Hij zit muurvast. Normaal gesproken lukt het openen zonder problemen. Maar niet in dit geval. Kast opener, mesje, schroevendraaier, het werkt allemaal niet. Het moet waarschijnlijk op een onconventionele manier en/of met geweld. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Blikopener?
mocht het anders niet lukken zal het deksel inderdaad waarschijnlijk kapot gemaakt moeten worden (niet het einde van de wereld omdat ik wel een vervangende heb maar wil dat als het kan wel voorkomen)
draai/klik deksel?
titel en foto!
dan zit er niets anders op dan
Deze kopen. Als de tool onder de vastzittende bezel kan komen, duwt hij hem steeds iets omhoog tot je er weer goed met een mes tussenkomt.
Heb er meerdere bezels mee los gekregen waar ik het mes ook niet tussen kreeg.
Origineel is van horotec, ali staat vol chinese clones.
Je zegt bezel, maar ik neem aan dat dit ook voor een (klik)deksel werkt
Mogelijk dom opgemerkt en kan het met de foto niet goed inschatten maar is het wellicht een kast waarbij je via het glaasje in de kast komt?
Nee ik dacht hetzelfde bij het zien van de kast
Voor beiden worden ze gemarket. Ik heb tot nu toe ze met name voor bezels gebruikt.
Het idee is dat je met een flinterdun stukje metaal eronder komt, en omdat ie wijd uitloopt wrik je m omhoog bij het aandraaien.
Weet iemand nog dat draadje van de juwelier die een front loader via de achterkant had proberen te openen?
Dat was ook wat
Er is een opening voor een mesje/kastmes maar het ding zit gewoon muurvast. Zou zo’n ding dan wel helpen?
Even met een föhn/verfföhn verwarmen?
het zou fijn zijn als het zo simpel was
Lekker niet proberen dan.
Wat warmte doet soms wonderen.
Ik heb al heel veel geprobeerd! Dit topic aangemaakt omdat ik alles al geprobeerd ben en geen idee heb wat ik nu nog kan doen om hem open te krijgen.
In soort gelijke situatie met bezels
Als het daadwerkelijk een monobloc is dan vind je hier de instructie om de verschillende soorten die Seiko heeft gebruikt te openen:
How to open a Seiko monocoque (one-piece) watch case –– Mizeni
Het is geen monobloc case. Het is een klikdeksel.