Klopt dit?

5 likes

Nee

23 likes

Een goudkleurig horloge om de pols en meteen jezelf kwijt

A5B82184-0C10-42DA-AA3E-66703DACB7D6

2 likes

Dit.

Bij white tie sowieso geen horloge, om maar iets te noemen.

8 likes

Alleen als het jou iets boeit wat andere vinden.
Anders zou ik zeggen; blijf vooral bij jezelf en draag wat jij leuk vindt.
Ook als dit de grootste TWsteel is onder je White tie.

14 likes

Ik mis de overal, ketelpak. Bouwvakkersbroek met bijpassend decolleté en nog zo het een en ander

14 likes

Er is zoiets als de maatschappelijke conventies.

Je gaat niet naar een bruiloft in je sportkleding, je eet met mes en vork en je laat geen luide scheten in het openbaar.

Daarbij horen ook zaken als weten wat je qua horloge hoort te doen, een horloge bij een white tie is ongepast.
Ongeacht wat je zelf “leuk vindt”…

6 likes

Ik ben eruit, ik zal nooit een dress watch dragen…

6 likes

Laten we het erop houden dat jij, schijnbaar, in jouw leven rekening houdt met dergelijke conventies en anderen niet, goed?

Je volledige outfit of alleen het horloge zit ook wel enig verschil in.
Anyheuw, vergeet de chauffeur niet te vragen het zilver te poetsen! :wink:

4 likes

Nee, Rolex Submariner kan prima onder smoking, al schrijft de etiquette anders voor (dan mag geen enkel horloge).
Maar dat is inmiddels achterhaald.

1 like

eh… doe niet aan dit soort BS… ik bepaal zelf waar ik zin in heb om te dragen :grin::grin::grin:

Edit: ouderwets noem ik dit

3 likes

Black dial meets black tie.

4 likes

Wist ik dus echt niet. Laatste keer dat ik een black tie droeg …was als kind van 6 op cruise schip van Holland America line

2 likes

Een chrono is ook geen type horloge maar een complicatie. Je hebt dressy chronos, je hebt duiker chronos, je hebt flieger chronos etc.

9 likes

Zit bij de meeste chauffeurs niet in het takenpakket.
Autointerieur bijhouden is al erg genoeg

3 likes

Dat doet de interieurverzorgster.

Laat jij de tuinman je zonnepanelen doen?

Als je kompleet voor schut wil lopen wel ja. Wat is er toch mis met enig gevoel voor etiquette hebben :thinking:

8 likes

Duiker

UN-dresser

4 likes

Tutut Amy schaamt zich (als ik Wiki mag geloven). :wink:

Maar, teveel off topic

2 likes

Tegenwoordig glijdt het wel wat af, maar uit eigen praktijk: ik weet iemand die bij een bepaalde bekende vennootschap niet werd aangenomen op het hoogste niveau omdat die persoon zich niet wist te gedragen op het bijbehorende niveau. Gewoonweg gewogen en te licht bevonden. Die meneer, daar konden ze in het buitenland ook niet mee aankomen als hij bepaalde basiszaken niet wist…

Dan hebben we het dus over etiquette.
In Nederland hebben we er niet zoveel meer mee, maar in bijv. Duitsland, Engeland, Frankrijk is het nog een actueel onderwerp.

Er zijn ook boeken over geschreven, bijv.:

Kort en goed: maatschappelijk helpt het als je met mes en vork kunt eten en weet hoe je je dient te kleden. Daarbij gaat het niet erom wat je denkt dat fijn zit, maar om wat gepast is voor de gelegenheid. Dat is dus geen fleurige campingsmoking bij de Matthaüspassion of bij een huwelijk en ook geen rokkostuum bij een feest met dresscode “tenue de ville”.

9 likes