KOFfer 2.0 , the second beginning

De evolutie van het oorspronkelijke concept, met dank aan Lempke.

De KOFfer (Keep it Or Forward it) 2.0

Keep it Or Forward it, hou hem gedeeltelijk of stuur hem door, bijna gratis!
Maar als je er iets uit wil houden moet je er wel een paar dingen voor doen;

1. Zelf 1 of meerdere horloges in de KOFfer doen, naar gelang de hoeveelheid horloges je er uit houdt.
2. Een (motiverende) NA schrijven met de reden waarom je deze KOFfer geheel of gedeeltelijk houdt.
Met de weblink van dit topic in je NA.
3. In dit topic de weblink van je NA plaatsen, en contact opnemen met de volgende op de lijst.

GeĆÆnteresseerden kunnen in dit topic aangeven dat zij de KOFfer graag zouden willen ontvangen, waarna er (hopelijk) wel een lijst ontstaat zoals bij de Fiffer waarin te volgen is wie hem nu heeft, waar hij naar toe gaat, wie er geheel belangeloos wat heeft toegevoegd, en wie iets gewisseld heeft.

Nog wat spelregels vooraf;

1. De ontvanger betaalt de verzending.

2. Niet langer dan 2 weken proef dragen.
Tenzij de inhoud meer dan 5 horloges bedraagt, dan is de max 3 weken.

3. Wees er netjes op, anders wordt de waarde veel te snel nihil waardoor de horloges niet meer doorgestuurd of gehouden kunnen worden.

4. De inhoud van de KOFfer mag niet bekend gemaakt worden, met uitzondering van je NA-topic.
Het horloge wat je in de KOFfer doet mag je vermelden/bekend maken, maar enkel wanneer het horloge wat je houd ook al bekend was.
Zo blijft ā…“ bekend, en ā…” onbekend.

Toelichting punt 4 ; Een KOFfer met bekende inhoud is geen succes gebleken.
Het topic van het originele concept, en de discussie in Off-topic zijn hier het harde bewijs van.
Wellicht evolueert de KOFfer later wel weer.

5. Indien de KOFfer tijdelijk bij je is, en je er niks uit wisselt, dan staat het je vrij 1 of meerdere horloges toe te voegen. Deze moeten onbekend blijven, maar meld dat de inhoud met een x-aantal is gegroeid.
Wanneer er in totaal 6 of meer horloges inzitten, dan mag er een tweede horloge bekend gemaakt worden.
Van het concept is dan nog steeds ā…“ bekend.
Het toevoegen en/of toe-eigenen van straps of andere items staat je uiteraard vrij, zolang de horloges draagbaar blijven.

6. Een horloge wisselen voor, of het toevoegen van een replica/imitatie horloge is niet wenselijk. Een NA hierover is niet toegestaan op dit forum.
Mocht je er 1 of meerdere in de KOFfer vinden, dan eerst middels pb uw voorganger in de gelegenheid stellen zijn fout te corrigeren, in plaats van, en alvorens deze publiekelijk af te branden.
Het kan onbewust gebeurt zijn!

Of ā€˜ā…“ bekendā€™ een succes wordt moet nog blijken, een discussie hierover mag je gaan voeren in Off-topic en dus niet hier.
Maar een wissel moet ten alle tijde je eigen keus zijn, zonder dat een ander bepaalt wat wel of niet een leuk horloge is, en wat jij wel of niet eruit mag halen en erin terug moet plaatsen.

Ik heb niet de controle over de KOFfer, en niemand anders heeft controle of mag dit op eisen.
Dus ook geen notulisten, secretarissen of andere controlerende personen buiten HF-leiderschap om.
Deze laatste kan ingrijpen in dit topic, maar staat verder buiten het de voortgang van de KOFfer.

Wanneer de KOFfer 2.0 bij jou strandt en er geen andere personen zich op de lijst bevinden dan dien je eerst na te gaan of er echt geen intresse meer is.
Pas daarna is het aan jou om na te gaan denken over de 3.0-versie, en deze aan te maken.
De gehele inhoud zelf houden is geen optie, en is ook niet eerlijk tegenover voorgaande KOFfer(2.0)-eigenaren.

Om ellenlange discussies in dit topic te voorkomen, mag de allereerste (en de volgenden) een topic aanmaken in Off-topic en de weblink bovenaan de lijst vermelden. Alle offtopic-weblinks dan bovenaan de lijst plaatsen.

Je naam aan de lijst toevoegen betekent dan ook de offtopic-weblinks mee kopiƫren in je nieuwe bericht. Indien je deze tot een steekwoord kunt verkleinen, dan graag.

Wat is nu ā…“ bekend?
Uit KOFfer 1.0 is een Pulsar Quartz overgebleven.
Deze gaat nu dus verder in KOFfer 2.0.

Wat is dan ā…” onbekend?
Bij de Pulsar zijn 2 horloges toegevoegd welke dus zijnde onbekend verder gaan in KOFfer 2.0.
Deze 2 dienen onbekend te blijven, ook wanneer jij ze omwisselt.
(Eens zien hoe lang dit goed gaat).

Zie ook het offtopic-geleuter op: www

@Richz1986
@Chillekasper
@Jarl

10 likes

Het is en blijft een leuk ideeā€¦heb de KOFfer 1.0 gemist maar net even helemaal terug gelezen, ik denk dat het niet van de grond kwam door de vele teksten en discussies met elkaar en de weinige fotoā€™s.

Zonde want het is een leuk ideeā€¦meer fotoā€™s en minder gelul dan moet dit zeker goed komen! :smile:

1 like

Meer fotoā€™s, maar zonder onbekende de inhoud van de KOFfer bekend te maken :slight_smile:

Nu nog hopen op een groot aantal deelnemers! @Timo9 , vergeet je jezelf niet op de lijst te zetten?

1 like

Richz1986
Chillekasper
Jarl
@Timo9
Ruud2009

Ik mag niet meer dan 3 mensen taggen. De weblink kopiƫren lukt me ook niet.

1 like

Ik ben normaal meer van het mee lezen dan van de actieā€¦Ik zal er eens over nadenken :slight_smile:

Moet ik je even uit het lijstje halen @timo9?

Heb ik toch nog een vraagje. Als ik me inschrijf krijg ik dus een koffer met een x-aantal horloges en ik mag de duurste er uitnemen en 1 niet-replica met een waarde van 5,- toevoegen?

Snel inschrijven dan!

Ach nee, laat maar staan de lijst moet langer worden :smile:

3 likes

Dit is wel een reƫel risico. Het is niet controleerbaar

1 like

Tenzij iedere ontvanger vd KOFfer @Rob-055 een berichtje stuurt met zijn / haar schatting van de waarde van de ontvangen horloges. Stel dat er dan een ā€œverdachteā€ value drop is, kan @Rob-055 altijd nog als initiatiefnemer informerenā€¦

Denk dat bij elke wissel een lijst met horloges doorsturen het beste idee isā€¦ Maar daar moet iemand wel zin in hebben. @Rob-055?

Dat komt omdat er nog niemand een topic in Off-topic heeft aangemaakt.

Ik zeg niet dat de 2.0 perfect is. Op sommige personen kun je je simpelweg niet voorbereiden, zeker niet wanneer zoā€™n persoon slechte bedoelingen heeft.

Ik pasā€¦ omdat:

:+1:t2::+1:t3::+1:t2:

Maar fijn dat de lijst al gestalte krijgt:

Richz1986
Chillekasper
Jarl
Timo9
Ruud2009

2 likes

De huidige lijst:

:point_right: Richz1986
Chillekasper
Jarl
Timo9
Ruud2009

@Richz1986 hoe gaat het met je verhuizing? :blush:

Er moeten meer mensen op de lijst anders is het zo voorbijā€¦?

Ben nog op vakantieā€¦ volgende week weer thuis.
De Starking KOFfer 1.0 doet het ook hier goed, maar door de warmte knelt de band overdagā€¦ dus draag hem enkel in de avond. Waterdichtheid niet getest.

@Richz1986 misschien beter even overslaan?
Met een verhuizing kom je niet echt lekker aan uitproberen toe.

1 like

Sorry geen fotoā€™sā€¦ wifi is hier verschrikkelijk

Goed idee, sla voor nu even over haal mij maar van de lijst!!

En onderweg naar @Jarl

@Richz1986 en @Chillekasper aub zelf weer op de lijst zetten.

-> Jarl
Timo9
Ruud2009

1 like

-> Jarl
Timo9
Ruud2009
Chillekasper

1 like

Hoezo is chillekasper er tussenuit gehaald dan ?

1 like