Voor beiden worden ze gemarket. Ik heb tot nu toe ze met name voor bezels gebruikt.
Het idee is dat je met een flinterdun stukje metaal eronder komt, en omdat ie wijd uitloopt wrik je m omhoog bij het aandraaien.
Voor beiden worden ze gemarket. Ik heb tot nu toe ze met name voor bezels gebruikt.
Het idee is dat je met een flinterdun stukje metaal eronder komt, en omdat ie wijd uitloopt wrik je m omhoog bij het aandraaien.
Weet iemand nog dat draadje van de juwelier die een front loader via de achterkant had proberen te openen?
Dat was ook wat
Er is een opening voor een mesje/kastmes maar het ding zit gewoon muurvast. Zou zoân ding dan wel helpen?
Even met een föhn/verfföhn verwarmen?
het zou fijn zijn als het zo simpel was
Lekker niet proberen dan.
Wat warmte doet soms wonderen.
Ik heb al heel veel geprobeerd! Dit topic aangemaakt omdat ik alles al geprobeerd ben en geen idee heb wat ik nu nog kan doen om hem open te krijgen.
In soort gelijke situatie met bezels
Als het daadwerkelijk een monobloc is dan vind je hier de instructie om de verschillende soorten die Seiko heeft gebruikt te openen:
How to open a Seiko monocoque (one-piece) watch case ââ Mizeni
Het is geen monobloc case. Het is een klikdeksel.
Kun je hem niet nĂłg vaster drukken?
Schroefdraad wat met geen mogelijkheid los komt komt bijna altijd los als je het nĂłg iets vaster weet te draaien. Minimaal is al voldoende.
Misschien werkt het met dit ook.
Ik heb dezelfde. Kloon, dan. Als er ook maar iéts van een lijn te merken is waar die schijven zich kunnen op targeten, dan werkt die inderdaad prima. Nog nooit een deksel gehad dat zich succesvol verzet heeft.
Je wilt het waarschijnlijk niet proberen, maar met een bankschroef kom je soms heel ver.
Geen lol of vernielend idee, serieus het proberen waard.
Het gemakkelijkste gaat het als 1 iemand de kast vasthoudt, dan doe je aan 1 kant van de draaibankbek een houtje (om de kast niet te beschadige) daar zet je het horloge tegenaan, aan de andere bek zet je een mes met de scherpe kant in de âopeningâ van het deksel. Draai de bankschroef aan terwijl je de kast en het mes zo horizontaal mogelijk houdt, tien tegen één dat het deksel los komt.
Op de fiets springen en even mijn (echte!) Horotec gebruiken - een andere dan hierboven afgebeeld, maar werkt ook 100/100. Zeker bij een dergelijke, conventionele en niet mega-grote (ik heb niet de maxi-versie; een draagbare sjoelschijf van 52 mm lukt niet) kast.
Het zou kunnen dat je rubber pakking tot semi-vloeibare prut vergaan is. Die fungeert dan als een soort lijm. Had er laatst ook weer eentje, dat was gelukkig wel een draaideksel⊠âŠen dan viel deze nog mee; soms ben je echt een half uur aan het k*tten met pure alcohol en zakdoekjes.
Rijke tatta.
Ooit een keer een Zodiac Seawolf (20 atmosfeer waterdicht met een klikdeksel ) opengekregen met een kastopener (zo een met een dik geel handvat) en een juwelen hamertje. Kast in kasthouder, dekselopener tegen de spleet en een tik geven met de hamer. Niet te hard en er op letten dat je niet door schiet.
Geen plaatjes meer en de Zodiac is een keer naar @HorloG gegaan geloof ik.
Heb je niet iets wat iets meer een wigvorm heeft dan de standaard dekselwipper/opener? Die zijn vrij plat en zullen niets doen als je erop hamert.
Laatst zag ik iemand met Superglue een draaideksel openen die niet los ging, door een bout vaat te lijmen aan het deksel en deze met een dopsleutel los te draaien. Daarna met aceton de lijm verwijderd. Altijd interessant om te zien: Last resort solutions.
Bedankt voor het aanbod maar is helaas wat ver voor de fiets Goede kans dat de pakking steenhard geworden is. Maar dat is meestal geen heel groot probleem om het horloge wel open te krijgen.
Leg horloge op zijkant met kast inkeping naar boven.
Druppeltjes aceton ( of nagellakremover ) daar in.
Herhaal na half uurtje.
Na 1 uur klik open.