Koffie en probleem opgelost! Helaas is de Oris weer stil gaan staan. NA al die Omega’s eindelijk weer een Oris. NU inclusief een review!

Uit protest (over de gang van zaken) een massale oproep vanuit het forum? Alle Oris’sen in het blauw :thinking: :sweat_smile:?

Zonder dollen, hoop dat je toch echt het weekend met wat meer duidelijkheid in gaat?

1 like

Volledig mee eens!

2 likes

Knap dat je zo vriendelijk blijft… M.i. doen ze (ook al heb ik het verhaal niet scherp) meerdere dingen niet goed in de afhandeling.
Succes en sterkte, Hans!
Begrijpelijk en jammer dat de liefde bekoeld is.

2 likes

Vanmorgen is tijdens een gezellig koffiemomentje bij de Oris AD (mijn juwelier t.o. het stadhuis in Enschede) de aankoop van de Oris Complication ontbonden en heb ik het aankoopbedrag teruggekregen.

Het was duidelijk dat er een probleem met dit prachtige horloge was, maar mede doordat het model al geruime tijd niet meer leverbaar is, werd de afwikkeling van e.e.a. gecompliceerd.
Mijn dank aan @Warroo voor het constructief meedenken aan een oplossing voor dit al behoorlijk lang lopende probleem.

Zowel de AD als ik zijn opgelucht dat e.e.a. is afgesloten en konden we na gedane zaken weer als vanouds gezellig praten over horloges.

40 likes

Goed om te horen Hans!

1 like

Nette “afwikkeling”. Hopelijk kan je nu van je geld een ander mooi exemplaar kopen, maar dan van een ander merk :+1:

1 like

Welnee!
Oris maakt nog steeds prima horloges hoor!

Ben wel benieuwd Hans of en wat je er voor terug zou willen kopen.

1 like

Dat zei ik ook niet. Alleen de service afhandeling is beetje “ruk” zeg maar.

1 like

Mooi dat het netjes is opgelost !
Nu kijken naar iets nieuws ?

1 like

Eindelijk. Fijn. Benieuwd idd of, en zo ja wat, er voor terug komt.

1 like

Fijn dat het is opgelost Hans! Geen goede beurt voor Oris en Nieuwendaal dat het horloge niet werkend is te krijgen :thinking:

1 like

Mooi! :+1:t2::clap:t2:

1 like

Dank je wel André!

Dank je wel Ron en Robin!
Oris vind ik nog steeds een mooi en onafhankelijk horloge merk. Mijn vrouw vond de twee Orissen mijn mooiste horloges, vooral de Big Crown Pointer Date.
Momenteel weet ik nog niet wat ik ga kopen, vast staat dat het geld wel voor een horloge bestemd is.

De Service van Oris verliep in dit geval inderdaad niet echt fijn.

Dank je wel Timo, dit jaar was ik eigenlijk niet aan de beurt om een nieuw horloge te kopen i.v.m. de aanschaf van een prachtige Yamaha vleugel. Wel heb ik kort voordat ik in augustus heb gewerkt als dirigent voor een concert in Zuid Frankrijk, bij @anon34385602 een leuk Frans horloge gekocht (Lip Rallye Quartz), om tijdens het dirigeren te dragen. Omdat ik de Oris kort voor mijn vertrek naar Frankrijk voor de derde keer had weggebracht, heb ik m’n Seamaster maar meegenomen. Momenteel ben ik nog niet in de stemming om iets nieuws te gaan uitzoeken, alles moet eerst maar even wat bezinken.

Dank je wel, voorlopig komt er in ieder geval geen complicatie meer😀. Nu ga ik proberen weer te genieten van m’n horloges en van het lezen in de horloge tijdschriften. Met o.a, m’n zeven mooie Omega’s vermaak ik me wel. Vanavond doe ik m’n Lip Rallye af en m’n Seamaster om en ga ik een Frans Wijntje drinken om te vieren dat e.e.a. nu gelukkig is opgelost.

Dank je wel, bij Oris zal er wellicht nog wel over gesproken worden.

Dank je wel Kasper!

5 likes

Top Hans, de rust kan wederkeren … of toch niet bij het uitzoeken van een nieuw horloge :slight_smile:

2 likes

Toch kan ik me niet voorstellen dat Oris dit horloge niet herstellen,desnoods opnieuw opbouwen,kan.
Is toch een smet op het blazoen om de handdoek in de ring te gooien.
Geld terug is/klinkt wel mooi maar is eigenlijk de gemakkelijke weg.
HansT wilde deze Oris,die niet meer leverbaar is,niet z’n eigen geld weer terug.

1 like

Dank je wel Luc, de rust wederkeren is voor mij het belangrijkste, een ander horloge komt hopelijk later wel.

Dank je wel Paul, dit alles was echt geen gemakkelijke weg, niet voor mij, maar ook niet voor de AD.

2 likes

:joy:

1 like

Na al deze ellende wel prettig dat de koop nu is ontbonden. Je hebt een lange adem nodig gehad. :sweat:

Dat komt vanzelf wel weer Hans. Zeker weten! :+1:

1 like

Mooi voor jou Hans dat het nu eindelijk is opgelost. Jij hebt in elk geval voldoende geduld gehad. Succes met je zoektocht naar iets nieuws.

Lang geleden iets dergelijks meegemaakt met een topmodel videorecorder van een fabrikant in het zuiden van het land. Binnen een jaar 3 x weggebracht voor reparatie. Een paar weken na de derde reparatie ging hij weer stuk. In die tijd had ik een vrij druk leven, en geen zin in al dat gedoe. Ik heb hem toen met doos, alle reparatiedossiers en al ingeleverd bij een Philips vestiging met een brief erbij. Daarin had ik geschreven dat hij wat mij betreft niet meer gerepareerd hoefde te worden, ik was er helemaal klaar mee.
Kennelijk hebben ze zich dat aangetrokken, en kreeg ik na 2 weken een nieuwe uit de nieuwere serie die toen net uitkwam. En dat ding heeft het jaren zonder mankeren gedaan. Uiteindelijk ook zeer tevreden.

2 likes

Nou ja ik had nav mijn vorige oproep vandaag m’n Oris verkocht, maar dit klinkt als een nette afwikkeling… wat moet ik nu Hans?

1 like