Knutselen met Alie

Dit was mijn eerste keer, ik had mij al wel het één en ander uit laten leggen. Ik ben ook bezig met een oud horloge van mijn opa, hier heb ik vrij weinig zelf aan gedaan alleen voor het zoeken naar onderdelen heb ik al wel eens wat los moeten halen van het uurwerk. Verder heb ik veel gelezen hier op het forum en filmpjes gezocht op youtube.

Het uurwerk hoeft niet uit elkaar, dat scheelt enorm! Het zijn dus alleen losse componenten die je nog moet samenvoegen. Daarin is denk ik de wijzers het meest tricky gedeelte.

1 like

I get it :wink:
Daarom ga ik me er is in verdiepen, want dat samenvoegen lukt wel en idd er zijn veel filmpjes over te vinden. Maar goed, je moet ergens beginnen en dan is resultaat wel belangrijk. Daarna de volgende stapjes. Leuk! Veel plezier van je creatie.

Trouwens heb je de bezelinsert er nog niet in zitten, had dat nog een reden?

1 like

De bezelinsert is te klein.

Ik ga nog wel eens kijken of ik deze kleur op maat kan krijgen, ik vind het wel mooi staan.

1 like

Ja, jammer. Vind het wel een mooie insert.

1 like

Is zo n Miyota uurwerkje ook geen copie?

1 like

Dat laat ik aan de experts over. Naar mijn idee niet…

Ik ook, het maakt het horloge ook heel anders!

1 like

Goeie vraag. Ik twijfel nog wel eens als ik iets langs zie komen. Maar goed, ik ben geen kenner…

1 like

Zo, dat heb je snel gedaan zeg, top! :+1:
En het resultaat ziet er alleraardigst uit; veel plezier ermee!

1 like

Meestal sturen ze dingen vanuit China gratis naar hier binnen de week…een horloge van B naar NL sturen kost je 19 euro en met heel veel geluk is ie op n week ter plaatse…

1 like

Nog een tip als er meer mensen zijn die willen bestellen, verkopers op AliExpres willen best meewerken met een lagere prijs op de verpakking (dit ivm btw en invoerrechten).

Ik heb vandaag ook wat spulletjes besteld om, in combinatie met het oefenuurwerk van de horlogeclinic, een eigen vlieger samen te gaan stellen! Uiteraard zal er een topicje voor gemaakt worden!

2 likes

Ik ben benieuwd. Zo’n uurwerkje ligt bij mij nu ook nutteloos te zijn. Wel een knots hoor, was volgens mij toch een zakhorloge uurwerkje?

Ik ben erg benieuwd idd! Plaats je ff een linkje hier tegen die tijd? :stuck_out_tongue:

Zijn er eigenlijk al meer die wat besteld hebben of zoekende?

Ik ga zelf kijken of ik nog een andere kast, wijzerplaat en wijzers bij het uurwerk kan vinden.

Als ik het goed heb begrepen is het een eta 6497 kloon. daar heb je aardig wat kasten voor, echter zijn ze wel allemaal 40 + mm.dus dat moet je willen. Uiteraard houd ik u allen op de hoogte, alsmede mijn aankomende hobby plek die ik, als het ietsje minder heet is in de schuur, ga realiseren.

3 likes