Kleine prins of een Geckota?

In de voortdurende zoektocht naar iets nieuws was ik aangekomen bij een IWC Le Petit Prince


Mooie blauwe sunburst, leuke 40mm en lekker clean, mooi merk en nog nooit eerder gehad (best ook een pré…). Poosje laten sudderen en weer verder.
Nu een paar weken later op zoek naar een bandje kom ik bij Geckota uit. Mooie dingen, prima. Ineens schiet me te binnen dat ik daar ooit eens een Flieger heb gekocht, even kijken en dan kom ik deze tegen:


Mooie blauwe sunburst, clean dial zonder datum, 40mm, ruime keus in bandjes en allebei een ETA 2824 erin.
De IWC is minimaal 8 keer duurder…
Ik neig naar de Geckota, gek of niet?

6 likes
  • Dacia
  • Mercedes

0 stemmers

Ja. @Rolopalooza gaat zijn Little Prince verkopen, misschien kun je daar een bod op doen.

8 likes

Als de Geckota de jeuk al krabt dan zou ik die 8x duurdere IWC geeneens overwegen. :wink:

3 likes

Dacia natuurlijk, wat er niet op zit kan ook niet kapot! :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

En Mercedes erin zetten mijn sweet spot… Aap van een jongen ben je toch…:grinning:

4 likes

:sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

1 like

Phoe ja wel lastig. Ik zit een beetje met hetzelfde, ook al lijkt het een rare overweging. Soms denk ik dat een goedkoper horloge als Seiko, Baltic en Steinhart me nog steeds net zoveel plezier kan geven dan een duurder merk als Tudor, Omega, IWC, etc.

3 likes

Mercedes of Dacia met dezelfde motor erin?
Dacia

2 likes

Wel gezien toen in Soest, toch? Ik liep er toen even mee rond, geen idee meer van wie ik die had gekaapt. Wellicht was het @royke74 of @MotoSkooly aan wie ik hem had ontfutseld.

Erg mooi ding. Gewoon doen. :sunglasses:

3 likes

Dacia want die geven 3 jaar garantie of 100.000km. Beide ga je toch niet redden ivm eeuwige onrust en de zoektocht naar eeuwige liefde.

1 like

Doe de Geckota maar als het tussen deze twee gaat. Maar disclaimer: ik heb niets, maar dan ook helemaal niets met IWC.

5 likes

Amen :crazy_face:

1 like

Ah was jij dat die in een hoekje mijn prinsje zat te betuttelen.

Uiteindelijk wil je toch een kleine prins…
image

6 likes

Is Iwc zo slecht dan? Ik zat als manneke van een jaar of 8/9 al te kijken naar een portofino 8 days. Intussen weet ik dat die te groot is.

Tegen list zou ik LPP niet snel kopen. Wel waanzinnige blauwe plaat met sunburst. How i know? Omgehad in maart. Why not? Aangepaste ETA voor die prijs… Tsja. Bedoel leer en list is wat? Ik dacht 4500? Tegen Niks mis meer maar voor iets meer heb je een Rollie op op staal met manufacture… omega at idem om maar even iets te noemen wat zo ff in me opkomt

1 like

Goedkoopst voor € 3500 via Chrono24 in de EU en Monaco, Geckota onder de motorkap gelijk aan de LPP

2 likes

Serieus… Aiiiiii. Ik heb de naam geckota op hf eerder horen vallen. Is die onder de 1k wat je op t oog hebt?

1 like

De Geckota is rond de 400 Euro…

2 likes

Klopt :+1:, alleen gebruikt Mercedes die voor de ruitenwissers

5 likes

:scream:. Ga weg… No contest… Geckota. Waarom meer dan 3 k stukslaan op de LPP dan? Lume beter? Of toch de heritage van IWC. Volgens mij van oudsher vlieger historie?

3 likes

:rofl:

1 like