Klokje koffie

Op één of andere manier moest ik bij Senseo altijd denken aan water door oude verbande koffie in een maandverbandje persen…

Zo smaakte het ook.

1 like

Dan liever water drinken.

Maar wel een successvolle uitvinding.

2 likes

Mijn schoonouders schenken dat. Aan de inhoud van mijn lekbakje zit meer smaak.

2 likes

Ik heb ook wel eens begrepen dat beginnen met warm water de smaak ten goede komt.

Verder onderschrijf ik het belang van verse bonen. Door omstandigheden hier in het dorp afwijkende bonen gekocht met een branddatum van maanden oud… Is niks en wordt niks. Is het maar even slikken

1 like

Klopt, dan is de kooktijd sneller en dat komt dan weer ten goede van de smaak van de koffie.

1 like

Omdat het aluminium dan niet zo heet is geworden, dat het de koffie aan het verbranden is in de tijd dat je water aan de kook aan het geraken is.

6 likes

Weer wat geleerd… :heart_eyes:
Dat te heet water op de koffie voorkomen maakt de Good old moccamaster ook zo veel beter dan standaard filterkoffiemachines.
Uit lang vervlog tijden kan ik me nog het schepje buisman en wat zout herinneren :heart_eyes:

2 likes

Dat gebruik ik nog steeds. :ok_hand:t4:

2 likes

Dat hebben wij ook altijd gebruikt zolang we filterkoffie maakten. Mee gestopt sinds espressomachine.

Vroeger maakte ik er ook koffie mee bij mijn opa.
Bonen maken (DE Roodmerk) in grote schenkpot doen, schep Buisman erbij, aan de kook brengen en uitgieten door een zeefje heen. Heerlijk vond ik dat als kind van 10 al!
Verklaart wrs. m’n koffie ‘verslaving’…

@Blufkakel doe jij het ook erbij in het Mokapot filter?

1 like

Lijkt wel een outdoor reclamefoto voor de Mokapot! :+1:t2:

1 like

Nee daar giet ik meestal een flinke scheut calvados in. :face_with_peeking_eye:

2 likes

De perfecte combinatie :ok_hand:t4: :wink:
Coffee Crema + Speedtimer = Klokje koffie

9 likes

2 likes

Hier moet eigenlijk een nieuw Topic voor gemaakt worden. Pfff als we over whisky gaan beginnen :slight_smile:

Ja die dial en de créma matchen :wink:

1 like

Deze op het menu

4 likes

Zelf scotch whisky matcht met de Speedtimer :rofl:

1 like

En met veel incorrect er bij.

7 likes

Niet morsen, Huub. Kan ie niet tegen.

5 likes