Ik snap iets niet. Er staat een contactformulier op Oris’ website. Als je drie maal bij hetzelfde service center een horloge terug krijgt wat het niet doet, zou ik zelf contact op hebben genomen met Oris in Zwitserland om het over een alternatief service center te gaan hebben, of 'm desnoods naar Oris te fedexen of zo.
Want @Henk zegt dat ie dit niet van Oris verwachtte, maar het probleem lijkt mij in Budel te liggen. Of moet ik dat niet zo zien?
Nogmaals, dat zit 'm niet in Oris, dat zit 'm in het service centrum. Tenzij ze 'm opgestuurd hadden naar Oris zelf. Dan is het schandalig.
Hoe dan ook succes met de afhandeling. En als je ontevreden bent over Budel: Gebruik het contactformulier op de website van Oris zelf.
Ik heb dit met Seiko aan de hand gehad, en Seiko Nederland reageert top op directe vragen.
Ik hoop echt dat het lukt om de koop ongedaan te maken maar ik heb altijd begrepen dat je de verkoper in de staat moet stellen om het euvel te verhelpen. Al moet daar wel een redelijke termijn aan hangen en dat na de 3e keer toch wel discutabel. Nogmaals, ik hoop het echt voor je dat je dit hoofdstuk kan afsluiten.
Nou…
Tegenwoordig is als je een fysieke winkel hebt een goede naam wel van uiterst belang.
Dus ja, ik had het heft iets meer in eigen hand genomen als ik deze AD was geweest.
Na de 1ste keer had ik het horloge absoluut naar Oris zelf gestuurd .
Dit is een beetje als als als… want vooraf weet je niet dat het weer mis zou gaan. Komt amper voor neem ik aan.
Maar toch…bewezen is dat de eerste horlogemaker iets niet voor elkaar heeft weten te krijgen. Voor mij zakelijk gezien zeker een reden om even stapje verder te zetten.
Want. Klant is je toekomst, dus soms moet je extra je best doen voor tevredenheid en een goede naam.
Niet erg, hoort erbij.
Nu we dit punt bereikt hebben gaat het ondertussen ook echt om een goede naam van je winkel.
Dus alles op alles stellen om de klant zonder te laten wachten en wachten tevreden te stellen.
Nu kan je uitblinken in service verlenen.
Kijk, als @HansT het horloge nog een kans wilt geven dan kan niet per direct de boel opgelost worden.
Dan is handelen en communiceren erg belangrijk.
Maar uit de post blijkt dat hij de koop wilt ontbinden.
Dus, doorpakken…geef die man waar hij blij van gaat worden en ga op de achtergrond in conclaaf met Oris en/of de horlogemaker .
Wat ik bedoel is dat je dat zo niet kunt zeggen omdat je niet weet aan welke procedures de AD verbonden is. Voor hem is het natuurlijk ook niet wenselijk om alle kosten op zich te nemen ( nieuw horloge verstekken of geld retour ). En om voor de AD niet met de gebakken peren te blijven zitten zal hij misschien vanuit Oris gedwongen zijn een bepaald protocol te volgen.
Daarom benoemde ik ook het stukje “heft in eigen hand”
Kan idd betekenen dat hij op deze verkoop verlies gaat pakken.
Niet wenselijk, zeker niet
Alleen is dit 1x, een slechte recensie wordt keer op keer op keer gelezen en kost je absoluut een aantal potentiële verkopen…
Blijft lastig.
Hangt ook van het persoon en verhaal af.
Ik schat zo in dat HansT het juiste persoon is om deze moeite en verlies wel voor te nemen.
Het horloge had ik al voorbij zien komen maar dit topic nog niet. Hopelijk komt er een goede oplossing.
Mijn Atelier is ook twee keer bij Nieuwendaal gerepareerd. Keurig onder garantie. Mijn fout overigens; het blijkt dat het datum verzet nogal gevoelig is wanneer je dit op het verkeerde tijdstip doet.
Daarom zou ik, als ik de AD was, @HansT precies vertellen wat er de eerste drie keer gebeurd is en door wie die service uitgevoerd is, om vervolgens een aanbod te doen:
Of we sturen het nog één keer op, maar dan naar Oris zelf
(nieuw horloge lijkt me onmogelijk, want model wat niet meer geleverd wordt)
Of we ontbinden de koop hier en nu
Laat dan de keuze aan de klant. Dat hadden ze eigenlijk na de tweede keer al moeten doen, als je het mij vraagt.
Dan zou de AD dat aan de klant moeten communiceren, zodat de klant weet waar hij aan toe is. Maar aangezien de AD niet bijster communicatief of pro-actief klinkt weet de klant het niet.
Ik had al lang een set vragen bij Oris zelf gedeponeerd, want assertiviteit vanuit de klant is ook zo iets.
Dat dus.
Ik zie wederom bevestiging van het feit dat ik me beter bij robuuste driehanders zonder teveel complicaties kan houden. Mooi horloge hoor, prachtig zelfs, maar het is niet voor mij.
Daar heb je gelijk in, wees duidelijk naar je klanten ook al is het niet wat de klant graag zou willen horen.
Dat heb ik ook weleens gedaan bij een merk maar die zetten dan de vraag gewoon weer door naar het betreffende land dat verantwoordelijk is voor de sales en aftersales. Dat is nu eenmaal protocol dus hup weg met die “lastige” vragen, laat ze het daar maar uitzoeken.
Het zou mooi zijn hoor als iemand van de service afdeling in Zwitserland zou denken oei ons merk staat hier in een kwaad daglicht we moeten ingrijpen, maar ik denk niet dat het zo werkt in de praktijk.
Jammer hoor Hans dat je zo aan het lijntje gehouden wordt met je reparatie(s).
Waar ik vooral van gruw is het feit dat het horloge naar een officieel reparatiecentrum geweest is en dan ook nog eens ongerepareerd en beschadigd is teruggekomen.
Ik zou persoonlijk ook intussen mijn verhaal doen bij Oris. Dit kan toch niet?
Ik begrijp soms de reactie niet van een AD of een merk bij dit soort zaken.
Dit is toch wel imagoschade eenmaal dit op Fora, in FB-groepen en dergelijke komt in deze digitale tijden?
Mede omdat Oris een helemaal zelfstandig horlogemerk is hebben ze nog steeds mijn sympathie!
Eigenlijk dacht ik dat het ongeveer zo zou worden afgehandeld.
Na deze derde reparatie is m’n liefde voor dit horloge idd. echt over, het staat me nu tegen.
In juli is er met de AD in Enschede besproken dat zij contact op gaan nemen met de agent van Oris en dat het horloge naar Zwitserland zou worden gestuurd. Daarbij heb ik nog opgemerkt dat me verstandig lijkt dat er daar dan een nieuw uurwerk in word gezet. Afgelopen vrijdag begreep ik pas dat het horloge voor de derde keer naar Oris Service Nederland Erik Nieuwendaal is gestuurd. Zoals ik hierboven al schreef, heb ik vrijdagmorgen een vriendelijk contact gehad met een horlogemaker van Nieuwendaal.
Pas hierna heb ik het horloge weer opgehaald bij de AD in Enschede, zij merkten wel op dat het niet de bedoeling is dat iedereen naar Erik Nieuwendaal gaat bellen. Omdat mijn gesprekspartner inzake Oris de AD in Enschede is, wilde ik ook niet zelf contact gaan opnemen met Oris. Ik beschouw mijn Oris dealer nog steeds als vriend en dat wil ik het liefst ook graag zo houden.
Dank je wel, inmiddels loopt e.e.a. al zo lang en het horloge is in totaal inmiddels al maanden bij Oris Service geweest, de termijn om het goed te herstellen is m.i. al erg ruim geweest.
Dat zou ik kunnen hebben overwogen na de eerste twee keer.
Tja dat zou een hoop gedoe schelen.
Dat zal het dan ook wel zijn waarom het nu ook weer lang duurt
Deze Oris heb ik eigenlijk niet zoveel gedragen, zoals de meesten hier op het forum heb ik best een behoorlijk aantal andere horloges.
Als jij een probleem hebt wat zij niet oplossen, en ze zeggen iets naar Zwitserland te sturen om het vervolgens niet te doen, dan houdt de vriendschap snel op. Je AD verkoopt je dingen. Je bent bovenal klant. Laten we emotie niet de rechten en plichten die daarbij horen in het geding brengen.
Bovendien, er zit nog wel een sympathieke Oris dealer in Zwolle.
Dat vloeit voort uit twee dingen:
Ze doen niet wat ze zeggen (zwitserland vs Nederlands service center)
Ze lossen het probleem in drie keer repareren niet op
Als ik de AD was zou ik heel erg m’n mond gaan houden over wie jij niet op mag bellen.
Als ik het zo terug lees zou ik eerder de relatie met de AD her-overwegen en ORIS contacteren. Maar goed, je wilt de koop ongedaan maken, dus mosterd na de maaltijd.
Niets mis met driehanders natuurlijk maar je moet ook niet overdrijven. Het enige waar ik in mijn geval beter rekening mee moet houden is de manier/ tijd waarop je de datum verzet. Nu ik dit, na dit leermomentje doe is er geen vuiltje aan de lucht.
Dus ook gij kunt van een maancomplicatie gaan genieten
Wacht nog steeds op antwoord van de Oris AD in Enschede, de Oris Complication staat nog op het tijdstip dat het zondagavond stil is gaan staan. Waarschijnlijk hebben zij de agent van Oris nog niet weten te bereiken. Ik wacht nog maar even af met bellen tot a.s. dinsdag, dan is het een week geleden dat ik voor het laatst contact met de dealer heb gehad.
Wat een misère Hans. Zo jammer met een prachtig horloge van een behoorlijk merk.
En ik begrijp niet dat de AD zich zo lijdzaam op blijft stellen. Als ze Oris maar, niet te pakken krijgen, moeten ze zelf maar gewoon de knoop doorhakken: geld terug of niet. En bij geld terug de claim bij Oris neerleggen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.