Ik denk dat je de laatste druk niet meegekregen hebt.
Dan is het archaïsch.
Ik denk dat je de laatste druk niet meegekregen hebt.
Dan is het archaïsch.
En daar gaan we weer met dat stoffige ouwe lijk uit 1892 En haar zure muffe regeltjes.
Nee
Zou ik ook gerust aan meedoen voor een bak sponsorpoen. Dat wil niet zeggen dat het hoort. Dat allesbehalve.
Aan de reacties te zien leeft het blijkbaar wel . Enige wat ik nog nooit gedragen heb is een zakhorloge. Staat ook niet in het rijtje…
Toch eens een keer een gilet 6xl kopen…
Een rubbertje zonder horloge?
Ik heb mijzelf twee keer in black tie gestoken, omdat ik anders niet welkom was. Ik droeg toen een zakhorloge.
Vertoef regelmatig op naturistenstranden en zie daar toch echt heel wat meer horloges dan rubbertjes. Maar ja, a dirty minder is a…
Wel een duiker onder je pak.
Maar geen Chrono met lederen band…
Goed verhaal maar dit te licht bevonden zijn zal niks te maken hebben gehad met of hij wist wel of geen horloge te dragen.
…joy forever!
And a dirty girl is a toy forever.
Dat mocht ik in elk geval van een jongedame vernemen.
Verder was het horlogevrij rubbertje maar een suggestie mijnerzijds, vandaar het vraagteken
Het had er heel concreet mee te maken dat 'ie pennen in de borstzak van zijn colbert had.
Hij wist dus niet hoe het hoorde.
De reden voor afvallen van deze kandidaat was etiquette, niet specifiek zijn horloge en dat zei ik ook nergens.
En wanneer vond dit plaats in 1900
Hoe dan ook goed verhaal
Yep, allen krijgen ze centen van Rolex, of ben ik mis.
Zoals ik schreef: uit mijn praktijk. Ik ben sinds 2005 werkzaam in de advocatuur. Dus nee, niet in 1900.
Ik ben niet bepaald thuis in de ‘horloge-etiquette’ (of moet ik zeggen dat ik me daar niets van aantrek…),
maar waarom wordt in dat overzicht hierboven bijv. een chrono op leer afgebeeld? Een chrono (of pilot) op staal ziet er qua uitstraling toch anders uit dan op leer? Of gaat het dan alleen maar om die paar ‘rondjes’ op de wijzerplaat…?
Dresswatch bij bloemetjes shirt:
Dresswatch bij korte broek:
Dresswatch bij een potje bier:
Ik vind het allemaal zeer gepast.
En voor degenen die het niet gepast vinden is het jammer
Etiquette is voor paupers.
En de etiquette is dat je jasje zegt…
Bij een smoking of rokkostuum draag je geen (pols)horloge. Als je hier dan tóch vanaf wil wijken zou je bij een smoking eventueel een dresser kunnen dragen maar in elk geval nooit goud