Knutselen met Alie

Alles gewoon besteld via AliExpress.
Hierbij foto’s van Alie (vind ik zelf niet echt fijne foto’s door alle shop namen die er in gezet zijn).


-1384463938-1550967070




7 likes

Ben benieuwd…! :+1:t2:

1 like

Je eigen jachtmaster :stuck_out_tongue_winking_eye:
Maar des te meer eigen als je hem zelf in elkaar zet!

1 like

Maar volgens mij wel een unieke kleuren combi :wink:

Dat dan weer wel. Heb net wel ff een foto van het blauwe gedeelte opgeslagen, die ik erg mooi vind.

3 likes

Alle onderdelen zijn binnen dus ik kan vandaag beginnen alles samen te voegen!


De insert ring is helaas te klein…

6 likes

Er zitten twee stiften bij het uurwerkje, de één is te lang en de ander te kort… Kan ik die lange gewoon op maat maken? En hoe bepaal ik dan de juiste maat?

Stift moet je inderdaad op maat maken. Uurwerkje in de kast plaatsen, stift erin plaatsen en dan de afstand tussen kast en kroon opmeten. Die lengte moet je van de stift afknippen.
Doe dit wel met de kroon die je gaat gebruiken, en niet met die tijdelijke kroon.
Verder maak ik de stift meestal eerst een halve mm ofzo te lang en pas dan nog een keer, beter nog ietsje vijlen dan oeps te kort. :grin:
Je moet ook altijd wel ietsje ruimte houden tussen kast en kroon anders krijg je slijtsporen op de kast bij het opwinden.

Succes met de assemblage!

2 likes

Het is een automaatje :wink: haha. Bedankt voor de info!

Edit: je kunt hem ook opwinden.

2 likes

Snel binnen trohwens, die spullen !

1 like

Klopt, alles kwam met “AliExpres standard shipping” dan heb jij je bestelling binnen 2 weken binnen!

1 like



Het was ff priegelen met datum en tijd




10 likes

Mooi hoor👍
Mooie combi.
En dat allemaal van Ali haha.

Ben alleen wel erg benieuwd naar de totaal prijs? :innocent:

Totaal prijs was ongeveer €100

1 like

Lijkt me een leuke manier om wat algemene kennis van een horloge op te doen. En voor 100 euro houdt je er een leuk horloge aan over.

Hoe zit het met de kwaliteit? Voelt alles een beetje solide aan?

1 like

Leuk dit! Veel plezier ermee!

1 like

Het bandje komt ook van Ali, zoals gebruikelijk stelt dat niet zo veel voor. Ik heb voor een koffie bruine kast gekozen, dat leek mij wel appart. De kast zelf is solide maar de kleur verlies je wel bij beschadigingen. Dus de volgende keer zou ik voor een zilverkleur gaan. De bezel is ook niet zo heel stevig en je draait hem vrij makkelijk met de klok mee omdat het systeem gewoon een ijzerdraadje is. De kroon is een schroefkroon, hij zou dus ook waterdicht moeten zijn. Uurwerk is een automaat van Miyota, daar is weinig mis mee. Wijzerplaat en wijzers zijn erg solide met goede lumen.

1 like

Leuk project en ook leuk gepresenteerd! Over de maat van de stift. Horloge heeft een schroefkroon lees ik. Hoe bepaalde je daarmee de afstand om in te korten?

1 like

Op dezelfde wijze als uitgelegd, kwam ik achter. Het deel waar de stift in komt veert waardoor hij verder in de kroon valt en je hem kunt vastdraaien.

Geinig project dit en leuk dat je het deelt.
Ik ga ook eens snuffelen want voor dat geld is het wel leuk om is te proberen en leerzaam.
Maar heb je nog snel gedaan dit en zonder nieuwe onderdelen te hoeven bestellen :slight_smile:

Heb/had je al enige ervaring of was dit gewoon een eerste keer?

2 likes