Gast
Wat een slappe klets
Doch waar gebeurt.
Zit je weer aan de geestverruimende middelen?
Op zich wel handig voor al die horloges…badumtssjjj
Waar precies?
Het is natuurlijk wel zo dat de meeste dieven gelegenheidsdieven zijn. Laatst waren ‘ze’ bij mijn ouders binnen, overdag en terwijl mijn moeder thuis was op het balkon nota bene (gelukkig merkte ze niets en was er geen confrontatie). Er werd eerder gegrist dan gezocht. Ze namen wel enkele waardevolle spullen mee, waaronder een gouden Omega DeVille, maar het waren allemaal dingen die in het zicht lagen: er werden niet eens lades geopend, laat staan dat ze kluizen probeerden te kraken.
Ik heb ook eens gelezen dat het bij de meeste inbraken een kwestie van minuten is dat ze binnen zijn. Een simpele kluis kan dan volgens mij al voldoende effectief zijn om te voorkomen dat er waardevolle horloges meegenomen worden.
Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.
Dit type kluis is idd meer een reden om het mee te nemen dan dat het veiligheid beidt voor je kostbare waar. Ook verankert is het een klap/trap op de kluis en deze komt los (kan je hem nog zo goed vastzetten)
Als je echt slim wilt zijn met het beschermen van je kostbare waar dan moet je out of the box denken, zo gaan wij regelmatig in de zomer naar het strand, mijn kostbare spullen wikkel ik dan in een (schone) luier en leg ik gewoon open en bloot naast mijn handdoek neer, ik moet de eerste (gelegenenheids) dief nog tegenkomen die een luiere mee gaat nemen.
De luieren kan je ook gewoon thuis neerleggen in een prullenbak oid, dat gaat geen dief meenemen.
Een boek kluis kopen en die tussen al je andere boeken stoppen
Doe dit al jaren…
is ook een optie, je kan overigens ook gewoon een oud boek “uithollen” en die in de rij zetten van. Al moet ik bekennen zelf bijna geen fysieke boeken meer thuis te hebben.
ook een prima truc!
Kijk dat is tenminste goed, over het oplossen van een probleem, nadenken. Perfect nagedacht.
Dit is met name een oplossing met een psychologisch denkvermogen.
De detective Hercule Poirot zou het niet beter gedaan hebben.
Nu is het bekend
Klopt nu alleen mijn adres nog even posten en ik ben de sjaak
Juist wel de vuile gebruiken, die zal de dief zeker laten liggen,
Maar ja, een wasknijper heb je zelf dan wel nodig om af en toe een horloge uit te zoeken om te dragen.
De schoonmaakster wel.
precies wat ik dus doe, mijn horloges liggen in de wapenkluis, veilig zat
Ligt eraan. Denk aan het juweliersechtpaar in Deurne. Als het ‘neerpaffen’ onder noodweerexces valt en je verder geen justitiële voorgeschiedenis hebt, dan zou je qua wapenbezit met een stevige boete of een paar uur koffieschenken in het lokale bejaardentehuis weg kunnen komen. Zeker als het een jachtgeweer of iets dergelijks betreft, dat in beginsel legaal is. Je moet niet je AK uit het vet trekken natuurlijk…
Maar dat noodweerexces is een hele grote ‘if.’
Het is heus niet zo slecht gesteld met het Nederlandse recht als de meeste mensen denken.