Knutselaars gezocht op klein niveau. Modelbouw, elektrotechniek e.d

Jongens help mie eens eemmm :sunglasses:

Ik ben dit stukje gereedschap tegengekomen op internet om makkelijk de “C” van het uurwerkje af te wippen om zo een zwarte dag- en datumschijf te plaatsen. Ik zal het zelf niet snel doen, want ik vind wit veel mooier.

Ik kan niet thuis brengen op welke termen ik moet zoeken om dit gereedschap te vinden.

Ik heb het gevraagd aan @PeterLC en hij zei “potverdorie dat is mooi, zo eentje wil ik ook wel”.

Geen standaard horlogemakersgereedschap dus. Ik denk zelf aan modelbouw of elektrotechniek op klein niveau (printplaatjes o.i.d.) omdat het vorkje niet groter is dan 2mm.

Heeft iemand een gouden tip?

1 like

Lijkt op een tool voor een asborgring (ook wel Seegerring genoemd), maar is het net niet. Misschien brengt het je een bepaalde richting in. Ik zal straks eens even verder zoeken.

1 like

Goedmorgen,

Zoals ik in vorige verslagen van je lees, ben je nogal zelf een handige jongen.
Kun je hier zelf misschien iets van maken.
In elke elektronicazaak te koop.
En in verschillende maten.
Aanschafprijs ik denk 50 eurocent.

2 likes

Lijkt op een tooltje om pennetjes uit een electrostekker te krijgen. Alleen hebben deze
Normaal langere pootjes.
Even zoeken op superseal unlock tool.

1 like

Gewoon even wachten tot @Arie_Kabaalstra wakker is. Gereedschapsmaker, horlogemaker en fervent modelbouwer. Alles wat je nodig hebt!

3 likes

Heeft je vrouw / moeder / oma een naai doos (:rofl: jaja ik heb ook een dirty mind maar dit is serieus).

Daar zit soms zoiets in om steken los te maken.

Anders een wat grotere naald met oog waarbij je het oog open knipt. Dan heb je de U-vorm.

En nee ik naai niet (op dit gebied) maar knutsel wel veel
 :wink:

1 like

:astonished:
Ik heb zelf ook een naaimachine incluis accessoiredoos. Komt af en toe best van pas. Mannen van de nieuwe generatie kunnen alles zelf he :muscle: :muscle: :sunglasses:.

Dat dingetje om steken mee los te maken is te scherp, maar we zitten wel in de goede richting.
Ik ga vanmiddag eens het oog van een grote naald doorknippen en afvlakken.

Maar allemaal hartelijk bedankt voor de tips. Geweldig hoor :smile:

1 like

http://s38.photobucket.com/user/R-Bos/media/IMG_0337_zpsr6rfocvc.jpg.html

Zit dat niet gewoon achter op een bandenwissel tool? (Zoals bij deze?)

1 like

Het kan aan mij liggen, maar ik zie gewoon een wijzerafnemer. :stuck_out_tongue:

4 likes

Ik ook

1 like

Haha waarom zei niemand mij dit? Dat bedoelde Peter dus met zijn A- en zijn B- gereedschapsset :unamused:.
Ik gebruik zo’n chineze plongeur, en heb nog niet iets anders nodig gehad voor de wijzers.

Sorry mensen ik voel me erg dom nu. Ik ben sinds eind December 2016 met de hobby bezig en ik leer elke dag nieuwe dingen.

Mag deze alsjeblieft snel dicht, verwijderd en vergeten worden? :sweat_smile: Het tooltje is besteld.

5 likes

3 likes

Hey knuppel, i gotta learn sometime :nerd:.

Of niet natuurlijk

https://www.horlogeforum.nl/t/candides-horloge-projecten/108378

6 likes

De man die dit gereedschapje bij het verwijderen van de “C-washer” gebruikt, geeft aan dat het om een wijzerafnemer gaat.


Toch zou ik er voorzichtig mee omgaan. Als je de c-clip aan beide zijden van de pijp omhoog lift, zal de c-clip te ver uitbuigen. Dus proberen om de c-clip met een zijde van de wijzerafnemer de clip tegen houden en met het andere pootje optillen. Ik wou schrijven van pootje lichten maar dat komt me niet goed uit.

1 like

Ik heb geen topic gelezen, kreeg een plaatje toegestuurd.

Danjewel Inca, daar ben ik mee geholpen :slight_smile:.[quote=“Inca, post:14, topic:111888”]
Ik wou schrijven van pootje lichten maar dat komt me niet goed uit.
[/quote]

:joy:

Ik krijg hier allemaal horror beelden van kleren met Handavinci Mods :scream:
:joy:

On-topic: Aan mij heb je 3x niks , fijn weekend :wave: :upside_down:

3 likes

Meer in de richting van een Robin (van Batman) Halloweenkostuumpje voor mijn vriendinnetje omdat haar poging halfgebakken werk was met een half logo van vilt op een rood topje. Zo ga je bij mij niet de deur uit naar een feestje toe :raised_hand:

Maar scheuren bij stiksels, knoopjes aannaaien e.d.
Ik doe graag alles zelf vent :relieved:.

1 like

Vooral met de schaar in de weer dus? :thinking: :wink:

Een broek met open billen is zo gefikst. :thumbsup:

2 likes

Wel lekker fris met dit weer. :thumbsup:

2 likes