Kluisje bij de Aldi

Onder het motto “beter iets dan niets” is er vanaf zaterdag een kleine kluis in de aanbieding bij de Aldi: https://www.aldi.nl/onze-aanbiedingen/vanaf-zaterdag-03-11/kluis-met-digitaal-cijferslot-1712.article.html

Het is een compact ding, maar prima te gebruiken om enkele waardevolle horloges in te bewaren. Lijkt me toch net iets veiliger dan ze zomaar ergens te leggen. Ik zit zelf ook al een tijdje te denken om een kluis te kopen en dit is misschien wel een mooie om eens te kijken of het wat is.

Edit: er staat in de omschrijving dat er bevestigingsmateriaal bij zit, dus ik denk dat die wel vast te zetten is.

5 likes

Maar…een kluis die niet verankerd is, kan gewoon worden meegenomen en later naar hartenlust worden opengebroken. Het grootste probleem (het uit de woning wegnemen van je spul) voorkom je er dus niet mee.

3 likes

Mits verankerd, voorkomt het wel gelegenheidsdieven die even snel de horlogedoos meenemen. Ben zelf ook benieuwd maar niet verankerd is het waardeloos. Een gevonden kluis is interessant om mee te nemen.

Goed verbergen van de horloges werkt vast beter.

1 like

Even ergens inmetselen, en klaar is kees :innocent:

1 like

Er zit bevestigingsmateriaal bij, dus wellicht dat je m kunt verankeren. Ik heb het ook even in de eerste post erbij gezet. Een dure kluis zal vast veel beter zijn, maar als dit al kan werken tegen een snelle inbraak dan lijkt het mij geen slechte optie voor de prijs.

2 likes

Leuk kluisje, heb zoiets op het werk staan voor ipods en ipads die we in de bediening gebruiken, best wel degelijk zolang je ze goed verankerd. Ik zou mn horloges als ze iets waard waren in mn vader zn waoen kluis opbergen zolang ik nog bij mn vader woon. Daarna denk ik wel investeren in een degelijke kluis

Ik zou zo’n kluisje vooral kopen om een paar stenen in te doen en een beetje op een opzichtige plek in je huis te zetten.

Met een beetje geluk nemen inbrekers dan je kluisje mee en gaan niet verder opzoek naar waardevolle spullen.

33 likes

Iemand die ik ken heeft ook zo een kluis thuis maar hij gebruikt die juist als afleiding, hij heeft er niets (waardevol) in.

Hij verstopt alle juwelen en dergelijke ergens op een onzichtbare plek in huis en gebruikt zo’n niet verankerde kluis in het midden van de woonkamer onder een fake schilderij (true story)
Hij heeft wel héél waardevolle dingen thuis.

2 likes

Hmmm, vervelend met solar horloges

4 likes

Krelis Keilbout komt d’r maar in.

Voor de rest maak ik me niet druk, ik heb schothagel klaar staan, any time baby :sunglasses:

Maar goed, dat Russische schroot wat hier op de schoorteen mantel ligt te fonkelen daar
komt een beetje inbreker z’n bed niet voor uit :wink:

1 like

Mag hopen voor beleg op brood, want als vergunninghouder zal alles achter slot en grendel moeten liggen,.

2 likes

Het is een oud en niet geregistreerd wapen maar het paft nog best :wink:
Zo’n goedkope maar best wel goeie Tsjech.

1 like

Crimineel!! :sunglasses::cowboy_hat_face:

2 likes

Kraait geen haan naar :grin:

Wel als je die inbreker hebt neergepaft. Hij naar het ziekenhuis en een jaar voorwaardelijk, jij vijf jaar voor poging tot doodslag en verboden wapenbezit. Maar meestal is de mond groter dan de daad.

5 likes

Denk ook niet dat ik het zal gebruiken.

Ik had eens een inbreker, die wilde er met mijn motorpak, helm en
dat vond ik het ergst met mijn Bolex camera van door gaan.
Ja dat heb je ook he Bolex, geen Rolex :grin:
Ook had hij het voorzien op mijn peperdure Nagra recorder.
Hij richte nog een revolver op me maar die was fake zag ik.
Hij zegt, ben je nu geschrokken?
Ik heb hem een biertje aangeboden en daarna is hij weer vertrokken.
Toen de deur dicht viel kreeg ik een lachstuip en heb een halve fles
sterk opgezopen :rofl:

3 likes
15 likes

Vet! Bijna de moeite om voor 3 tientjes die Aldi kluis te kopen, alleen maar om te proberen of dit werkt :joy:

6 likes

Met een paar keilbouten vastzetten in een betonnen muur zou moeten werken toch? Even afgezien van die truc uit dat filmpje…

1 like

Dat denk ik ook. Het zal in ieder geval veel moeilijker zijn en meer tijd kosten om de horloges mee te kunnen nemen.