Hopelijk heb je een mooie reis gehad en een geslaagde uitvoering! Zo jammer dat je Oris niet de beleving geeft waar je zo op hoopt met een dergelijke aankoop. Gelukkig heb je nog wel mooie alternatieven voor die ‘tafelmomenten’.
Het lijkt me vanuit Oris bezien het beste om je een nieuw exemplaar te geven en jouw exemplaar grondig te onderzoeken. Dat is wat een modern productiebedrijf doet. Klant tevredenstellen en problemen verhelpen. Simpeler kan het niet. Dit traject kost hen nu meer tijd en geld, ze houden er een ontevreden klant aan over en ze weten zelf nog steeds niet wat er niet deugt aan hun product. Er zijn dus nog wat stapjes te zetten voor onze vrienden van Oris…. Hopelijk wordt het in ieder geval nu, eindelijk, voor jou netjes opgelost. Succes met het vervolg.
Dacht bij het lezen eerste dat het om een recente NA ging, maar toen ik de plaatjes zag herkende ik het ineens. Wat ontzettend vervelend deze situatie, Hans. Drie keer reparatie voor een nieuw horloge; ik vind het nogal wat, maar het is wel inderdaad een prachtklok. Heel veel succes met dit verhaal en hou ons op de hoogte.
Dit is echt balen voor je Hans. Hoop dat het voor je in orde komt, ik zou het na de zoveelste keer ook niet meer pikken.
Je zou bijna denken dat je Oris voor de hersteldienst te gecompliceerd is.
Dank je wel Peter, op de Oris Complication zit nog garantie tot 7 juli 2023 dus nu het horloge drie keer bij Oris Service Nederland Erik Nieuwendaal in is geweest, ga ik op een andere wijze van de garantie gebruik maken.
Afgelopen vrijdag had ik een horlogemaker van Erik Nieuwendaal aan de lijn, het was inderdaad een erg vriendelijk gesprek!
Dank je wel Henk, ik hoop dat aan het drama met de AD van Oris en Oris zelf nu snel een einde komt!
Dank je wel, aan iets anders moois durf ik nu nog niet eens te denken!
Dank je wel Dan, Oris blijft een prachtig horlogemerk, maar dat ik na al 8 maanden nu nog steeds moet wachten tot de AD in Enschede heeft gesproken met de Nederlandse agent van Oris vind ik wel enigszins teleurstellend. Temeer omdat ik in februari toen de Oris voor de eerste keer naar Erik Nieuwendaal ging en ik na enkele weken mijn Oris beschadigd terug kreeg. Er zaten beschadigingen op de achterkant en een kras op de rode rotor.
De kras op de rode rotor is in maart/april toen het horloge voor de tweede keer bij Erik Nieuwendaal was verholpen, de onregelmatigheden op de achterkant zaten er helaas nog op. Het lijkt me logisch dat ik het horloge nu niet meer voor een vierde keer ter reparatie aanbied, ik heb ze meer dan voldoende gelegenheid gegeven om het te herstellen.
Dank je wel Theo, valse noten heb ik vroeger als jongeman eens gespeeld, toen iemand me wijs probeerde te maken dat je na een aantal biertje beter gaat spelen. Toen ik later de opname hoorde die er stiekem van is gemaakt, heb ik me voorgenomen om alleen nog maar nuchter te spelen😀.
Het wordt inderdaad zo langzamerhand erg gecompliceerd, de pet is van goede kwaliteit, maar die heb ik aan een jonge horloge liefhebber gegeven. Oris blijf ik een erg mooi merk vinden, maar mijn Complication is enorme pech! Dank je wel Rik!
Dank je wel Cosmas, ik blijf nog steeds denkbeeldig een Oris pet dragen, de Oris Big Crown Original Pointer Date is een prachtig horloge en top kwaliteit. De Oris Complication is een heel ander verhaal en ook een totaal ander Caliber. Toen ik hem pas had heb ik het horloge weinig gedragen, achteraf kwam het besef dat ik regelmatig heb afgevraagd of ik het horloge wel goed op tijd had gezet. Later ontdekte ik dat het steeds stil bleef staan. Ik hoop nu op een goede afhandeling van Oris!
Dank je wel Edd, de koorweek en het concert was een succes. Wat horloges betreft hevig het anders gedaan, tijdens het dirigeren heb ik m’n Omega Seamaster gedragen en in de vrije tijd de Rallye 1969. Tijdens de luxe etentjes deed id dan de Seamaster weer om. De Seamaster draag ik veel en ziet er na drie en een half jaar nog als nieuw uit en loopt voortreffelijk. Uiteindelijk zullen onze vrienden van Oris het wel goed oplossen (hoop ik).
Dank je wel Erwin, drie keer reparatie is onbegrijpelijk bij een nieuw horloge, dus heb ik niet toegestemd in een vierde reparatie en om een andere oplossing gevraagd.
Dank je wel Paul, de klus in Frankrijk was succesvol, ik ben inmiddels al weer gevraagd voor een volgende buitenland klus👍🏻. Ik blijf vooralsnog vertrouwen in Oris houden.
Dank je wel Wafi, drie keer voor reparatie vind ik meer dan genoeg voor een nieuw horloge, een vierde keer pik ik dus ook niet en heb om een andere oplossing gevraagd.
Dank je wel Rik, ik houd ook m’n adem in. Deze week is de laatste week van m’n vakantie en vandaag was ik met m’n vrouw een dagje naar Urk en Lemmer, we hebben genoten. Toen we in Lemmer rond liepen belde de AD van Oris uit Enschede op, dat Oris Service Nederland Erik Nieuwendaal het horloge graag (voor de vierde keer) nog een keer wilde zien. Afgelopen maandag heb ik m’n juwelier in Enschede al gezegd dat ik dat niet meer wil en dat heb ik vandaag nog een keer bevestigd. Omdat ik Oris voldoende gelegenheid en tijd heb gegeven om het het horloge in orde te maken, heb ik afgelopen maandag verzocht om de koop ongedaan te maken en m’n geld terug te geven.
Pfff, erg vervelend idd. Ik heb Oris als merk ook hoog zitten, maar dit is natuurlijk niet ok. Wel erg mooi klassiek koppel, zo! Hoop dat je er snel weer onbekommerd van kan genieten!
Mijn eerste horloge was een oris Artix moonphase. Na veel ingelezen te hebben, hadden zij echt mijn sympathie. Klein merk, toch zelfstandig etc etc
Het horloge is ook ooit in Budel geweest vanwege te weinig gangreserve, maar echt fantastisch liep die pas na wat liefde van @PeterLC.
Ik hoop dan ook dat Oris nu haar sympathie niet gaat verliezen en het netjes met je regelt. Een vierde keer laten repareren zou bij mij ook niet waar zijn.
Na zondagavond toen ik om 10.30 uur ontdekte dat m’n Oris Complication toch weer stil stond (sinds 21.05 u) was ik behoorlijk teleurgesteld. Toen ik vandaag met m’n vrouw op stap was (onze laatste vakantieweek) keek ik toch weer met kritische blikken naar etalages van juweliers in de plaatsjes waar we waren, m’n horloge liefhebberij is gelukkig nog niet voorbij😀!
Dank je wel Hans, ik hoop dat Oris dit nu goed gaat afhandelen.
@HansT, ik hoop op een passende oplossing voor je.
Ik ben benieuwd want ik heb erg veel sympathie voor het merk, en eigenlijk ook voor Eric en zijn werk. Nu lees ik toch andere verhalen maar idd, wat @PeterLC al zegt: iemand met een verse blik had wellicht een foutje ontdekt waar overheen is gekeken in het verleden.
Iig alle succes Hans
Na mijn eerste twee reparaties heb ik helaas niet te horen gekregen wat het defect nu was maar bij de derde keer ben ik het zelf gaan afgeven. Er zou een tandwiel defect zijn, toch vreemd dat dit niet eerder opgemerkt is.
Maar goed ik ga er vanuit dat ik nu een deugdelijk horloge heb.
Bijzonder dat de AD uit Enschede zich min of meer verschuilt achter de Oris agent… jij heb een overeenkomst met de AD en niet met de agent.
Een goede AD lost het op voor jou en kan dan vervolgens dit verder afhandelen met de agent, lijkt me.
Zucht dit is zuur en past niet bij een merk als Oris.
Het is al benoemd, andere ogen en zeker weten meteen opgelost .
Maar daar is het denk ik nu te laat voor, denk dat de liefde over is.
Jammer @HansT want man man wat een geweldig mooi horloge, deze wil je eigenlijk niet kwijt.
Balen dat het zo verlopen is, snap best dat het blijft knagen. Het is ook echt een dingetje zo.
Succes kerel, hoop dat er super super snel een voor jou passende oplossing op de proppen komt.
Stiekem hoop ik dat dit horloge bij jou blijft, kan ik gewoon verder gaan met jaloers zijn!
Uiteraard in juist werkende en betrouwbare staat.