Koolhoven

Bijna nieuwe aanwinst verwacht hem over een dikke 2 weken deze Koolhoven, als hij er is zal ik zelf wat foto’s maken. Ik heb hem wel besteld met een stalenband op deze foto staat hij met een rubberenband. Ik dacht weer iets wat anders dan de regulieren merken. Ook goed contact met Maurice (ruttenwatch) gehad.

Nog nooit van het merk gehoord, maar vind 't wel een mooie klok. Veel draagplezier!

Kan kloppen is een eigen Nederlands ontwerp van ruttewatch.nl zit wel een Zwitzers Valjoux 7750 movement in en 1000 mtr.waterdicht.

de wijzerplaat is inderdaad een eigen ontwerp, voor de rest is het gebaseerd op een model van Nivrel (oftewel, een nivrel met andere wijzerplaat+achterdeksel).

Veel plezier met je aankomende aanwinst, het is zeker iets wat je niet elke dag tegen zult komen1

Mijn beste,

Proficiat met dit heugelijke vooruitzicht.

Ik heb het horloge kunnen bewonderen tijdens de ‘Rikketik’ van afgelopen januari. En behoudens de lunette welke ik meer voor een duiker geschikt acht (ik dacht mij te herinneren dat het een waterdichtheid heeft van 100atm)
dan voor een vliegenier, waar ik dit horloge toch enigszins mee associeer , is het een mooi horloge voor een (destijds) redelijke prijs.

En voor straks; “Buona Notte” en morgen gezond weer op.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Och ja zo lijken de meeste horloges toch op elkaar of zie ik het verkeerd…allemaal met het zelfde uurwerk beetje aan de wijzerplaat Frunniken en hopla weer een nieuw model.

Hartelijk dank voor deze opkikker kan ik toch nog lekker gaan slapen…:slight_smile:

Sytse Frederic Willem (Frits Koolhoven) geboren 11 juni 1886 te Bloemendaal.
Hij was auto ontwerper,coureur en vliegtuigbouwer.
Zijn eerste vliegtuig genaamd: “de Heidevogel”, bouwde Frits op de vlieghei
van Soesterberg bij de maatschappij voor luchtvaart in de vliegtuigfabriek
Verwey & Lugard omstreeks 1910.
IN 1940 werd Frits lid van de NSB, maar niet echt fanatiek hij deed een
goed woordje bij de duitsers voor de Kaagbewoners en liet onderduikers met
rust. Na de oorlog werd hij evenwel vastgezet in een interneringskamp nabij
Halfweg.
Na Fokker is Koolhoven wel de bekendste Nederlandse vliegtuigbouwer
geweest.
Op 1 juli 1946 is Frits Koolhoven in Haarlem overleden.
De fa. Longines bracht in de jaren 80 dacht ik ook zoiets op de markt en
kwam toen met een copie van het horloge waar Charles Lindbergh de Atlantische
oceaan mee overstak.
De naam Fokker zal om meerdere reden voorlopig nog wel niet als nederlands
horlogemerk gevoerd mogen worden, maar wie weet straks wel.

Prachtige klok,
ik wil em ook wel maar zou em toch eerst in real willen zien, gelukkig is maurice rutten een heel amaible man en heb ik er al eens een leuke aankoop gedaan. Dus een afspraakje maken met maurice zal niet onmogelijk zijn. Je moet het toch maar doen met een eigen merk komen ook al is hij gemaakt bij nivrel.
Ik wens maurice alvast veel succes met deze koolhoven en jou veel geluk en draagplezier met dit juweel!

Zal wel lukken dank je…

Stoer!!! Kan mij wel bekoren.

Hoi Hennie,

Mooie stoere klok, gefeliciteerd. Inderdaad een klok die je niet veel zal zien.
Veel draagplezier gewenst.

Groeten,

Martin

Ik denk de de naam “Fokker” vooral op de amerikaanse markt goed zal scoren :smiley:

Gefeliciteerd met je aanwinst Hennie!

Henrik, jij heb hem in het echt gezien tijdens de rikketik mijn vraag hoe voelt hij aan en ziet het er een beetje goed uit…:wink:

Is dat zo? :smiley:
Dan op afstand en ik heb 'm niet in mijn handen gehad… of mijn geheugen laat me in de steek… kan hoor :slight_smile:

Foutje van mijn kant, het was Hans Mennink…:wink:

Ik ken iemand die geinteresseerd is in deze klok. Mag ik vragen hoe veel deze klok kost en waar je hem kunt krijgen?

RogierJ Schreef:

Ik ken iemand die geinteresseerd is in deze klok.
Mag ik vragen hoe veel deze klok kost en waar je
hem kunt krijgen?

Hier:
http://www.ruttenwatches.nl

Even doorklikken, en je ziet hem daar voor €995

Groeten,

Martin



Bovendien werd er destijds bij wijze van promotie je naam gratis ingegraveerd wat em toch net dat tikkeltje specialer maakt niet?