komandirskie submarine

Wat vinden jullie van dit Russische horloge.
Ik vind hem prachtig en zit heerlijk.
Tips voor een mooie bijpassende band.

15 likes

Vostok, leuk!
Ik heb er eentje gehad en die kwam met een heel slechte band.
Ik ben vergeten waar ik die op ben gaan dragen. Ik zal eens kijken of ik dat terug kan vinden.

Edit: ik had er een stalen band bij AliExpress voor gekocht en die er bij een juwelier op laten zetten omdat ik dat zelf toen nog niet kon. :grin:

image

Misschien een leuke nato?

6 likes

Zoals ze in Rusland zeggen: KNACC :slightly_smiling_face:

4 likes

Leuk ding. Ik heb de mijne op blauw rubber gezet. Ik vind het zelf heel geslaagd.
Herstel., siliconen.

5 likes

Helemaal niks!

Ben dol op Komandirskies. Volgende suggesties voor je:

4 likes

Komandirskies zijn gewoon leuk, juist vanwege die USSR technologie uit de jaren '50. Ze kosten ook nog eens bijna niks; voor je het weet heb je er een hele kudde van.

Ze zijn een beetje vreemd. Afwijkende beat rate (19.800 bph), de bekende wiebelkroon, geen ‘quick date set’. Betrouwbaar? Best wel. Vostok beweert dat het uurwerk probleemloos en zonder enig onderhoud 10 jaar meegaat. De ervaring leert dat daar geen woord van gelogen is.

Mensen vinden ze leuk of ze vinden ze helemaal niks.

3 likes

Ik heb een Komandirskie op een simpele zwarte leren band, en een op de officiële mesh band van Vostok zelf. Dit vind ik zelf een hele fijne optie, ik geloof dat ze iets van €12 zijn op Meranom, de officiële Vostok-website.

Dit is de 18mm-versie, als je een andere maat nodig hebt gewoon even “mesh” intikken in de search-functie op de site.

Tenslotte heb ik er nog een op de moderne stalen band, deze is buitengewoon redelijk! Niet geweldig, maar goed te doen iig

4 likes

Of

Of

3 likes

Ik zie mijn Vostok het liefst op vrij simpel spul:

Kijk naar die eerste foto van @Omega_73 : die nylon/nato band rechts past het best. Het is een soort duiker, minstens een soort utilitair horloge en die vind ik meestal een beetje misplaatst op leer tenzij het een beetje een vintage/distressed band is, en niet te fancy. Metaal vind ik zozo. Als ik mij niet vergis zijn die bezels en de kasten verchroomd?? Dan is een RVS band niet direct 'n mooie combi. Vind het ook snel te “luxe” ogen. Modern rubber ook van wegblijven…

Edit: een tweedelige nato zoals die grijze van mij, in donkerblauw… :ok_hand: Komt van Esprit-Nato.com. Geen buil aan te vallen!

3 likes

@Sebastiaan31 Dit is wat ik bedoelde, Jan heeft gewoon de pica. 1e foto helemaal links dus.

Ik heb tig van dat duiker rubber liggen. Nog nooit in mij opgekomen om een Komandirskie/Vostok op zo’n duikband te leggen. Bloody genius Jan.

2 likes

Dank je Tony. :grin:

Special voor jou. Desert shield op haaienleer.

Voor ts, eigenlijk is dus heel veel mogelijk.
Meest logisch bij een militaire “duiker” is misschien rubber of een NATO. Die laatste staat inderdaad ook heel goed bij deze horloges Dave @David_Gee.

3 likes

Mean Jean :wink:
OK, that’s it, is prachtig. Hoe kom je aan Shark in hemelsnaam? Morgen gaat mijn Desert Shield ook op iets roods. Nu op NATO.

P.S. @Sebastiaan31 post anders jouw bandjes die je hebt liggen. Krijg je tips binnen.

Dus er zijn twee Desert Shields op HF Jan @Omega_73 ?

2 likes

Leuke combi die je hebt op NATO. Shark zoek ik morgen op Tony. Nu bedtijd voor mij. :wink:

2 likes

Moet inderdaad ruig zijn bij dit horloge. Vind die RAF straps goed bij Vostok’s staan. Maar ook een tropic staat goed hoor (modern rubber).



2 likes

Slaap zacht Jan.

2 likes

Die mesh banden van Meranom zijn prima hoor. Gaan richting Shark mesh.

Die andere RVS-banden zijn niet denderend maar passen weer wel bij Komandirskie/Vostok.

2 likes

Hoho. Een tropic stijl band is praktisch vintage toch??

2 likes

Haha. That’s true Dave.

Alleen dat moderne Italiaanse rubber hadden ze indertijd niet. Het is recentelijk weer helemaal hipperdehip.

P.S. Die leren NATO is ook een goed idee.

3 likes

Leuk horloge! Heb zelf ook een Vostok!

2 likes