Ik zou niet kijken naar het prijsverschil, als die rolex een droomklok van je is dan zou ik die 1800euro erbij sparen als je die nog niet hebt. Over de kwaliteit kan ik niet oordelen.
Tudor is prince, Rolex is king!
Voor het prijsverschil koop je er bijna een Black Bay bij. No brainer. Tudor. Tenzij het natuurlijk een Rolex moet wezen (grail), dan toch eerst de Tudor + doorsparen. Daarna de Tudor flipperen en alsnog de Rolex. Tis maar een idee
Rolex, omdat Rolex. Tudor doet mij niet zo veel. Het gaat mij meer op het gevoel dat ik van zo’n horloge krijg dan het rationele argument van kwaliteit bijvoorbeeld.
Het is een Avensis
Nou…
Nu 2,5 jaar een oudere Polo zonder enig mankement. Benzine, dus zelfs geen sjoemelende geluiden.
Lets call the whole thing off
Waardevastheid kan ook een factor zijn. Een Rolex is duurder, maar veel meer gewild in de tweedehandsmarkt. Als je doorverkoop meerekent, vermoed ik dat een Rolex zelfs goedkoper is dan een Tudor. Voor mij was dit een belangrijke reden om een Submariner te kopen in plaats van een Tudor of een ander horloge.
Zo heb ik het eens in mijn blog geformuleerd:
Als je aan mij vraagt of de Submariner te duur is voor wat hij is, zal ik dit onmiddellijk bevestigen, maar anderzijds is er bijna geen enkel ander horloge ter wereld zo waardevast als de Submariner terwijl dit van de Tudors niet gezegd kan worden. Je betaalt dus meer, maar als je besluit om de Submariner te verkopen is de kans groot dat je amper of zelfs geen geld verliest en dat is misschien wel belangrijker dan een paar duizend euro verschil in aankoopprijs.
Stel je koopt bij de dealer een nieuwe Seiko voor 300,- euro. Je draagt hem 2 jaar en verkoopt hem voor 150,- euro. Doe hetzelfde voor een Rolex Submariner 116610LN van 7850,- euro en verkoop deze na 2 jaar voor 6000,- euro. Welk horloge is het meest waardevast maar belangrijker: op welk horloge verlies je het meeste geld?
Heel verschillende horloges qua looks. Ik begrijp best de drive om een Rolex te hebben (het is toch “the shield protects the crown”) maar deze Tudor spreekt mij qua ontwerp en stijl veel meer aan.
Stiekem hoop ik op wen announcement dat ze er een in-house uurwerk in mikken.
De Tudor Black Bay 36 heeft opgelegde indices, net als de “gewone” Tudor Black Bay (41mm)
Ik vind dat je de Tudor beter kan vergelijken met een Rolex Explorer 1 36mm. Ik zou dan kiezen voor de Explorer, maar qua prijs-kwaliteit is de Tudor waarschijnlijk de beste keuze.
Als je niet zo op zoek bent naar de ‘tool’ look zou ik gaan voor de 116000.
Ik heb ze allebei omgehad. Kwaliteitsbeleving was voor mij precies hetzelfde. Merkbeleving is wel anders, en qua uitstraling zijn het ook totaal verschillende horloges. De BB is beter te vergelijken met de oude Explorer.
Mijn voorkeur heeft de Tudor. Ik heb wel iets met het merk (hoewel ik ook iets met Rolex heb), en ik vind dit horloge heel geslaagd. Perfect formaat, mooie wijzerplaat en goede afwerking, en ik ben fan van snowflake wijzers.
Nee, hij is glossy.
Ik vraag me toch af wat de omtrek van je pols is?
16,5/17 centimeter.