Al enige tijd was het mijn wens om een mooie ana-digi van Zwitserse makelij aan de collectie toe te voegen. Ik heb er een aantal overwogen, (Tissot T Touch, Breitling, etc), en uiteindelijk het horloge gevonden dat vrijwel aan alle wensen voldoet. Het enige wat ik op deze “mis” is verlichting van het digitale gedeelte, toch was dat nu ook weer niet heel belangrijk.
Het is uiteindelijk een Omega Seamaster multifunction geworden. Een niet zo heel vaak voorkomende klok, die me juist aansprak door het rond meelopende digitale gedeelte. Ook kan je het digi gedeelte helemaal uitzetten, de klok heeft ook dan een supermooie wijzerplaat. De aparte schuine donkerblauwe indexenring vind ik geweldig. Verder zit er alles op wat ik me maar wensen kan. Alarm, chrono, countdown timer, tweede tijdzone en uiteraard de dag, jaar en maandweergave. De maat van rond de 40mm is voor mij ideaal
Een erg bijzonder horloge! Vind hem wel geslaagd, hoe bedien je het digitale gedeelte van de klok? Als ik zo kijk lijkt het alsof ik alleen een kroon zie?
Mooie klok. Inderdaad een mooie wijzerplaat die het digitale gedeelte verbergt zodat je gewoon een stijlvolle klok om je pols hebt. Maar dan toch met alle gemakken en functies.
Een erg bijzonder horloge! Vind hem wel geslaagd,
hoe bedien je het digitale gedeelte van de klok?
Als ik zo kijk lijkt het alsof ik alleen een kroon
zie?
Mijn beste,
Idem dito.
Van Certina en Tissot weet ik dat de bediening der functies middels de kroon dient te gebeuren.
Wellicht ook bij deze fraai vormgegeven Omega!!
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit supersonische doch stijlvolle horloge.
Klopt. Je bedient alles met de kroon. Best bijzonder, en na enig wennen werkt het prima. Het leuke van dit horloge is dat je em ook kan “vermommen” als analoog. Wanneer het display is uitgeschakeld, ziet geen mens het meer.
Ik heb ze ooit ergens in een Omega folder gezien, in het echt nog niet eerder.
Je komt ze niet vaak tegen. De enigste die ik nu op internet gevonden kreeg was een afgetrapt bekrast ding in the States, waar men zonder blikken of blozen 1200 dollar voor vroeg. Yeah, right! Aan mijn never nooit niet…
Deze vond ik uiteindelijk in een kleine advertentie van een particulier. Ik heb er wel een tijdje geduld voor moeten hebben, het is echter het wachten waard geweest. Een tijdje was het ook niet zeker of het horloge wel beschikbaar zou komen, uiteindelijk is het gelukt.
De klok is ook heel plat, en een fractie kleiner (rond 40mm), dan een SMP 300.
Ik had dit topic bijna niet geopend,vanwege de titel kreeg ik het idee dat het weer zo’n plastic ding was ;), maar ben blij dat ik wel even heb gekeken.
Dit vind ik namenlijk een enorm mooi horloge. Ik zag hem voor het eerst in de de juwelierszaak van de vader van een vriend. En ik was enorm onder de indruk toen, en nu eigenlijk nog. (tu)
Wat een leuk horloge, hoewel ik kende de ana-digi speedmaster wél maar moet je eerlijk bekennen dat ik niet wist dat er ook een seamaster in ana-digi was! Erg mooi, veel plezier er van!
Je ging voor een Ana-Digi en dan is deze het summum .
Echt mooi horloge .
In A’pen in een tweedehandsshop had ik er ooit zo een in m’n pollen en
was vooral verrast door de mogelijkheid om het digitale deel echt onzichtbaar
te maken . Van zodra je het nodig hebt kan je het weer tevoorschijn toveren .
(Ik ben toen maar weer voor een mechanische automaat gegaan)
Niet 1 uit een dozijn in ieder geval. Gefeliciteerd.
Zelf heb ik niets met ana-digi.
Vind het niet met elkaar “matchen”, “binnen” 1 horloge ( ontwerp )
Ook bij (bijv) bepaalde Breitlings heb ik dat. Toch vermogende horloges, en ik heb dan een beetje de angst dat dat digitale gedeelte er eerder mee ophoud/ of stukgaat.En dat zo’n duur horloge dan geserviced moet worden DAAROM.
Wellicht geheel onterecht hoor.
Om dezelfde reden laat ik ook Junghans-modellen Diplomat en Dresden links liggen. Mooie horloges, maar dan met zo’n ongepast digitaal kalendertje.
Ik kan me deze ook nog herinneren. Mooie elegante sportieve klok. En zoals al opgemerkt, vind ik het ook erg leuk dat je het display kan ‘verbergen’. Heb eenzelfde soort van Rado. Lijkt in eerste oogopslag op een normale quartz klokje, but underneath…