Koopkoorts onderdrukken. Hoe dan?

Ja als dat je belangrijkste criteria is dan ben je in deze wereld een vogel voor de kat :wink:

Moeilijk zijn helpt zeker, maar ik ben zelf wat aan de grote kant en draag het onderstaande regelmatig (afgewisseld met 2 tunas en een citizen navihawk), het gaat allemaal prima.

2 likes

Verschilt inderdaad met persoon.

Maar als TS aangeeft dat hij al bezig is met het ene te bestellen voor het andere binnen is. En duurder dan eigelijk de bedoeling is. Dan is hier niet het verstand aan het werk maar wat anders.

1 like

Lekkere set!!

Ja ik ga toch geen horloge dragen wat ik niet mooi vind? Of zeg ik nu hele rare dingen? :astonished:

1 like

Nee dat heb ik niet gezegd. Zo erg is het (nog) niet :grimacing:

Haha. Nee maar het zou niet je enige criterium moeten zijn natuurlijk.

Er moet geen Chinees Wang Hang Wi uurwerk inzitten. Maar als er een ETA oid in zit, prima toch? Alleen nogmaals, de prijs zou dan niet zo hoog moeten zijn.

Ik heb eigenlijk een ander “luxe” probleem. Ik kan zonder financieel er minder op te worden een serieus bedrag stuk slaan op een mooi horloge. (Zeg maar “sport Rolex” qua budget maar ik wil sowieso geen Rolex) Maar ik kan het eigenlijk niet aan mijzelf verantwoorden. Afgelopen zomer heb ik een nieuwe motor gekocht. Deze was 10k. Puur hobby. Maar je kunt er ook echt iets mee. Dat heb ik ook gedaan veel gereden. Bijna 8000 km in 3 maanden tijd. Echt heel veel plezier van. En het geld dubbel en dwars waard (hobbymatig gezien) Nu staat die in de winterstalling. Ik ben al 25 jaar gek op horloges maar voor zoveel geld (10k plus) kun je er eigenlijk niks mee. Ja duh dat weten we allemaal. En dat kan het best waard zijn. Maar dan ga ik het weer met mijn andere hobby vergelijken, het motorrijden. En dan loop ik dus aan tegen het probleem dat ik het zo lastig vind om zoveel geld te betalen voor iets wat alleen maar mooi is. Herkenbaar?

2 likes

Ik koop ook voor tienduizenden aan horloges per jaar maar wel met de restwaarde in het achterhoofd, dat heeft me met de verkoop van de DJ39, Explorer en een aantal Omega’s veel opgeleverd. Als ik vandaag al mijn horloges zou verkopen zou ik winst maken!…fijne hobby toch? (maar alleen als je weet wat je koopt ;))

4 likes

Ja, alleen voor mij in andere bedragen.
Maar ik begrijp wat je bedoelt.
Ook als je het wilt uitleggen aan mensen die niets met horloges hebben. Dat is altijd lastig.
Maar zo vind ik een auto van bijvoorbeeld €60000 of €80000 kopen onbegrijpelijk. Dan komt het “met een auto van €5000 kom ik ook van A naar B” bij mij naar boven.
Het is voor iedereen anders.

2 likes

Overigens, ik heb een crowdfunding pagina voor wie me wil sponsoren. Ik heb nog niets ontvangen tot nu toe :joy::joy::joy:

1 like

Vrijheid is keuzes hebben…

1 like

Zeker waar

:rofl::rofl::rofl::rofl::joy::rofl::joy: hahaha, geniaal

1 like

Dwangbuis na werktijd! Altijd de armpjes op elkaar.
afbeelding

2 likes

hoest MT-G hoest

Gevaarlijk merk idd Casio: ze brengen 80 modellen per maand uit (ik chargeer, maar wel veel :wink: ) en er zit altijd wel iets tussen waarvan ik denk: ‘Jaha…ja…JA’ en dat is dus verraderlijk…

1 like

Als het zo makkelijk is, vertel eens welke modellen we nu zouden moeten kopen, om winst te kunnen maken? :wink:
(Geen Sub aan list bedoel ik dan :crazy_face:)

Alles lijkt tegenwoordig wel in de lift te zitten, omdat men geld niet aan andere zaken uit kan geven, Dus op dit moment winst maken met de betere populaire horlogemerken is niet zo lastig.

Maar back on topic, en dit is al gezegd, maar eerst een maand kijken of je hem echt nog wilt hebben en dan pas kopen, of toch nog een maand geduld. Dat helpt aankopen te doen waar je toch geen klik mee hebt. En vooral niet gek laten maken door de smaak van anderen.

4 likes

Ik heb twee lange termijndoelen die mijn kooplust onder controle houden :wink: Iedere keer als ik een horloge zie dat ik graag zou willen hebben, weeg ik de aanschaf af tegen de consequenties voor mijn lange termijnplanning. Af en toe wint het horloge, maar meestal niet.

1 like