Komt een collega langs, Heuer vondst 😍

Vanmiddag beleefde ik een soort ‘Kunst&Kitsch momentje op mijn werk. Vanuit het niets staat er een collega bij mijn bureau met een horloge wat bij nadere beschouwing een originele Heuer Autavia blijkt te zijn. Het verhaal erbij is ook echt mooi want hij kreeg dat horloge bij zijn slagen voor de middelbare school, in 1968. Sindsdien heeft hij het mondjesmaat gedragen en op een gegeven moment weggelegd. Zo bleef het tientallen jaren verstopt in een laatje liggen. Tot hij het een paar maanden geleden weer eens vond, opwond en constateerde dat het ding nog gewoon liep. Waarop hij hem na jaren weer eens omdeed. En dus bij mij langs kwam.
Het blijkt dus om een Autavia uit 1968 te gaan, helemaal origineel én voorzien van een zeldzame ‘doublegrain’ BoR band die ook nog prima in orde is. Navraag bij een verzamelaar ( @XXoF ) leert dat dit referentie 7763C is, met de C van Compressor.
Mijn collega gaat morgen vrolijk het weekend in denk ik zo😁

Geen topic zonder plaatjes:

97 likes

Dit soort vondsten en verhalen hou ik van :slight_smile:

1 like

Mooi verhaal! :+1:
Vertel je wel even tegen je collega dat hij het niet moet verkopen, maar met gepaste trots moet gaan dragen!

2 likes

Dat zijn leuke verhalen, bedankt voor het delen.

1 like

Nice! Prachtig horloge. Wel natuurlijk laten servicen voor dat hij hem weer gaat dragen.

3 likes

Mooi verhaal.
Maar de grote vraag bij kunst&kitsch is natuurlijk altijd:
wat is het waard?

3 likes

:heart_eyes:

1 like

Tsjonge zo kom je nog eens wat tegen…gaaf :heart_eyes:

1 like

Geweldig verhaal!!!
Heel mooi dat de collega het horloge gewoon weer om pols doet.
:ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Geweldig!!
Wat een plezante gewaarwording!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Daar kan ik niks over zeggen aangezien het niet mijn horloge is. Google maar zou ik zeggen.

3 likes

Stef heeft zijn collega al gematst en €100 voor het horloge gegeven :joy:

4 likes

€200 want ik ben niet de beroerdste

5 likes

Daar krijg je niet eens het stof voor wat tussen de schakels en onder de eindlink zit :joy:
Wel een hele mooie en als ik al zou mogen kiezen welke mee naar huis ging,zou het de Heuer worden

1 like

Dubbelgraan rijstekorrel band :slight_smile:

On topic: leuk zo’n kunst en kitsch moment!

2 likes

Gaaf ding zeg! Mooi verhaal :+1:

1 like

Wat een geweldige ontdekking en het verhaal maakt het compleet. Topper !!!

1 like

Ik vroeg me nog af … heeft die collega toevallig ook in Vietnam gevochten? :stuck_out_tongue:

Om het verhaal nog interessanter te maken :joy:

4 likes

Super! Als-ie er niks mee heeft, kan-ie een groot deel van de hypotheek aflossen…

De bezel zit iets verdraaid, is die er af geweest ooit…? Of zit-ie los? Deze hoort natuurlijk “fixed” te zijn. Lijkt me, maar wie ben ik. :slight_smile:

1 like

Dit is toch geweldig!
Zo’n vet vintage horloge die nu gebruikt wordt waar die voor bedoeld is:geen gezeik gewoon dragen! :sunglasses:
En toch nog in zo’n mooie staat :ok_hand:

1 like