We hebben het over etiquette, niet over wat jij vindt dat inmiddels zou mogen. Etiquette.
Fate op dit moment………
We hebben het over etiquette, niet over wat jij vindt dat inmiddels zou mogen. Etiquette.
Fate op dit moment………
Prima toch ??
Name and Shame om ze weer in het gareel te krijgen is misschien de bedoeling geweest, dus ik denk een bewussie Zelfs bij de landsadvocaat gaat het nu mis dus veel werk voor de Orde.
V.w.b. de etiquette, het gaat met name juist om respect te tonen voor de gastheer - en vrouw, het is wel zo netjes als op de uitnodiging een dresscode is vermeld om je hier ook aan te houden. Tegenwoordig mag misschien meer zoals op diverse rode loper gelegenheden is te zien, en op een begrafenis was ik laatst de enige levende man in kostuum - zelfs denim was er geen probleem - dat was een vreemde gewaarwording - maar dat is ook een generatie verschil want er waren veel jongeren bij.
Maar een groot sport horloge zoals hierboven is afgebeeld onder een black tie is niet echt chique.
Veel leuker toch om een beter passend horloge bij een outfit te hebben, en weer een reden om iets nieuws aan te schaffen.
Zeg Schat, ga je mee winkelen ?? Wordt altijd positief ontvangen
Waarmee je een arbitrair setje gedragsregels bedoelt die tot doel hebben om rijke pikken te helpen het gepeupel te spotten?
In dit geval ook nog eens uit de Victoriaanse tijd? Afschaffen die handel, zou ik zo zeggen, waarbij common sense beleefdheid wel weer wat meer benadrukt zou mogen worden.
Pak.
Een gracieuze gastheer of -vrouw laat zijn of haar gasten in hun waarde. Mensen uitnodigen voor het spel voor de galerijen vind ik dan weer minder chic.
Midden-Nederland heet dat toch?
Mooi hoofddeksels.
Edit: Vrijheid van meningsuiting of vrijheid van expressie is de vrijheid van burgers om hun overtuigingen kenbaar te maken, zonder voorafgaande controle door de staat. De vrijheid van meningsuiting is niet absoluut, net als de meeste andere grondrechten. Zo zijn belediging en smaad onder bepaalde omstandigheden strafbaar.
Vrijheid van meningsuiting wordt vaak beschouwd als een integraal concept in democratieën. De vrijheid om zonder angst voor vervolging je mening te kunnen uiten staat expliciet vermeld in de Universele verklaring van de rechten van de mensen in het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens.
De wettelijke beperkingen op meningsuiting kunnen per rechtsstaat verschillen. Het Nederlandse strafrecht richt zich tegen smalend taalgebruik en aanzetten tot haat, belediging van gezagsdragers en het verspreiden van leugens laster en smaad maar minder of niet tegen obsceniteit of schendingen van goede smaak.
Ik heb ook een mening en mag die hebben wie het hier mee eens is en op het forum ook zijn mening wil plaatsen kopieer gerust de bovenstaande tekst.
Vanuit team Ketelaars watches doen we ook niet aan etiketten. Gedurende de beginfase in een overhemd werken (want dat hoort bij de professionaliteit die je uit wilt stralen) uiteindelijk dacht ik ook, wie hou ik nou voor de gek. Tegenwoordig als er klanten komen heb ik 9 van de 10 keer een korte broek en een shirt aan. Jezelf anders voor doen dan je bent wordt je alleen maar ongelukkig van.
Ik vind dat professionaliteit uit je doen en laten moet komen en niet uit de manier waarop je jezelf kleed en of dit wel aan de juiste dresscode voldoen.
Etiquette is geen onzin: “Met de hoed in de hand komt men door door het ganse land”
Or did you mean “niet alle etiquette is onzin”?
Maar goed, team @stefanketelaars for the win, of zo. Ik had het nooit beter kunnen formuleren.
Zodra etiquette een holle plichtspleging wordt is het misschien overbodig maar in het geval van horloges is het ook iets esthetisch Wat kun je nou dragen bij een rokkostuum? (als we alle “regeltjes” overboord zouden gooien)
En willekeurig net horloge wat onopvallend onder het manchet verdwijnt. Zoals dat vroeger onopvallend in een zak van je vest zat.
Zijn zelfde soort horloge wat je dus ook bij een pak, dinner jacket of tenue de ville kunt dragen. Voor de oplettende burger: tenue de ville komt neer op het dragen van een pak. Al heeft het weinig meer met het gangbare tenue wat mensen in de stad aan hebben van doen.
Nee Fate. Etiquette is een mooie hand-out voor één ieder.
Ook voor jouw.
Dus als we samen ergens naar toe gaan. Bv een gala, gaan wij samen in een rokkostuum en dragen wij beide geen horloge.
Etiquette hoeft ook niet verstikkend te werken. Etiquette is en blijft een gehele warme deken van respect die over onze samenleving heen ligt.
Dus als jij etiquette wil afschaffen, dan vind je het ook niet erg dat bv opgeschoten jeugd, hele zakken mc Donalds uit het autoraampje naar buiten gooit. Dat is namelijk ook etiquette.
Nou rol je etiquette en fatsoen in één grote, wollige bal. Ik maak onderscheid, waarbij ik etiquette als ceremonieel zie, vaak in samenhang met zeer specifieke sociaal economische kaders, terwijl fatsoen een algemene functie heeft.
Vandaar ook dat mensen die zich perfect aan de etiquette houden zeer, zeer onfatsoenlijk kunnen zijn.
Nu ga je eigenhandig opsplitsen, dat kan niet de bedoeling zijn. Dat witte gei ok.
Ow? Waar moet ik dan mijn winden laten?
Alleen als je er een stropdas en colbert bij draagt.
en een gast toont respect voor hen, onder meer door de kleding zoals een gepast kostuum.
Twee tips;
Tip 1: Maak je niet druk om een levensstijl die je bij lange na niet leidt.
Tip 2: Probeer eens iets van Gri-sport. Game changer…
Als die stropdas opblaasbaar is en met goedgekeurd ventiel, dan mag dat geen probleem zijn.
Hou er wel rekening mee, dat ook de bikini-lijn correct onderhouden dient te zijn.
Pak.
Als de gasten westerse pakken hebben. Het kan zijn dat het tenue de ville van een Han Chinees, Schot of Kaapverdiaan niet uit een pak bestaat.
Kostuum is als je naar een gekostumeerd bal gaat