Koopkoorts onderdrukken. Hoe dan?

Kopen om de tijd te vullen. Ik zou haast denken dat je een verveelde voetbalvrouw bent die met manlief naar Qatar is omdat hij daar z’n laatste jaren nog even wil cashen.

Waarom haal je zo veel voldoening uit het kopen van spullen? Als je die vraag voor jezelf kan beantwoorden ben je al goed op weg om een alternatief in beeld te krijgen.

3 likes

Weet je wat het ook is?
Omdat ik de duurdere modellen niet nieuw koop, ben je altijd in de 2e hands markt aan het kijken. Veel bedenktijd krijg je dan niet.
En als je dan een model hebt waar je al tijden naar op zoek bent en er komt er 1 voorbij die je al heel lang wilt (zoals mijn Sinn 142), in perfecte staat, moet je wel op de koopknop drukken. Anders krijg je spijt. Tenminste ik wel.

5 likes

Ken je mij?

:joy::joy::joy::joy:

1 like

Dit is verkapte reclame voor jezelf :face_with_symbols_over_mouth:

:wink:

1 like

Ik zou om te beginnen eens met iemand praten… Dit riekt naar dwangneurotisch :thinking:

Boeken lezen, filmpjes kijken of HF afstruinen…

1 like

Ik ken iemand met hetzelfde probleem. Die koopt & verkoopt vooral AP’s , DD’s en DJ’s… :eyes::point_up:

3 likes

Ok. Daar zul je mij niet op betrappen :joy:

Gebruikersnaam John en een broodje bal als avatar.

De vrouw van Jan Boskamp?

1 like

Als het financieel geen probleem is, dan is het geen probleem, toch?

Je kan het ook juist een tandje opschroeven: zet je doel op een duurder horloge waarvoor je toch even moet sparen/horloges verkopen. Als je er een hebt die je echt wilt ga je misschien minder snel goedkopere/meer horloges kopen? :man_shrugging:

Des te eerder kan ik zelf op de bekende knop drukken… :smiley:

1 like

Ik weet het. :relieved:

1 like

Die herken ik ook hoor :slight_smile: Ik zit hetzelfde in elkaar. Op dit moment heb ik zo’n 3 horloges die ik ‘volg’. En als die weg zijn dan krijg ik vast even spijt ja. Maar je kunt nu eenmaal niet alles kopen (althans ik niet).

Nee klopt. Dat is zeker waar.
Ik heb ooit een keer een horloge laten lopen op de laatste €50.
Kwam die een maand later weer op m’n pad. Dezelfde. :grin:

Toen heb ik m wel gekocht.

1 like

Je moet het ook willen he?

1 like

Heh, ja, maar als je het wel doet maar niet wil gaat het wel een probleem worden waar behandeling voor nodig is, misschien?

Ik wilde appels kopen, maar kwam thuis met bananen die ik niet lust.

Zeker waar. Je kunt ook gewoon niet alles kopen. Gelukkig ook maar anders is de lol er gauw af denk ik.

Naja, dat is het punt toch een beetje van deze draad? Meer willen kopen dan je wilt? John geeft aan dat het niet het financiële plaatje is.

Ik heb zelf geen koopdrang, omdat ik veel horloges gewoon niet mooi vind, of niet mooier dan wat ik heb.

That said, ik ben ook niet perfect. Zo ben ik lang opzoek geweest naar “perfecte” vintage, waardoor ik eindig met veel dezelfde horloges in steeds betere condities die ik aankoop omdat ik niet wil wachten/zoeken naar de grail, maar steeds denk dat ik er ben tot er iets mooiers langs komt :p.

Sorry allen dat ik geen likes meer uitdeel, maar ik ben er op dit moment doorheen :slightly_frowning_face:

Ik kan ze ook niet kopen helaas

2 likes

Gewoon in de ochtend 5.30 uur beginnen met werken! Tot 17.30uur! Dan thuiskomen bij je 3 kids…badderen, pyjama’s aan, boekje lezen…te bed leggen…zelf badderen…

Dit ritueel dagelijks herhalen… wordt je behoorlijk tam van :grimacing:

3 likes