Koopcontract

Misschien om aan zijn vrouw te kunnen laten zien dat hij het horloge echt verkocht heeft. En niet stiekem in een laadje heeft gelegd.

7 likes

Een factuur is wel wat anders hĂš?

Ja dat wel !!

Wat hij er precies in wil zetten weet ik niet. Ik kan me wel voorstellen als je een stevig bedrag in cash ontvangt, dat je daar een bewijs van herkomst van wil hebben, voor het geval dat de bank moeilijk gaat doen als je het vervolg6tich wil gaan storten (wat ook echt gebeurt).

Verder ben ik altijd wel geneigd mee te gaan in de ocd van verkoper, hoort toch een beetje bij het horlogewereldje heb ik soms het idee. Deze verkoper wilde graag cash, afhalen en een koopcontract, wel veel goede reviews en dergelijke.

1 like

Je moet wel een hele lijst aan pre-completion conditions opnemen :joy:

Best een goed idee. Google even op koopcontract. Heb ik met auto ook gedaan, bij privĂ© best “normaal”.

1 like

Vraag even een concept van het contract en vraag 2 dagen om het door te nemen na ontvangst.

Je kan ook atuurlijk ook gewoon vragen wat de achtergrond van het contract is aan de verkoper.

2 likes

Ga ik doen, thx!

Laat hem in ieder geval in tweevoud opmaken.

Ik wissel regelmatig van motorfiets. (ook een hobby)

Bij aankoop en verkoop print ik altijd in tweevoud een “koopovereenkomst voor particulieren” uit.

Deze wil ik graag door ons beiden ingevuld en ondertekend hebben zodat ik achteraf alles kan verantwoorden/aantonen.

Als iemand dit niet wilt is het voor mij no-deal want wat heb je te verbergen?

Ik moest toen ik mijn Rolex verkocht aan Kramer ook een inkoopverklaring ondertekenen. (lijkt er ook op)

1 like

Uhm, maar je gaat niet met die verkoper trouwen toch? :slight_smile:

Zit niet in de planning

1 like

Als je particulier koopt heb je per definitie geen poot om op te staan toch, mocht er iets niet kloppen aan een horloge. Heeft een koopcontract verder toch geen invloed op.

Dus waarom zou je dan een koopcontract opstellen?

Enige wat ik kan verzinnen, is het aantonen van herkomst van de contanten. Ik zou dan kiezen voor een overschrijving maar goed, in Duitsland is cash gangbaarder dan in NL.

Om wat voor bedrag gaat het dan?

Ongeveer 2K

Hmm ok, klinkt mij wat overdreven allemaal.

Maar goed, als jij je er goed bij voelt, moet je het doen natuurlijk.

Ik heb het ook een keer meegemaakt in DL. Vond het eigenlijk wel prima. Zal wel iets met deutsche GrĂŒndlichkeit te maken hebben.

1 like

Mwoah mwoah, ongenuanceerd. Je hebt wel poten om op te staan, maar voor 2k is het het niet waard om je gelijk te gaan halen.

Als hij niet meer dan 10k stort, heeft hij ook echt niets om zich zorgen over te maken als hij het bij de bank stort. Wat een gedoe. :roll_eyes: