Koopkoorts onderdrukken. Hoe dan?

Als al het bovenstaande niet werkt en het zit je nog niet lekker: spreek af met je partner dat iedere keer als ze je plaatjes ziet kijken ze je 10 keer tussen de benen mag schoppen… :rofl: Even een proefondervindelijk testje of het werkt

2 likes

:scream::tired_face:

Zo is het maar net. Het forum wordt niet voor niets beheerd door een commerciële partij. Wij steken elkaar aan. Dat is het hele idee.

2 likes

Een hoop rationele mensen hier in dit topic :thinking:

Iemand een Rolexje kopen voor weinig? :sunglasses:

Maximum aantal horloges in bezit vaststellen. Indien behoefte aan een NA, dan moet er eerst eentje worden verkocht. Zo simpel.

1 like

T is een complot.

1 like

Pfff, tl2 noob

Verder, gewoon lekker kopen. Het liefst tweedehands, daar schrijf je bijna niks op af👍🏻

1 like

Je pin pas aan je vrouw geven!
Helpt ook wel.

1 like

Ik heb al dik een jaar niks meer gekocht omdat ik niks meer leuk vind :man_shrugging:t5:
Duikers op staal, meer komt er in huize T niet in. Heb er 3 (Aquis, MM200, SKX), en da`s eigenlijk al eentje teveel maar wil er van dit lijstje eigenlijk niets wegdoen.

Voor wat moet ik deze drie nou vervangen :thinking: Blijft hetzelfde of minder kwaliteit. De boel verkopen voor pak m beet 1500 en dan?

Ben er tevreden mee, heb mij erbij neergelegd dat ik horloges eigenlijk geen reet aan vind, en zal deze drie waarschijnlijk nog jaren dragen totdat ze te groot zijn geworden voor een oud opaatje.

Mijn advies voor jou? Geen idee, zoek het lekker uit :joy: Luxe probleem van de bovenste plank.

3 likes

:joy:

:ok_hand:

Prachtige ondersteuning, weinig toe te voegen :stuck_out_tongue: Andere opties:

• steek tijd in een andere interesse. Wellicht merk je dat je fascinatie voor horloges afneemt, daardoor zou je je aankopen beter kunnen rationaliseren. Werkt voor mij althans.
  • stop je spending cash in aandelen. Ik laat het daardoor langer met rust en met wat mazzel groeit het was. Of niet maar da’s uiteindelijk ook een oplossing…
  • besteed tijd aan de horloges die je hebt. Ga ze fotograferen (insert nieuwe money pit) of ga ze tekenen, noem maar wat…
2 likes

Ja goed he, meer kan ik er niet van maken.
Neeh zonder gekheid, John krijgt nu iets van 200 goedbedoelde adviezen, maar zal het uiteindelijk zelf wel oplossen zonder tussenkomst van een HF psycholoog.
Het is maar een fase :clown_face:

2 likes

Mijn baan kwijt raken, ziek worden, vervolgens afgekeurd worden en daardoor 1600 euro netto per maand minder te besteden hebben heeft heeft mij goed gedaan. :rofl:

2 likes

"Fase… Fase… Een horloge met maanfase heb ik nog niet… Eens even zoeken wat daarmee te krijgen is… "

3 likes

Ik bestel online :open_mouth:

1 like

Hahaha een fase…. Was het maar waar!

1 like

Dat was eigenlijk niet helemaal m’n bedoeling om die kant op te gaan, maar dat heb je niet voor het kiezen helaas.

1 like

Nee, dat is nou net een merk waar ik persoonlijk niks mee heb.

Voor de rest … ik weet niet zo goed wat ik nou echt aan mijn bescheiden collectie zou willen toevoegen, dus momenteel gaat er niets in of uit.

Als er iets op mijn pad komt dat ik echt wil hebben, dan zien we wel verder.

1 like

De afwijking die ik ook nog eens heb……

Ik spring altijd met alle passie die ik heb in een hobby. Of het nou horloges zijn, in een band spelen, munten verzamelen, wandelen…. Ik moet het voor mijn gevoel voor de volle 100% doen. Of meer.
Stilstaan is geen optie. Dan verlies ik het plezier.

Ik speelde in een band. We hadden een platencontract. 4cds uitgebracht.
Dat hield op omdat het label stopte. Wij als band stopten er ook mee. En dat was voor mij de reden om m’n volledige instrumentarium te verkopen. Voor de kat z’n kødt aanrommelen is niet mijn ding. Ik heb een uitdaging nodig. En die was weg.
Wandelen hetzelfde. Ik moet steeds de volgende hindernis kunnen nemen. Als dat niet meer kan, ben ik bang dat ik daar ook de lol in kwijt raak (gelukkig nog niet aan de orde. Ik heb nog doelen, ook al gaan die misschien nooit lukken. Maar dat geeft niet)

Dit geldt dus ook voor m’n horloges. Ik heb ze ooit vol passie verzameld. Maar verzamelen is net nu niet meer echt. Ik ben juist de verzameling aan het uitdunnen en verkopen. Ik wil nu een x-aantal exemplaren hebben die ik echt draag. En anders gaan ze weg. Maar er zijn dus ook hier nog wat uitdagingen. En ook hier: misschien ook wel goed, anders verlies ik de aandacht.

Dus misschien is het wel goed zoals het is. Dan kan ik vooruit blijven kijken. En doelen hebben.

1 eruit voordat er 1tje inkomt helpt ook. En dan beetje bij beetje upgrade. Stel je ideale 3 piece samen en werk die steeds bij. Dat helpt mij wel want een 3 piece is het lekkerste!

F*ck ik heb er nu 4 merk ik…. :joy:

1 like

Heb ik ook hoor. Gelijk van alles kopen, maar meestal eindigt het bij mij ook weer vrij rap. En jump ik weer naar de volgende hobby. Ach, zo blijf je bezig :muscle:t5:

1 like