het sporten een Garmin, dus zelfs dan ndraag ik de f-91W niet. Omdat ik allicht emotioneel disfunctioneel ben probeer ik uiteraard echt geluk in te vullen met het kopen van meerdere horloges. Maar ik ben toch steeds zeer gelukkig om mijn f-91W aan te trekken.

De waterdichtheid door CASIO is zeer understated, op YouTube kan je verschillende tests terugvinden die veel bekwalere cijfers aantonen.

2 likes

Dit ben ik op reddit tegengekomen. Humor.

12 likes

Lijkt dit dan op jouw verzameling @F-91W ? :crazy_face:

1 like

Haha, nee, ik heb er maar 1 :grin: ik zal binnenkort mijn verzameling eens op beeld zetten, maar dat is er tot nu toe nog niet van gekomen :grin: het ding is, je hebt er eigenlijk maar 1 van nodig. Heb de klassieke zwarte, maar heb wel al een paar keer aan de transparante gedacht. Al de rest zegt me niet bijzonder veel.

1 like

Zonde van de 3 andere modellen, ze kopen niet tot hun recht ussen al deze knallers.

1 like

Een klassieker. Met veel plezier gedragen in mijn tienertijd. Fijne beater idd :+1:

1 like

Meerdere jaren surfles mee gegeven in zeewater. Nooit problemen gehad. Wij zeiden altijd: alleen terroristen en surf instructeurs dragen dit horloge…

2 likes

F91 hydro mod extreme…

https://www.instagram.com/p/C1M1a1ELpsS/?igsh=OWdqMW45bGViMGxv

2 likes

Is echt een leuk ding om te zien voor mij maar om te dragen nee. Denk dat mn neefje zoiets wel kan waarderen en die is binnenkort jarig :smile: maar eigenlijk mag er zo 1 niet ontbreken aan eigen collectie :sunglasses:

1 like

Haha dit is wel next level ja

Drie stuks in huis. Hier wordt de F-91W goed gedragen. Iedere dag door ons oudste zoontje, wekelijks door onze peuter en zelf ook regelmatig.

1 like