Kleine pols. Welke maat?

orisfan, heb ik wat voor die 10 cm hoge hakken dat scheelt een stuk. ha ha marino

1 like

nee dank je, ben zuinig op mijn enkels

Van je kaakspieren trainen worden je polsen ook niet dikker :grin:

Allemaal beenspieren natuurlijk, heb veel gesquat :sunglasses:

1 like

1 like

36-39mm bij een lug to lug de 45mm niet moet overschrijden. De klasssieke maten dus eigenlijk.

Daar zijn aardige horloges in te vinden van de SKX013 als beater / duiker tot mid-range dressers als de Archimede Klassik BIC 36mm, tot aan de gedoodverfde Rollie Oyster 36mm in het hogere segment.

Trouwens, ik heb er een hard hoofd in dat je polsen anders worden van trainen. :slight_smile:

Uitgeslapen vandaag? :joy:

Hier zijn we het wel eens :wink:
35-39mm

De Sinn 556 is 38,5mm.
Lijkt mij ook een prima maat.

Van Rolex zijn de oyster perpetual 39mm en de Explorer misschien ook goed te doen, kwestie van passen.

Omega aqua terra in 38,5mm idem

Nomos club, Tangente, …

1 like

Overschatting van de polsmaat komt veelvuldig voor op horlogefora, zie bv ‘wat dragen wij vandaag?’

Het beste en leukste wat je kunt doen is zoeken en passen, have fun!

Zoiets?:stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Denk dat alles boven de 42/43 mm echt te groot is voor je, tenzij je dat zelf heel fijn/mooi/comfortabel vindt dragen.

Ik heb 18cm polsen en dat is wel ideaal want alles vanaf circa 37mm tot 45mm is prima. Ik heb overigens wel een 36mm DJ en 46mm Oris Aquis weggedaan met name vanwege de maat. Een 46mm Sumo draagt beter maar mag ook weg.

Ik vind 39-42 ideaal dus voor jou in een gelijk geval zou 36-40 prima zijn. Maar 43 kun je vast goed hebben. Heeft echt ook te maken met lug to lug afstand, hoogte/dikte etc.

Succes!

Neuh. Ik word wakker van die kutmuggen. Ik ben geen ochtendmens.

Zucht.

1 like

Weer rond vijven?:scream:

Oordoppen in, heb je alleen nog maar jeuk😁

Ik denk dat voor u rond de 40 het mooiste is,

1 like

Mijn eerste duurdere horloge kocht ik via internet, een 39 mm, Dit dus ZONDER het exacte model gepast te hebben.
Ik heb 1,5 jaar moeten wennen aan de maat en vind hem nu pas echt qua maat goed staan. Het is dan ook absoluut een beauty. Maar dat zou ik dus NOOIT meer doen: een grote zak geld uitgeven voor een horloge zonder dat ik het eerst om heb gehad. Zelfs de kleur kan in het echt toch niet of anders staan voor of bij je. Ik heb maanden getwijfeld of ik mijn droomhorloge toch weg zou doen. Het was een domper in plaats van een feestje de eerste keren dat ik hem droeg.
Ik geef over het algemeen voor een dergelijk horloge een onevenredig hoog bedrag uit dus passen, passen, kijken, kijken, is voor voor mij belangrijk.
Waar je hem koopt is dan weer twee, hoewel ik het tegenwoordig ook erg leuk vind om bij een leuke zaak met vakmanschap en liefde voor het product te kopen.
Grote voordeel bij mooie horloges is dat the catch dan vaak nog leuker is dan the chase en het bezit van de zaak het begin van het echte vermaak.
Veel plezier bij je zoektocht !

Een Goede ventilator aan 't plafond! Ik heb een omgekeerde helikopter hangen van 17 kg. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Geen geluid, afstandsbediening. En als die aanstaat is er geen meuzek die zich in de straalstroom waagt!

2 likes

Herkenbaar. Zit zelf op 16cm, vrij platte pols. Sweetspot ligt voor mij op 37-39mm. Afgelopen jaren juist door de polsmaat behoorlijk wat wijzigingen in de collectie doorgevoerd;

Mijn eerste horloge was een 38mm Tag Heuer Chrono, nog steeds perfect.

Mijn 39mm Rolex Explorer krijgt meeste Wristtime, upgrade vanaf een 36mm variant die ik toch wat te klein vond voor een toolwatch.

Nu aan het kijken naar een 36mm datejust evengoed.

35mm Nomos dresswatch ziet weinig mijn pols maar staat zeer chique.

41,5 en 42mm chrono’s verkocht. Waren echt mijn mooiste horloges (Jörg Schauer en een Sinn 903) maar waren gewoonweg te groot en te dik.

Mijn 41mm EZM3 duiker is het grootste horloge nu in bezit, kennet…

Oordoppen en plakhorren voor de ramen, kun je 's nachts heerlijk met open ramen slapen. :+1:

Onze slaapkamers zijn allemaal op de 1e verdieping, geen A/C wel overal plafondventilatoren, maar kijk uit bij die dingen, je kunt maar zo wakker worden met een pijnlijke stijve nek (tocht op ietwat vochtige huid) :raised_hands:

1 like

Ja zoiets ja…🖒:joy::joy::joy:

1 like