Kom maar op!

Ik heb een “nepper” gekocht! Kom maar op allemaal! er zal wel niks van deugen en dan ook nog openlijk bekend maken.
Een Panerai op de markt van Fuengirola voor 100 Euro, ik hoor iedereen al roepen dat is 101 euro teveel!! Zal best. Er is 1 hele grote “maar”…ik heb de Panerai altijd “lelijk” gevonden, hij zou niet bij me passen, wellicht te modern noem alles maar op. Maar na 14 dagen dragen in Spanje denk ik zover te zijn dat ik mij ga orienteren voor een heuse echte Panerai.
Waar een nepper al niet goed voor kan zijn. Laten de kenners eens hun menig horen. Is de gangreserve het enige waaraan je kunt zien dat het een nepper is? of nog meer?aanwijzingen


Die marktkoopman had ook goedkopere Panerais , maar dat zag er niet uit. Ik moet zeggen, dat deze Panerai er netjes en strak uitziet. Ik draag hem met plezier, nu op naar een echte!!
RHV

(td)

RHV,

Jij hebt wat met neppers he: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,41562,41562#msg-41562

no comment (td)

Applaus voor de stoere kerel.

Ik heb geen weerwoord, je hebt helemaal gelijk.

Dit is wel erg ongepast in de Horlogeforun anti fake week (td)! Heb je een teiltje?

Schande schande, ondertussen zoek ik rustig een bandje voor mijn bijtring uh breitling :smiley:

Wel, laat mij dit zeggen: als er “PANERAI” op staat is het voor mij een echter NEPPER.

1 pluspunt: je betaalde ook een nepper-prijs, dus dat is wel OK.

Maar ik zou het leuker gevonden hebben, mocht er bv. ALPHA op hebben gestaan :wink:

Ik kan je echter zeer goed vinden in de redenering van eerst een nepper kopen, om dan over te gaan tot het “echte” ding.

Panerai heeft een bepaalde look - you love it or hate it.

Plus ze zijn vrij groot.

PLUS ze zijn niet bepaald goedkoop.

In dat opzicht vind ik het dus helemaal niet verkeerd om de grootte en de look eerst even “uit te proberen” met een nepper.

Ik kocht onlangs een Alpha “Speedy”.

Wel nu ken ik de look, zelfs de het gevoel van de speciale Omega band en wellicht koop ik nu ook wel eens een echte Speedy.

Mar mocht dit nu tegengevallen zijn, wel dan verloor ik alleen 60 dollar aan die Alpha en spaarde een grote som uit op een horloge die ik nooit zou dragen.

Neen, om “uit te proberen” vind ik een lookalike ( dus niet een nepper ) zeker niet slecht.

En je kan ze nog steeds dragen om in de tuin te werken of om de auto te wassen :wink:

Ik denk dat de meeste neppers niet zo geschikt zijn om de auto mee te wassen Marc :slight_smile:

Groeten,

Stefan

:smiley: :smiley: :smiley:

( Dan heb je ten minste een reden om hem weg te gooien :wink: )

Ben ik niet met je eens.

Ik heb (jeugdzonde) een paar Rolexen gehad waarmee ik gewoon kon duiken.
Made in Turkije :wink:

Natuurlijk zijn die er niet meer, ik ben nu eenmaal King Seiko geworden (ROFL)

En dat heb je zeker dit als cadeautje voor je partner gekocht:

Nou ja, je bent er tenminste eerlijk over, en als er alsnog een echte komt, is 't toch nog ergens goed voor geweest :wink:

groet
Mark

robbie409 Schreef:

Ben ik niet met je eens.

Ik heb (jeugdzonde) een paar Rolexen gehad waarmee
ik gewoon kon duiken.
Made in Turkije :wink:

Natuurlijk zijn die er niet meer, ik ben nu
eenmaal King Seiko geworden (ROFL)

Zucht… vroeger maakte ze tenminste nog kwaliteits imitaties :smiley:

Groeten,

Stefan

Ik zou zeker geen € 100,- voor een nepper, maar om te proberen, daar kan ik wel wat mee.

Zeker in de discussies bij de Horlogeforum anti fake week is er al gezegd dat de fabrikanten er zelfs ook niets aan doen, en zolang het voor eigen gebruik is, en niet voor de handel hoef ik er niet over te oordelen.

Ook ik vond de Panerai de eerste keer niet mooi, maar ben het horloge al steeds meer gaan waarderen, en dat zelfs alleen van plaatjes.
Zo ben ik ook verliefd geworden op Sinn & of Fortis.

Maar ik blijf erbij liever € 100,- voor een goedkopere echte dan een nepper.

Koop dan een Precista, Magrette, of een Alpha. Dan kun je proberen zonder dat ze er Panerai op zetten…

Nou, vooruit dan maar. Maar als de echte er is, vind ik dat je deze wel moet opofferen aan het goede doel, in casu schietoefeningen…

respect voor de plaatser.

Nou ja, ik snap wel dat je eerst een nepper koopt om te zien en te voelen hoe het formaat horloge bevalt. Maar verder heb ik NIETS met neppers.

Paul G. Schreef:

Nou ja, ik snap wel dat je eerst een nepper koopt
om te zien en te voelen hoe het formaat horloge
bevalt. Maar verder heb ik NIETS met neppers.

Om te voelen???
Dus om te weten hoe een Rolex Sub draagt koop je eerst een Alpha…