Komt er een HFLE 2022?

Ik dacht gelijk aan een fieldwatch, en dan specifiek die van Merci. Ben het ooit eerder tegen gekomen voor de collab met Hodinkee, en het trok mij al heel erg. De quarts gaan voor 250 en automaatjes voor 500. Zeker met een grote hoeveelheid valt daar vast wat te regelen!

Screenshot 2021-11-19 at 23.51.52

17 likes

Had ze al eens gezien inderdaad. Fraaie horloges.

1 like

Heb al zoveel leuke dingen zien passeren, boldr, Merci, halios
, hopelijk zit er hier iets concreets tussen!

1 like

Leuk met een kleine secondewijzer!

1 like

Ik denk zelf heel interessant, mooi horloge in een goed formaat. Daarnaast lekker te combineren met verschillende banden. En wellicht het aller belangrijkste, hij is betaalbaar
 zodat zoveel mogelijk leden de jubileum editie kunnen krijgen!

1 like

Hetzelfde horloge in automaat én quartz als HFLE uitgevoerd. Is dat een mogelijkheid? Voor de kleine en de nog iets kleinere beurs? Of is dat voor een fabrikant geen haalbare kaart? Het zou er wel in kunnen resulteren dat veel horlogeliefhebbers mee kunnen doen in het jubeljaar.

2 likes

Ben je zelf eventueel bereid mee te doen met het realiseren van de HFLE? Zomaar een oprechte vraag. We zoeken leden die het concreet willen maken en misschien ben jij daar we l 1 van?

Mee eens. Het zijn wel vragen die alleen een fabrikant kan beantwoorden.

Merci blijkt een keten te zijn met onder meer ook beddengoed. Dit betekent niet dat ze geen horloges kunnen (laten) maken natuurlijk, maar het viel me op.

Hier heb je zeker gelijk in en had hier al vragen over verwacht! Zelf lijkt het me wel interessant voor die prijs, daarnaast zit er ook een seiko uurwerk in dus dat moet geen enkel probleem zijn. Daarnaast zegt het ook wel iets dat Hodinkee hier een samenwerking mee heeft gedaan, dat zou zo’n groot horloge blog niet doen als ze niet achter het product stonden.

1 like

Nee en dat is wel positief te noemen. De Hodinkee vind ik ook wel vet hoor, “ticks many boxes”.

het wachten is nu op een paar leden die het initiatief verder oppakken en een werkgroep HFLE vormen, een merk/type uitzoeken en dit aan de mods kenbaar maken. Als er nu meer dan 1 groep is met uiteraard ieder een eigen voorstel, dan hebben we ook nog wat te kiezen.

Ik ben serieus benieuwd of dit wordt opgepakt en wat eruit komt!

1 like

Ik weet niet of ze er n pt5000 ofzo in willen zetten tegen n lagere prijs.
Tot op heden ben ik er erg tevreden over.

1 like

Vragen staat natuurlijk altijd vrij, nee heb je en ja kun je krijgen. Jij hebt hem dus ook?

Niet t horloge, maar t uurwerk. Zit bij mij in n San Martin.

1 like

Oh sorry. Thanks.

Ja dat was een markeringknaller die er achter zat :joy::joy:

Gelet op de voortgang van het vorige en het nu nog lopende project, zou de volgende passage in Dumet’s Terms and conditions mij weerhouden:
5: Delay / warranty:

1. Delay: DUMET Watches aims to make quality precision products, therefore a lot of time goes in measurements, general control and parts finishing.Should however production be delayed, customers will be notified right away.Delay is never a reason for cancellation or refunding of your purchase.
4 likes

Beter niet ook hier nog eens een discussie over dumet aanslingeren :roll_eyes:

Laten we het bij het vraagstuk “nieuwe HFLE” houden

12 likes

Technisch heb ik weinig kennis en organisatorisch ben ik een regelrechte ramp. Dus neen denk niet dat ik de aangewezen persoon zou zijn!

1 like

Heb trouwens eens gepolst bij Ivan van Vario en hij staat alleszins niet weigerachtig tegenover een projectje.
Kan iemand eens oplijsten aan welke voorwaarden de HFLE allemaal moet voldoen buiten de max kostrpijs van 500€?
Ivan liet me weten in het begin stadiul te staan van de ontwikkeling van een Dirty dozen hommage. Zodra hij tevreden is over de prototypes kan er eventueel te spreken zijn over een ‘speciale reeks’ voor een HFLE.
Ik denk daarbij aan een rode/orange kleine secondenwijzer en een gravering achteraan de caseback en genummerde Nr / van.
Zijn er nog eisen?

4 likes