Ja dat is wel iets van de laatste tijd. Heb daardoor zo’n JDM Rotocall laten schieten bij 'm. Twee keer aangegeven welk model ik wilde hebben en hij antwoord met ‘what model do you want?’ en ‘sorry but my kids marked this email as read’.
Het leukste is zelf naar Japan gaan, je verbazen over de mensen, de maatschappij, de cultuur, het uitstekende eten en de barrage aan goeie tweedehands horloge-dealers. Mocht dat niet in je budget passen: Japanners zijn in tegenstelling tot een hoop andere volken inherent betrouwbaar (hoewel je als Gaijin echt wel eens genaaid kan worden).
Zoek op Chrono naar de referentie die je zoekt, filter op aanbod uit Japan en je kunt zo goed als risicoloos je horloge naar keuze in huis halen. Vanwege de relatief zwakke Yen is de prijs in Euro’s vaak erg aantrekkelijk - ook wanneer je invoerrechten en BTW er bij rekent.
@Zulu zei het al. Solojapen. Je kunt 'm mailen of whatsappen. De goede man is niet de snelste. Het duurt meestal 2 of 3 weken voordat je je horloge in huis hebt. Dat gezegd hebbende, hij is betrouwbaar, levert wat hij zegt, en controleert horloges voor levering.
Ik doe al jaren zaken met 'm.
Was het maar zo’n feest. Geweldige horloges. Staat er nu eentje in goeie staat in Luxemburg te koop, maar het zijn eenhoorns, en goeie exemplaren zijn niet het goedkoopst. Geweldige horloges, ik zeg het nog een keer.
Heb er twee. De 263, 265. Overigens allebei bij Solojapan gekocht.
Ook geweldige horloges. Zou ik de 265 omruilen voor een 319? Jazeker wel. Want ik heb ook nog een SBGN013 met dezelfde kast, en ik vind de Elegance kasten mooi om te hebben. Is allemaal 9F6x uurwerk, is allemaal rond 37mm, dus of je sportief of elegant wilt is puur een smaakzaak. Die horloges maken elkaar niet veel.
Overigens, veel geluk met het vinden naar een SBGX259. Dat zijn ook eenhoorns.
Trouwens: SBGX331 ook erg mooi.
In mijn ervaring valt er goed met 'm te praten als er prijsverschillen zijn. Ik doe zaken met 'm omdat ik al heel lang zaken met 'm doe, maar snel is hij inderdaad niet.
Ook prima. Japanse verkoper zoeken met goeie reviews, vertrouw op de beschrijving, want die zijn correct, bestel en doe de opgegeven (prijs + verzenden) * 1,216.
Prima. Draagcomfort van de 37mm is excellent zolang je de moeite neemt om de bracelet fatsoenlijk te sizen. Dingen zijn 10mm dik. Overigens: de 40mm versie is net zo prima. Mijn polsen zijn 18,5cm, en ik heb ook nog dit:
Eén ding: Zet ze niet op leer. Dat is in mijn optiek zo lelijk als de nacht omdat de lug gaten vrij diep liggen, en je met een platte band tegen de kast aan kijkt. De elegance kasten van de SBGX331, SBGX319, en de SBGW2xx series zijn veel beter voor leer. Als je leer wilt dragen - Elegance kopen. Deze jongens:
Dit is echt heel persoonlijk, maar de HAQ’s, vooral de SBG… lijnen zijn erg draagbaar en comfortabel. Dunne kasten, fijne diameters en korte lugs. Passen is het devies.
Bruh. Oke er zijn wat maandagochtend modellen maar daar heb ik zeer sporadisch over gelezen. De dial sluit niet goed op de rehaut aan bij een enkel model en @illewoare had ook iets met een van z’n GS’en.
Buiten dat is het spul van een uitstekende kwaliteit.
Respectievelijk fantastisch en fantastisch. En jij bent de enige die dat finaal kan beoordelen. Probeer het bij een dealer of neem gewoon het risico omdat slecht dragende GS’en eigenlijk niet bestaan - de referenties die jij noemt zijn in ieder geval allemansvrienden. En het mooie aan GS’en ongezien kopen: de realiteit overstijgt de foto’s altijd. Al-tijd.
Boze tongen beweren dat het afwezig zijn van micro-adjustment op de bracelet een groot gemis is maar ik kan je zeggen dat ik als mild-OCD’er altijd een prima fit heb vanwege de hele en 2/3e links. Ik post 'm maar alvast: Resizing Grand Seiko Bracelets — Plus9Time