Koopkoorts onderdrukken. Hoe dan?

Je kan een mooie “Challenger” met jezelf aangaan: binnen 3 maanden afbouwen naar een one-piece-watch-collection.
Dan heb je waarschijnlijk geen klushorloge, maar wel een top-stuk waar je echt happy van wordt. Tegelijkertijd buig je de koop-energie om naar verkopen en ben je ook lekker bezig met horloge-dingentjes…

Nee dat is iets wat bij mij uitgeschakeld staat. Ik volg mijn eigen pad.

1 like

Don’t we all? :grin:

:thinking:

NEEEEE :scream:

Ik heb al veel hobby’s gehad. Horloges zie ik meer als liefhebberij. En dat zal ook nooit meer uit m’n hoofd gaan. Hobby’s komen en gaan, horloges voor mij niet.

1 like

Ik kijk iedere keer in m’n koffer wat er weg mag. Soms komt er dan 1 boven drijven, maar t blijft moeilijk…

Er mogen er nog wel een paar weg waar ik geen moeite mee heb. Dus dat ga ik maar eens regelen.

1 like

Makkelijk: De witte stalen Ploprof, alle special editions van Sinn, de Breitling Chronomat B01 AB0134101G1A1

Allemaal nog vrij betaalbaar en gegarandeerde stijgers

1 like

Dit is zo persoonlijk… Ik heb juist 4 jaar met ca. 68.000km heel veel plezier gehad met een Honda CBR van 23 jaar oud welke me 480 euro kostte, om maar even terug te refereren naar het standpunt van RVV

Alles is relatief, uiteindelijk blijft het hobby en is het persoonlijk wat je aan die hobby wil spenderen.

2 likes

Helemaal mee eens hoor. Het is ook puur voor mijzelf. En ik ga nog zeker een leuke klok kopen. Maar misschien wel gewoon eentje die juist niet zo duur is. Omdat zoals je zelf al aangeeft (met je motor voorbeeld) met bedrag is niet bepalend voor het plezier.

1 like

Zeker niet. Sterker nog; ik heb nu al 2 weken haast onafgebroken mijn laatste aanwinst om (mijn goedkoopste horloge ooit volgens mij) en ik heb nog nooit zo’n comfortabel horloge gehad… Het is gewoon een klik met een horloge of niet, het prijskaartje is helemaal niet relevant.

2 likes

Interessant! Erg concreet en toch wel verrassend voor mij. Hoe kom je bij deze modellen? (Waarom bv ook de witte Ploprof en niet de zwarte?)

Van dit rijtje zijn het dan vooral de special Sinn’s die me aanspreken.

Eerlijk gezegd heb ik bij aankopen van horloges nooit een restwaarde in gedachten. Al weet je hierbij natuurlijk wel dat je altijd wat over houdt en je aankoopbedrag nooit helemaal in het putje verdwijnt.

1 like

Uit rechtstreekse ervaring, ik heb de zwarte PloProf nieuw voor € 6000 gekocht in 2020. deze is nu € 9000 waard in een jaar tijd. De zwarte PloProfs zijn nu alweer te duur om te kopen vandaar dat ik deze niet genoemd heb. De witte kun je nog voor 5 a 6000 euro krijgen maar zullen ook richting de € 10.000 kruipen aangezien deze niet meer gemaakt worden. Zelfde geldt voor de Sinn special Models. Ik heb er eentje gekocht voor 2500 euro vorig jaar en deze is nu al € 1000 gestegen. Het is niet dat ik ze koop om weer door te verkopen (ik slinger ze gewoon om de pols) maar ik hak veel sneller de knoop door aangezien ik weet dat het gewoon geld gaat opleveren bij verkoop. Geld op de bank laten staan is natuurlijk het stomste om te doen in deze tijd maar dat hoef ik jullie denk ik niet te vertellen :wink:.

De Nieuwe Breitling Chronomat B01 42 Chrono is blijkbaar aan een opmars bezig, ik heb er een half jaar geleden al een keer naar gekeken en inmiddels zijn de prijzen ook alweer gestegen. Ik heb vorige week de knoop door gehakt en er eentje aangeschaft. Ongeveer € 2500 onder list. De dame van de Deense dealer waar ik hem gekocht heb zei dat ze zeer moeilijk te krijgen zijn op dit moment en dat de prijs alweer € 1000 omhoog is gegaan. De listprijs is 7900 en er zijn nu nog wel een paar te vinden voor rond de 5500 euro. Ik denk niet heel lang.

Dat deed ik eigenlijk ook nooit maar inmiddels koop ik alleen horloges waarvan ik weet dat ze minimaal hun waarde houden.

Koop gewoon een Rolex @John . Heb je gelijk de mooiste en ben je van je verslaving af. Zo’n DJ 36mm stond je goed :laughing:

3 likes

Hahahaha
Ik heb nog nooit een Drollex om m’n pols gehad en dat wil ik graag zo houden. Zeker niet in dames formaat 36mm :joy:

2 likes

Ik heb nog wel een sub of GMT voor je :stuck_out_tongue:

Voor nix nog niet.

Ow wacht. Ja doe maar voor nix. Meteen voor de doorverkoop :yum:

Zeg nou eerlijk…. Dit draag je toch niet? :scream:
Dit is voor de massa-is-kassa-mensen onder ons, om het netjes te zeggen.

2 likes

Hmm, misschien toch maar de mijne bijhouden dan? :thinking::rofl:

Heb je hem te koop staan?

Yes, zie maar in het blauwe gedeelte. Had wat anders op het oog (ook in het blauwe gedeelte) maar ondertussen nog aan het twijfelen over nog een ander horloge. Meer specifiek een Grand Seiko Diver met Spring Drive, heb ik nog nooit in de verzameling gehad en da’s wel jammer, want ik ben een enorme Seiko fan.

Hear hear

36mm damesdrollex for the win :fire:

5 likes