Kleine pols. Welke maat?

Goedemiddag. Ik ben net nieuw in de horloge wereld en ga ook mijn eerste horloge kopen. Nu is mijn pols maar 15,5 cm en wil ik m’n horloge redelijk in proportie hebben. Ik ben wel begonnen met trainen en hoop dat ik wat breder kan worden ookal weet ik niet hoeveel effect dat heeft op m’n pols. Ik kwam hier om te vragen tussen welke diameters zal ik mijn horloge moeten kopen om er niet raar mee uit te zien? En welke diameter is de optimale maat voor m’n pols? Alvast Bedankt

1 like

Ik denk dat tussen 36 en 41 mm optimaal is (16 cm pols hier)

1 like

Het is natuurlijk persoonlijk…er zijn mensen met jou maat die met 44 cm rondlopen.Ik heb 18cm pols en het liefst zit ik tussen de 35-38 max 40…maar heb ze ook van 43, denk dat ik ideale maat pols heb😊
En als je een kleine maat zoekt kom je vaak bij vintage terecht…al worden de nieuwe horloges ook weer kleiner lijkt wel🤔

Ik zou zeggen vooral veel horloges passen🖒

Succes!

3 likes

Persoonlijk vind ik diameter niet alles zeggen. Ik kijk liever naar de lug-to-lug afstand en zorg dat deze niet of nauwelijks over mijn pols heen gaat hangen.
Als je platte polsen hebt kun je meer hebben dan bij ronde.
Verder is het ook een smaakkwestie welke met de tijd veranderd. Waar ik op mijn 18e graag 45mm klokken droeg zal ik dit nu niet snel doen.
Tip: proberen en passen. Als je toch diameters als indicatie wil: Tussen de 36-38mm is er nog redelijk wat keuze wat betreft nieuwe horloges. Vintage is de herenmaat 33-35mm wat je ook zeker kunt proberen.

Edit: eigenlijk zeg ik hetzelfde als hierboven, sorry had deze niet gezien voor posten.

3 likes

Niet. Die polsen heb je van je ouders gekregen. Meer dan een centimeter bij op met maximaal trainen wordt hem niet. Dus staar je niet blind op 20 setjes wristcurls, daar krijg je alleen maar blessures van.

Gewoon lekker bankdrukken, deadliften en overheadpressen, heerlijk :muscle: Voor een offerte van een Arnold Schwarzenegger statuur kun je zo bij @25tien terecht.