Kon het weer niet laten.....;-)

Op facebook kwam ik weer een leuke kickstarter tegen ditmaal via Indiegogo. Een duiker met leuke specs en een scherpe prijs. Ik vermoed dat een aantal van jullie het een rip-off zullen vinden, maar het horloge spreekt mij wel aan. Kon het weer niet laten en heb dit project gebacked! Komt met twee bezels en twee banden.

Voor de geinteresseerden hierbij de link;

Nu hopen dat ie er gaat komen.

Mvg Edwin

1 like

Leuke klok idd en scherp geprijsd.

Spotgoedkoop maar natuurlijk niet bijster origineel :wink: Wel goede specs!

Een 6105 hommage verdient natuurlijk niet de originaliteitsprijs. Nou ben ik toevallig nogal gek van cushion case divers en deze is inderdaad erg scherp geprijsd. Ik vind deze niet lelijk. Maar ik vind de kast, vooral vanaf de zijkant gezien, lang niet zo mooi gevormd als het origineel. Daar komt bij dat Seiko onlangs (uitgebreid aan de orde geweest op dit mooie forum) zelf een 6309 reissue uitbracht. En daar heb ik toch echt een grote voorkeur voor. Dus leuk, thanks for sharing. Maar ik laat deze even schieten.

Sorry, ik kan niet wennen aan die kussenvormige horloges. :worried:

1 like

De Seiko re-issue vind ik een stuk mooier! Hij is inderdaad wel erg goedkoop.

*Edit: Oh ja; die datumā€¦ Waaaarom?! :confounded:

Leuk ding, goede prijs! Vond de typefout ook wel grappig: :wink:

Much slimer and more elegant than its rivals

Geweldige value for money, maar ik vind het niet echt een mooi horloge.

Doe mij er een dozijn :grinning:

Put your money where your mouth is! :wink:

Saffierglas, high-end mesh-band, Seiko NH35a uurwerk, extra rubber strap en GMT-bezel etc. etc. voor $150,-? Welke winstmarge zit hierop? Vraag me af hoe ze het kunnen maken voor deze prijs. Door dit soort aanbiedingen moet ik ook denken aan de winstmarges die sommige ā€˜Zwitserseā€™ merken hanteren, wetende dat ook zij een gedeelte van hun werk in China uitbesteden.

1 like

Haha, daar is de microbrand verzamelaar weer!

Wel geinig hoor, kost een derde van een Dagaz Typhoon

1 like

James, 12 x 1,105 dollar kan bruintje nog wel trekkenā€¦
:relaxed:

Eerst maar zien of ie gemaakt gaat wordenšŸ˜‰. Ik heb al vaker het gezegde voorbij zien komenā€¦, als het te mooi is om waar te zijn, dan is dat ook vaak zošŸ˜.

Kastvorm gaat al weer een tijdje mee. Maar als je er nu, zo ongeveer na een halve eeuw dus, nog niet aan gewend bent, gaat het waarschijnlijk nooit meer gebeuren. :wink:
Vind zelf de cushion case toch wel de mooiste kastvorm die tot nu toe bedacht is. Daarna is het allemaal toch wat minder geworden. Maar ja, ieder zā€™n ding, natuurlijk! :grinning:

2 likes

Is dat geen Obris rubbertje ?

Bedoel je soms 12 x $ 150 (= $ 1800)? Wat ik bedoel is, dat er nog steeds maar 9 ā€œbackersā€ zijn en dat waren er eerder ook, dus je hebt nog niks ā€œbesteldā€. :wink:

Leuk voor de prijs. Maar wat weinig vertrouwen inboezemt is het gebrekkige Engels, de soms vergezochte teksten en dingen als:

Seiko NH35a Automatic Movement - Nee, het is geen Seiko, maar een TMI/Hattori

Armoured saphire crystal - ?

almost impossible to scratch with a double layer of Anti Reflective coating - aan welke kant zit het dan?

Very high quality Shark Mesh strap that looks in 316 stainless steel- ?

Ik ben me bewust dat het altijd een gok is om te backen. In dit geval wil ik, gezien de prijs, de gok wel wagen. Ik beleef veel voorpret aan het zoeken naar beginnende, goed betaalbare projecten met leuke specs. Ik probeer dan altijd zo veel mogelijk info bij elkaar te zoeken over de maker en het merk en indien dit een positief beeld bij mij oproept, dan stap ik in. Nu begint de lol van het volgen, het lezen van reacties van mede-backers, de fotoā€™s van het proces, etc.

Een eerder project van deze maker heeft eerder op kickstarter positief afgesloten.


Wellicht zijn jullie deze ook tegengekomen?

We houden hoop en indien het doorgaat kan ik weer een leuk horloge toevoegen aan mijn micro brand collectie.

Interessant, dank, ben 'm serieus aan het overwegen, qua impulsaankoop danā€¦ :slight_smile:

1 like