Koopadvies gevraagd

Ik ben toe aan een nieuwe horloge, maar kan niets vinden wat in de buurt komt van wat ik zoek. Ik ben geen expert en heb maar 2 horloges mijn hele leven gehad. Laatste is een armani ar1400, nu wil ik een “echte” horloge kopen. Daarom mijn post hier.

De eisen zijn als volgt:

• skeleton (open uurwerk)
  • zwarte stainless steel band
  • zwitsers uurwerk
  • wat goud in het uurwerk zou ik mooi vinden
  • max 500 euro

Een paar voorbeelden die ik gevonden heb, maar steeds iets mist. Of het nou geen open uurwerk heeft, plakmerk horloge etc.

• Earnshaw longitude es 8006 55
  • Carrie Hughes Men’s Steampunk Automatic Mechanical Discoloration Glass Skeleton Stainless Steel Watch
  • Maserati R8873612016 Traguardo horloge

Iemand toevallig een horloge in gedachte die voldoet aan mijn wensen? Of in ieder geval in de buurt komt. Ik hoor het graag, alvast bedankt!

Voor de beeldvorming; hieronder de genoemde horloges:

Thomas Earnshaw:

Barrey Hughes:

Maserati:

Naar mijn mening wél allemaal Chinese plakmerken.

Ik ben niet erg thuis in skeleton horloges dus kan je geen betere suggesties van de hand doen!

1 like

Ik zou eens een leuke query op chrono24 samenstellen en daar doorheen lopen

3 likes

Ik zou alledrie de voorbeelden proberen te vergeten en op zoek gaan naar iets van betere kwaliteit.

Want dit is echt zonde van je geld.

11 likes

onder de 500 euro en zwitsers (ETA of Sellita) en ook nog eens pvd is haast onmogelijk denk ik (ken er zelfs geen).

Kijk eens naar sea-gull, chinees merk (geen plakmerk) maar wel een goede reputatie, goede QC en ook nog eens uitstekende prijs kwaliteit verhouding.

Heb zelf de m182sk gehad en niets slechts over te zeggen.

Dit is wat beter en doet het ook goed op een mesh band.

Ok, niet zwart. Dat zwarte PVD, van de shitters (sorry), stoot je er toch vanaf. Wat er overblijft is niet om aan te zien.

4 likes

Oh die barry hughes… 🥰🥰🥰

1 like

Of kijk eens naar Parnis, is tenminste wat meer waar voor je geld, geen van de merken die je zelf gaf zijn overigens zwitsers

Mijn bescheiden mening is dat je de 3 reeds genoemde door jezelf beter vergeet … spaar even door en ga voor een Hamilton jazzmaster (750 euro’s )

Zwitser✅
Skeleton✅
Goud✅
Zwarte band✅

En dan heb je waar voor je geld image

16 likes

Ik zou de ideeën die je zelf hebt laten varen. Overpriced soul. En voldoen ook niet aan je eigen eisen. Chinees.

Ik kan geen tips geven want ik kan me niet snel een Zwitsers merk voor de ogen halen dat skeletonized horloges maakt met zwarte pvd band en goud in het uurwerk. Voor onder de 500 Euro. Die combinatie spreekt de meeste mensen hier ook niet aan verwacht ik.

1 like

Wou precies deze vermelden, op marktplaats vaak te vinden voor een goed bedrag!

Earnshaw etc snel vergeten;)

1 like

Zoek je ook nog iets waarop je de tijd kunt aflezen?

1 like

Okay.

Klopt helemaal. Ik kwam er al snel achter dat het troep is, maar ze zien er prachtig uit. Helemaal de barrey hughes. Ik zoek iets soortgelijks met wel de kwaliteit die bij deze 3 horloges mist.

1 like

Doorsparen, je krijgt er anders spijt van. Gegarandeerd.

Goede tip, ik moet toegeven dat hij er zeker niet slecht uitziet. Een beetje prijzig, maar een mooie horloge om voor te sparen. Voor de kwaliteit die je ervoor terug krijgt zeker een aanrader. Ik bewaar hem in ieder geval als optie :slight_smile:

Denk dat je er snel op uitgekeken ben zo’n skeleton. Ik heb een akribos liggen waar ik me nu haast voor schaam, terwijl ik het in het begin wel vet vond. Heel druk en overdreven. Die Hamilton die genoemd wordt zou ik eens naar kijken.

Je wil een “echte horloge” kwa specificaties is het moeilijk om aan je eisen te voldoen

Had zelf dat idee ook, maar omdat ik hier niet thuis in ben hoopte ik dat ik het mis had. De hamilton jazzmaster is in ieder geval een mooie aanrader geweest.

Hou ons op de hoogte … Oja foto’s vinden we ook altijd heel tof :v: