Kleine prins of een Geckota?

:point_up_2:

:ok_hand::ok_hand::+1:

1 like

Eerlijk is eerlijk: ik ben meer ‘fan’ van Mercedes dan van Dacia. Dus ik zou sparen voor de Benz. Stoelen zitten beter, afwerking is van een hoger niveau, materialen zijn mooier, leukere motorisatie opties te krijgen enz… (Collega heeft een nieuwe Dacia Sandero, ik heb een 20 jaar oude MB SLK en ondanks het tijdverschil is het bovenstaande echt mijn waarneming geweest)

En zo is het ook een beetje tussen deze twee horloges. Als je iets hebt met IWC, de afwerking is beter en je hebt het er voor over: lekker voor de IWC gaan. Als dat niet zo is, pak dan lekker die Geckota en ga van het overgebleven geld andere leuke dingen doen (of andere mooie horloges uitzoeken).

Ik zou ze ieder geval beiden eens in het echt gaan bekijken. Op foto’s kunnen dingen er nog wel eens mooier (of minder mooi) uit zien dan om je pols. Want zo lijkt een Dacia in de folder best wel wat, maar als je in beiden een proefrit hebt gemaakt, weet je waarom je de meerprijs betaald. Het enige wat je je dan nog hoeft af te vragen is of jij het het geld waard vindt.

1 like

Dat is toch niet helemaal waar. De Geckota heeft een 2824-2 standaard grade, het allergoedkoopste wat ETA biedt. De LPP heeft een op voordracht van IWC speciaal gemodificeerde 2892-2 in de allerhoogste grade (dus veel betere onderdelen, hogere schock protecting etc) en is afgeregeld op meerdere posities. Prijsverschil in uurwerk is behoorlijk.

En die sunburst dial van een IWC is echt gaaf IRL!

3 likes

Er zijn diverse motoren gelijk in Dacia en Mercedes, allebei Renault motoren, en niet alleen maar a & b klasse.
Iemand die interesse heeft in een Mercedes zal niet geïnteresseerd zijn in een Dacia en visa versa, ik denk dat het ook hierbij telt.
Als je interesse hebt in de iwc hebt zal je niet snel uitwijken naar een geckota.
Wanneer je alles nuchter bekijkt ga je voor de Dacia / geckota, wanneer je klasse en status belangrijk vindt ga je voor Mercedes / iwc.
Succes met het afronden van de bestelling, je kan het sowieso niet fout doen :ok_hand:t2:

1 like

Snap dat je tegen 't prijsverschil aanhikt, maar helaas is het glas van de iwc met de AR Coating 't gene wat 't horloge 't horloge maakt, word gewoon lappen ben ik bang :sunglasses:

1 like

Niet helemaal waar.
Mercedes betrekt wel een paar motoren van Renault maar die worden wel eventjes verbetert tot de Mercedes standaard.
Dacia gebruikt pas sinds kort de wat recentere motoren van Renault, voorheen waren dat de toch wat oudere motoren.
Als je de afwerking van een Dacia bekijkt schieten de tranen je in de ogen.
Als je niets maar dan ook niets met auto’s hebt dan moet je een Dacia aanschaffen.
Ik rijd al jaren MB en heb nooit problemen.
Ik ga nu trouwens wel erg of topic.
On topic heb ik ook niets met IWC, ETA uurwerkjes voor giga geld.

groetjes Lenno

1 like

Geckota, IWC denk ik altijd aan zielige walvisjes.

1 like

Ik zeg doen als je hem mooi vindt! scheelt je 8x de prijs… vandaag een leuke Hulk hommage overgenomen. Gewoon omdat ik hem leuk vond. Een 1:1 versie van de rolex maar ach…Iedereen zou je aanraden om door te sparen voor het “echte” werk… mja wat is nou echt.
lekker kopen…

1 like

Marketing.

Verschillen zijn er zeker maar dat verklaart niet het enorme prijs verschil, zowel met de auto en horloge vergelijk van hierboven
Gezien beide de uiterste zijn zal niemand tussen deze twijfelen, behalve gmtplus1 natuurlijk :wink:

4 likes

Geckota. Acht keer zoveel betalen voor een dure naam maar zo weinig verschil is suf.

3 likes

Mja, gezien de zeer hoge kosten als je begint zaken te veranderen aan complexe zaken zoals moderne motoren, twijfel ik ernstig of er veel verschil zit tussen de Renault en de Mercedes motor…

On topic: ik heb het voor de prijs die de IWC moet opbrengen toch ook wat moeilijk hebben met de ETA die erin zit, voor dat geld zou de afwerking van de rest van het horloge dan wel heel bijzonder moeten zijn. Anderzijds, Breitling gebruikt ook veel opgeleukte ETA (chronometer) binnenwerken en toch wil ik zo’n nieuwe Avenger :roll_eyes:

2 likes

Weet jij toevallig exact wat IWC opleukt aan t uurwerk? Dus ipv betere shockprotectie, ja wat precies. Namen van onderdelen? Wat is er dan precies beter aan?

Ik vermoed niet dat daar een openbare lijst van de vinden is met vergelijking van elabore ETA tov elabore ETA Iwc? :sunglasses:

Bedoel bijv tudor doet t ook in de blackbays die niet t manufacture uurwerk hebben maar die zijn een stuk goedkoper list.

2 likes

De blauwe Geckota is uitverkocht.

1 like

Kijk dat maakt de keuze ineens een stuk makkelijker, er is namelijk geen keuze, iwc it is :laughing:

3 likes

:dizzy_face: binnenkort veel NA Geckota topics op het forum

Ik heb het artikel gezocht waarin een behoorlijk goed geïnformeerd iemand in detail de verschillen uitlegde maar kan het niet meer vinden. Wat ik er in gelezen heb is dat IWC door goede horlogemeesters in dienst te hebben blijkbaar een hoop technische patenten heeft vastgelegd en heeft bij deze modificaties daar van gebruik gemaakt zodat de 2892-2 die ze laten maken door ETA toch wel verbeterd is. Sterker nog, de verbeteringen in 2 achter het streepje (2e versie) zijn met name gebaseerd op technische innovatie van IWC. Ik vond dat toen opvallend omdat ik IWC vanuit de laatste jaren meer als luxe modemerk ken, maar ze hebben toch wel een mooie historie, ook van ver voor beide WW.

2 likes

Redelijk wat berichten en niemand die de Stowa aanraad…?

https://www.stowa.de/en/Flieger+Classic+40+blue.htm

Lijkt mij toch precies wat TS zoekt? Ook in 36mm alleen net ff wat beter afgewerkt dan de Gekochta en nog steeds een bak goedkoper dan de IWC

2 likes

Ik zat er al een beetje op te wachten voordat iemand met stowa kwam.

-k zou er wel een mail achteraan sturen of er niet voor bestelling een andere band op kan. Wie heeft dat bedacht… :laughing:

Kleur blauw lijkt me ook anders dan de LPP.

1 like

Ah top. Ik hoopte idd al dat iemand die dichter bij t vuur zit dan t gemiddelde lid aka geen producent van horloges/betrokken daarbij/ geen horloge maker is meer zou weten. Thanks.

Dus wat wij als gemiddeld duur zien voor een ‘gepimpte’ eta is dus eigenlijk zijn geld waard?

1 like

Naar mate de input in dit topic groter wordt en meer detail geeft in de verschillen tussen beide (de Stowa komt me toch 2 keer te duur uit) begin de IWC ook zijn recht op aandacht te krijgen. Als die goed gebruikt wordt aangeboden ruim onder de 3500 is het ook een overweging waard.

1 like