Kleine wasjes, grote wasjes

Uiteraard was mijn post in het topic “Wat dragen wij vandaag”:

"Gisteren teruggekomen van vakantie in Griekenland, vandaag de wassen gedraaid.
Meteen de Explorer maar meegewassen (30°, kort programma, centrifugeren op laag toerental).

Ik moet zeggen: hij glimt weer als vanouds! :+1:"

niet serieus en heb ik mijn Explorer met milde douchegel en lauw water gereinigd.

Ik vraag me af: wie heeft zijn/haar horloge wèl (per ongeluk of expres) in de wasmachine gestopt en wat was het resultaat…? Een kapot horloge of niets aan de hand?

5 likes

Had mijn gouden Rolex sub helaas te heet gewassen. Balen maar vrouw blij

32 likes

Wasmachine kapot, niet Seiko bestendig. :sweat_smile:

5 likes

Wèl een Seiko duiker, mag ik aannemen…? :joy:

1 like

Uiteraard. :wink:

Geen horloge… Deze Nokia, uit 2003,

20 minuten op 60 graden. Toen besefte ik dat ik m’n telefoon kwijt was.

Machine afgepompt, deur open, telefoon zoeken… Deed 't gewoon nog. Alles uit elkaar geschroefd, alle onderdelen op de verwarming gelegd, paar uur later weer in elkaar, kreng wil maar niet dood.

Ik koop een smartphone als-ie stuk gaat, en in principe niet eerder. :smile:

7 likes

Een soort van Last Jedi. Maar dan op telefoongebied.

2 likes

:joy: :joy: :joy:

1 like

Deze is een keer meegewassen bij / door de moeder van mijn werkgever (veehouderij in Duitsland). Op mijn vraag of ze mijn horloge uit het linkerbovenzak van de overall had gehaald kreeg ik de stellige bevestiging dat daar niks in had gezeten.

Na de was toen de overall uit de wasmasjien kwam, zat het horloge er dus wel in, prachtig schoon en hij deed het nog…

3 likes

Nokia’s: Ik heb er ooit één op de stoep laten vallen.
Het ding was nog nauwelijks herkenbaar als stoep… .

:wink:

4 likes

Ik heb weleens een dikke Seiko kinetic 12 minuten op 1800 toeren gecentrifugeerd om te proberen of hij daarmee snel zou volladen…helaas niet dus. Uiteraard wel in 3 dikke wintersokken gewikkeld.

7 likes

Dat is niet serieus hoop ik !
Want dat zal nooit werken , de rotor wordt dan toch gewoon krachtig één richting opgeduwd ?!
10 keer schudden in de hand zal meer effect hebben

1 like

Ik had het op het ww gelezen, dus dan is het waar :slight_smile:

Maar idd, dat werkt niet. Had ikzelf ook kunnen beredeneren, maar goed: the proof is in the pudding.

1 like

Leuke topic! Grappige verhalen! Ik zou wel in paniek zijn geraakt als dit met een van mijn horloges zou zijn gebeurd.

Een Condor sporthorloge van de Kijkshop. Ik was een jaar of 14 en had het horloge zelf gekocht van mijn krantenwijk. Het ding kon het nog hebben ook.:smile:

1 like

Leuk topic! :+1:

Ik keek vroeger altijd naar Simon Crane op YouTube. Die testte verschillende horloges o.a. Vostok Amphibia op duurzaamheid. Vier onderdelen: mee wassen in de wasmachine, van een brug afgooien, met truck overheen rijden en in de vrieskist van de slager stoppen. :grin: Zeer vermakelijk om naar te kijken; hier een aflevering van dat gebeuren! :smile:

1 like

Je kunt je telefoon ook in de rijst leggen als hij vochtig is geworden, werkt super.