In jouw regio toch ?
En dan moet je gewoon een Invicta dragen
Nee. Maar dat Henk ter Horst uit Almelo ook niet weet hoe je een pak noemt maakt het niet minder waar.
@tompj, kom er maar in.
Zo is het ook gewoon WC een geen toilet, jasje en geen colbert, en heb ik me laten vertellen dat een heer het nooit over een gilet heeft.
Volgens de kenners bij Neerlands grootste kledingzaak, is het tegenwoordig gewoon een pak. Een pak bestaat uit een broek en een jasje. Niet mooier maken dan dat het is.
Ik zie nog een foutje. In mijn hoofd is een pilot geen chronograaf. En ze slaan sporthorloges over.
Het gaat hier ook om een dress code ‘presented by Real men…’.
Daar kunnen wij allemaal niet tegenop. Wij zitten de hele dag te ouwehoeren over leren bandjes, lumepips en dauphine wijzertjes.
en ben je dus ook slaaf van de etiquette blijkbaar …
en dat is Frans btw, net als tenue de ville, jaquet en colbert ( jasje met opgestikte zakken ), en Victoria is Engels. Dus je mag wel pedant doen maar zorg dan ook dat het klopt, anders wordt het zo … Henk ter Horst snapt het in ieder geval beter want die houdt rekening met zijn gasten in zijn taalgebruik.
inderdaad, en on topic maar weer !!
Sletjes…
Dit ‘voorschrift’ komt niet voort uit het al dan niet dragen van een (zak)horloge maar vanuit de gedachte dat de gasten zich bij een dergelijke aangelegenheid niet dienen te bekommeren om trivialiteiten als tijd.
Ik kan gaan typen, maar het is al voor me gedaan.
Samenvatting: Frans werd door de adel gesproken, en toen in het geïndustrialiseerde Victoriaanse Engeland de middenklasse op kwam zetten gebruikten ze vaak Frans om hun eigen status op te pompen.
Vandaar deze hele discussie over kostuum vs pak: door het gebruik van dure woorden signaleer je naar oud geld dat je gepeupel bent, wat mijn punt over etiquette goed illustreert, overigens.
Jij zegt etiquette op prijs te stellen, dus ik dacht, ik leg die man even uit dat hij het niet over kostuums hoort te hebben.
Niks tegen dure woorden hè? Moet iedereen zelf weten.
Dus, inderdaad.
Toen pissen, plassen werd, is het gezeik begonnen.
Ja, dat het Frans is schreef ik al en een websietje erbij slepen ( TLDR niet eens wikipediquette ? ) doet me niks. Henk ter Horst, dat is de enige juiste bron ! je kunt het niet eerst Victoriaans noemen en dan vervolgens Franse shit. Dat wordt verwarrend.
3-delig kostuum is prima en geen duur woord. Zie Henk ter Horst. Etiquette is wel een duur woord want heel veel punten bij Scrabble. En Frans. En jij volgt dus die etiquette en daar van zei je eerst dat je dat niks vond. Spoor een beetje bijster Fact ? Of feiten aangepast aan de omstandigheden ?
na Tag Heuer, Powermatic 80 en Etiquette drama vind ik dat je nu je eigen topic hebt verdient, FATC Only
waar je vrijuit van standpunt en feiten mag wisselen, proficiat ! Heb je ook geen last meer van mij
En het is bij ons ook ijskast en pils, en geen koelkast en bier. Zo is dat !
End off.
Wat heb je veranderd dan?
De diver aangepast?
Altijd duikertijd…
Dure woorden,synoniem voor hoge boetes?
Pils is pils.
Bier is bier.
Als ik je een willekeurige Gouden Carolus voor de neus draai heb jij ook niet de neiging om het pils te noemen. Da’s nou hetzelfde als een powermatic die te servicen is versus de skere versie.
Voor sommigen onder ons wel. De mensen die kostuum blijven zeggen, gis ik zo.
Om dit soort problemen te voorkomen heb ik de smokings en de pak/kostuum/colberts/blazers naar de kledingbank gebracht.
Geen twijfels en/of zorgen meer