Kom maar op!

majary Schreef:

Master-Fan Schreef:


horlogeforum is een leuk forum, maar het wordt
zo
wel steeds onleesbaarder. Steeds weer die
discussies over nep…Geef het dan heel
groot
aan in de topic titel dan hoef ik het niet te
lezen.

Je hebt helemaal gelijk.
RHV doet dit kennelijk elk jaar een keer om een
beetje commotie op te roepen.Iedereen trapt er
steeds weer in.
De goeie man ligt waarschijnlijk in een deuk om
alle reacties en heeft zelf geen verstand van een
redelijk horloge en wellicht ook geen fondsen om
een redelijk horloge te kopen.
Dit soort topics hoort m.i. niet thuis op een
serieus forum.


Bijgaand een foto van 1 van mijn horloges als antwoord op “geen fondsen” http://s56.photobucket.com/albums/g165/visser9/?action=view&current=SLQ001.jpg

Laten we in vredesnaam ophouden met dit soort oeverloze discussies. Ik kom er eerlijk voor uit dat ik een nepper heb gekocht.

ps. alle software op mijn computer is de originele software, totaal geen gekopieerde software. Wie kan mij dit nazeggen? op 90% van de computers in Nederland draait illegale software

En is gekopieerde software niet hetzelfde als een nepper? of…ik heb voor mijn nepper betaald, maar mensen die gekopieerde software installeren hebben helemaal NIETS betaald.
Kom maar op mensen, nou kunnen jullie hier weer oeverloos over gaan discussieren.
Voorlopig laat ik mij hier niet meer zien, ik heb het helemaal gehad!

RHV Schreef:

Laten we in vredesnaam ophouden met dit soort
oeverloze discussies. Ik kom er eerlijk voor uit
dat ik een nepper heb gekocht.

ps. alle software op mijn computer is de originele
software, totaal geen gekopieerde software. Wie
kan mij dit nazeggen? op 90% van de computers in
Nederland draait illegale software

En is gekopieerde software niet hetzelfde als een
nepper? of…ik heb voor mijn nepper betaald,
maar mensen die gekopieerde software installeren
hebben helemaal NIETS betaald.
Kom maar op mensen, nou kunnen jullie hier weer
oeverloos over gaan discussieren.
Voorlopig laat ik mij hier niet meer zien, ik heb
het helemaal gehad!

Jammer dat je zo reageert, maar het zijn nu eenmaal jouw gevoelens en daar doe je niets aan. Slaap er nog maar eens een nachtje over en laat je niet op de kast jagen. Iedereen heeft wel eens een minder geslaagd topic.

Overigens ben ik het wel met je eens over illegaal gekopieerde software, alleen vind ik de vergelijking met horloges geheel mank gaan.

Het zich zo aantrekken van een opmerking over géén fondsen is nu juist iets wat veel niet-liefhebbers neppers doet kopen…

Ik vind dat de softwarevergelijking best op mag gaan overigens. Probleem is dat je met je illegale software niet de bink kunt trachten uit te hangen in de kroeg (geloof ik)…

Ik ken genoeg mensen die “stoer” lopen te doen met bijvoorbeeld hun CS3 Design Premium (retailprijs: €2700,-) die ze via een torrentje hebben gedownload.

Ik vind de vergelijking dan ook prima opgaan. Echter is illegale software makkelijker te verkrijgen dan een goed replica/nep horloge en het kost je vaak niks t.o.v. het bedrag dat voor een replica/nep horloge moet worden neergeteld.

Hier op dit forum hebben we als uitgangspunt dat je een horloge voor jezelf koopt en niet om mee te patsen. Dit wordt onderbouwt door het feit dat de persoon het design/binnenwerk/geschiedenis/etc prachtig vindt en hiervoor een bepaalde prijs betaald en is dus compleet subjectief. Elk forumlid laten we daarom in zijn waarde.

Kortom, een persoon koopt een horloge en vindt de hoeveelheid geld wat hij hieraan heeft uitgegeven in verhouding staan met wat hij hiervoor krijgt. Koop je een (goedkope) nepper dan vind jij dat geld het waard, echter toon je geen respect voor het originele design en merk wat veel mensen op dit forum in het verkeerde keelgat schiet. Zelf heb ik enkele “hommages” (vergelijkbaar design, ander merk) omdat ik het design mooi vind maar mijn studentenportefeuille (nog) geen ruimte biedt voor wat ik echt wil.

IMHO overigens.

acour_jeroen Schreef:

Het zich zo aantrekken van een opmerking over géén
fondsen is nu juist iets wat veel niet-liefhebbers
neppers doet kopen…

Ik vind dat de softwarevergelijking best op mag
gaan overigens. Probleem is dat je met je illegale
software niet de bink kunt trachten uit te hangen
in de kroeg (geloof ik)…

larsvdberg Schreef:

Kortom, een persoon koopt een horloge en vindt de
hoeveelheid geld wat hij hieraan heeft uitgegeven
in verhouding staan met wat hij hiervoor krijgt.
Koop je een (goedkope) nepper dan vind jij dat
geld het waard, echter toon je geen respect voor
het originele design en merk wat veel mensen op
dit forum in het verkeerde keelgat schiet. >
IMHO overigens.

Je zegt het zelf al ‘‘hier op dit forum’’. Nogmaals in de wereld buiten dit forum worden 90 % van de omega’s, panerai’s, breitlings en vooral rolexxen zuiver en alleen voor de pats gekocht (ook al weten wij dat het ook kwaliteit is). Iedereen kent immers de rolex (en de meesten, mijzelf incluis) zullen niet direct zien of ie echt of nep is). De hele reclamecampagnes van dit soort mensen zijn trouwens gebaseerd op de wil van mensen om te patsen.

Ikzelf vind het overigens erg aardig om eens wat van die neppers te zien hier, en dan oomk de reacties van de kenners waarom zij direct zien dat ie nep is. Voor mij is dat een ‘leermoment’ en het zal mij helpen beter te kunnen herkennen of een bepaalde horloges nep is, en dit komt natuurlijk van pas als je wat nieuws wilt kopen.

acour_jeroen Schreef:

Ik vind dat de softwarevergelijking best op mag
gaan overigens. Probleem is dat je met je illegale
software niet de bink kunt trachten uit te hangen
in de kroeg (geloof ik)…

Illegaal gekopieerde software is en blijft origineel. Het is alleen niet op een legale manier verkregen. Vergelijk het maar met muziek MP3 etc.

Een nephorloge is een nagemaakt exemplaar door een andere fabrikant en dus niet gelijk aan het origineel om te doen voorkomen of het om een origineel gaat.

Dat vind ik persoonlijk het grote verschil tussen deze twee onderwerpen.

Vaak wordt gebruik gemaakt van een illegaal verkregen licentie of activatiecode.

Lacroix Schreef:

acour_jeroen Schreef:


Ik vind dat de softwarevergelijking best op mag
gaan overigens. Probleem is dat je met je
illegale
software niet de bink kunt trachten uit te
hangen
in de kroeg (geloof ik)…

Illegaal gekopieerde software is en blijft
origineel. Het is alleen niet op een legale manier
verkregen. Vergelijk het maar met muziek MP3 etc.

Een nephorloge is een nagemaakt exemplaar door een
andere fabrikant en dus niet gelijk aan het
origineel om te doen voorkomen of het om een
origineel gaat.

Dat vind ik persoonlijk het grote verschil tussen
deze twee onderwerpen.

Eens, maar de overeenkomst is echter, wat ik van een groter belang acht, dat beide verkregen worden zonder dat de juiste personen/bedrijven die verantwoordelijk zijn voor het originele ontwerp hier geld voor krijgen.

Ik download ook wel eens een programma om het één keer te gebruiken. Om een pdf te openen ofzo.
En dan gaat het er weer af.

Lang leve de open standaarden (NOT).

robbie409 Schreef:

Ik download ook wel eens een programma om het één
keer te gebruiken. Om een pdf te openen ofzo.
En dan gaat het er weer af.

Lang leve de open standaarden (NOT).

En juist dat programma (adobe acrobat reader) is gratis :wink: Tenzij je Adobe acrobat professional bedoelt.

Klopt, maar als ik de inhoud moet aanpassen…

Ja dat klopt, maar is wel een ander verhaal. Daar ging deze discussie niet over.