Kom maar op!

Ik hoop eigenlijk wel dat een echte sub beter aanvoeld dan zijn alpha look a like,

dat bandje…

groeten, stefan

@ RC: Ik zou het zelf nooit doen, maar ik begrijp zijn motivatie wel. Maar ik geef ook meteen toe dat een dergelijke nepper niet opkan tegen een echte. Niet qua looks en ook niet qua gevoel.

Als iemand doelbewust een nepper koopt heb ik daar niet eens zoveel problemen mee. Als die persoon er vervolgens mee gaat lopen patsen dat het een echte is…tja dat vind ik dan een beetje sneu. een collega van mij draagt een neppe Breitling. Ik had direct door dat het een nepper was, mijn collega vroeg me dit stil te houden omdat hij graag wilde dat men dacht dat het een echte is…pfff

Overigens ben ik zelf in het geheel niet zonder zonde. Mijn horloge liefhebberij is begonnen met een Tag Heuer replica. Inmiddels heb ik twee originele Tag Heuers dus de firma Tag Heuer is er alleen maar op vooruit gegaan…

"een collega van mij draagt een neppe Breitling. Ik had direct door dat het een nepper was, mijn collega vroeg me dit stil te houden omdat hij graag wilde dat men dacht dat het een echte is…pfff "

Dat vind ik echt triest. Ik zou hem echter wel om zwijggeld vragen. :wink:

joram Schreef:

een
collega van mij draagt een neppe Breitling. Ik had
direct door dat het een nepper was, mijn collega
vroeg me dit stil te houden omdat hij graag wilde
dat men dacht dat het een echte is…pfff

Lekker als je zo’n collega hebt.
Als dat bekend wordt daalt zijn ego met stip.

Ik weet wel wie er bij jullie de koffie haalt :slight_smile:

Groeten,

Stefan

Stefanmol Schreef:

Ik weet wel wie er bij jullie de koffie haalt :slight_smile:

Groeten,

Stefan

Idd, en ik pest hem er flink mee. Het is trouwens dat ik het zelf mee heb gemaakt, anders zou ik het niet eens geloven!

@RHV: drogredenering!
Ik heb een seiko sub en ben er op die manier achtergekomen dat ik toch wel graag een rolex sub zou willen hebben. Waarmee ik wil zeggen dat je geen nephorloge hoeft te kopen om te kijken of je de echte wil hebben. Een ‘inspiratie-horloge’ zoals bijvoorbeeld de alpha’s hebben in ieder geval niet of minder de pretentie voor echt door te willen gaan. Dat jij er toevallig achter komt dat je het toch wel erg mooi vindt doet niks af aan het feit dat het een nephorloge is.
Grt Ger

Sorry, moet ook toegeven, heb onlangs een 200% nep Rolex gekocht. Ik draag die echter niet (ook niet om gevoel van Rolex te proeven) maar haal hem uit elkaar - in elkaar, uit elkaar - in elkaar,… en ga zo maar door. Ik heb zoveel plezier van dit horloge, en dat voor maar 5 euro.

Groet,
Alex

Nepper kopen moet je zelf weten. Voor mij betekent het op grote schaal namaken van horloges gewoon dat ik er nooit een zou kopen. Breitlings, omega’s, Panerais en rolexen daar zie je er sowieso al veel te veel van, geeft dus niets speciaals. Als je er wel echt van houdt vanwege de techniek, dan kan ik me voorstellen dat je er een koopt. Maar nepper of niet, de meeste mensen hebben een rolex om te patsen…het kan mij dan ook niets schelen of zo iemand een neppe of een echte omheeft. Net zoals ik iemand die iemand anders een hele vent vindt omdat degene een rolex omheeft ook maar triest vind.
Helaas betekent dat voor mij dat ik sommige horloges die ik best mooi vind zoals een panerai nooit zal dragen.

Overigens begrijp ik niet wat dat proefdragen 'inhoudt? De nepper zal ongetwijfeld een ander gewicht hebben en de band zal ook minder comfortabel zijn dan die van een echte…en als je gewoon wilt zien of je 'm mooi vind dan ga je toch gewoon elke week naar de juwelier om 'm even om te passen?

Heb er totaal geen probleem mee als iemand een replica draagt zolang hij dat zelf maar toegeeft. Ik had een klant bij mij op de zaak die een nep Panerai om had, hij was trouwens zo nep dat ik het op een meter of 4 zag. Met goede bedoeling vroeg ik aan hem of hij een Panerai om z’n pols had. Jammer genoeg beweerde hij dat het een echte was toen ik aan hem vroeg of hij het in Thailand had gekocht.
Precies op dat moment viel er een schroefje van zijn beugel op de grond…sta je dan met je colgate smile :smiley:
Jammer…voor zulke mensen heb ik geen waardering en dan nog het lef hebben om te vragen of de mijne wel echt is :S

Dus voor mij geen probleem als je een nepperd koopt, wat voor motivatie het ook is zo lang je het maar niet voor een echte laat zien of verkoop.

Maik Schreef:

Dus voor mij geen probleem als je een nepperd
koopt, wat voor motivatie het ook is zo lang je
het maar niet voor een echte laat zien of verkoop.

Dat gebeurt dus wel, waarom koop je anders zo’n replica. Niet om te zeggen dat het nepperd is. Ik kan er geen andere verklaring voor geven.

horlogeforum is een leuk forum, maar het wordt zo wel steeds onleesbaarder. Steeds weer die discussies over nep…Geef het dan heel groot aan in de topic titel dan hoef ik het niet te lezen.

Master-Fan Schreef:

horlogeforum is een leuk forum, maar het wordt zo
wel steeds onleesbaarder. Steeds weer die
discussies over nep…Geef het dan heel groot
aan in de topic titel dan hoef ik het niet te
lezen.

Je hebt helemaal gelijk.
RHV doet dit kennelijk elk jaar een keer om een beetje commotie op te roepen.Iedereen trapt er steeds weer in.
De goeie man ligt waarschijnlijk in een deuk om alle reacties en heeft zelf geen verstand van een redelijk horloge en wellicht ook geen fondsen om een redelijk horloge te kopen.
Dit soort topics hoort m.i. niet thuis op een serieus forum.

Lacroix Schreef:

Maik Schreef:


Dus voor mij geen probleem als je een nepperd
koopt, wat voor motivatie het ook is zo lang je
het maar niet voor een echte laat zien of
verkoop.

Dat gebeurt dus wel, waarom koop je anders zo’n
replica. Niet om te zeggen dat het nepperd is. Ik
kan er geen andere verklaring voor geven.

Vind ik ook. Een echte koop je voor jezelf, omdat je er als liefhebber van geniet.
Een nepper koop je om mee te patsen voor weinig geld. Imho.

Ik vind het dubbel. Je koopt nooit een fake horloge. Niet om te slopen of proef te dragen of wat dan ook.
Wij maar klikken en een ander forumlid koopt een neppert.
Een ban voor zo iemand.
Lex

En wel zoveel, dat je zelf een echte kan kopen;)

Ik ben geen kenner. Maar ik vind wel dat, als je iets wilt ‘uittesten’, je een look-a-like en geen nepper moet aanschaffen.
Zeker nu op dit forum een actie tegen neppers wordt gevoerd!

@ Tom: Ik heb even zitten nadenken over jouw post en ik moet zeggen dat ik je helemaal gelijk geef. Je hebt beslist een punt met je opmerking.

Overigens denk ik dat we niet al te veel aandacht meer aan dit topic moeten besteden. Ik vind het namelijk wel zo jammer dat RHV zelf niet meer reageert. Hij doet eerst flink stof opwaaien en laat dan niets meer van zich horen. Is niet de eerste keer dat-ie dit doet. Jammer!

RHV is een serieuze liefhebber en heeft gewoon eens iets willen proberen. Misschien niet zo’n goed idee van hem, maar zijn motieven waren wel anders dan we gewend zijn in het geval van fakes. Ik ben ervan overtuigd dat zijn Panniks binnen de kortste tijd in een la ligt te vergaan.