Komt hier het ontwerp van de Speedmaster vandaan..?

…en soms inderdaad niet :joy:

Wat de Speedmaster gekte niet kan doen voor een merk, waarvan andere modellen nauwelijks boven de $100,- komen:

http://www.sothebys.com/en/auctions/ecatalogue/2017/important-watches-n09697/lot.948.html

Voor de mensen eerder in het draadje die nog dachten om hun slag te kunnen slaan, beetje te laat denk ik :wink:

1 like

Waaaauuuww :heart_eyes:

Voor zoiets zou ik ook een grote zak geld over hebben hoor. Ja, zelfs meer dan voor een Speedy van dat era.

Toch wat gevoelig voor chauvinisme, Andy? :wink:

Haha speelt ergens ook wel mee… vooral ook het gevoel dat je met zo’n ding een volledig origineel horloge vast kan hebben, iets wat bij Speedys van dat era moeilijk blijkt te worden door allerhande knutselaars en parts swappers :slight_smile:

Patina bij dit exemplaar is natuurlijk ook wel fenomenaal.

1 like

Dat is waar. ik vind “Behind Blue Eyes” van Limp Bizkit beter dan het origineel van The Who. :slight_smile:

Estimate: $2000-3000 is best conservatief als je dit ziet:


6 december j.l. verkocht voor $15000

Ik moet nu denken aan wat ik in 2015 iemand aan een tafeltje op de Rikketik hoorde zeggen, dat ging geloof ik over een Heuer die duizenden euro’s moest opbrengen: Deze hobby is kapot! :sweat_smile:
Maar daar zit wel wat in hè :slight_smile:

Waarbij, Odorono en The Seeker wel beter zijn dan het volledige oeuvre van Bizkit en Linkin bij elkaar.

It’s smooth sailing with the highly succesful sounds of wonderful Radio London.

Wat heeft dat met horloges te maken? Nou, Omega heeft ook een Railmaster gemaakt rond 2002. Toch de Odorono uit hun oeuvre. :slight_smile:

Don’t get me wrong, ik ben The Who liefhebber, maar deze kende ik nog niet. Odorono, ja die deo ken ik nog, lang vóór Odorex!

The Who Sell Out is een fantastisch album. Los van het feit dat er gewoon goede nummers op staan zoals I can see for miles, heeft The Who hier nog gewoon een zeer tof gevoel voor humor. De plaat wordt over het algemeen gezien als een stuk Pop Art.

“Heinz Baked Beans”, bijvoorbeeld, is een fantastisch intermezzo wat Monty Python achtig was ruim 2 jaar voordat Monty Python bestond. :slight_smile: Oh, en een Skit ruim 20 jaar voordat iedere Hip-hop artiest er mee begon… Da’s ook wat.

The Who Sell Out wordt niet veel besproken op de Best Of lijsten (Speedmaster) maar is eigenlijk een vergeten stukje kunst (Railmaster).

1 like

Bruut zeg die Rodania :+1: Door het niet aanwezig zijn van een tachymetre schijf een intens cleane look, mooier dan een Speedmaster als je het mij vraagt :slight_smile:

1 like

Bedankt voor de tip, ik zal 'm in m’n achterhoofd houden. Mijn zoon gaat regelmatig naar platenzaken/cd zaken (en ben er wel eens bij) en komen dan heel veel vintage tegen.