Kopen bij een AD of gaan voor online juwelier

Goedemorgen horlogefanaten,

ik heb mijn oog laten vallen op een Tudor BB Heritage 41 mm, zwart. (ik ging overigens eerst kijken voor een BB58, maar die viel me tegen in de zin van de maat. Best klein/compact, in ieder geval voor mijn pols) Anyway. Toen zag ik de Heritage 41 mm me tegemoet glimmen in de vitrinekast.
Dus gepast en sindsdien heeft dit horloge een permanent plekje in mijn hoofd gekregen. Een beetje als een koekoeksklok. Op gezette tijden komt hij weer uit een imaginair laatje om zich even te presenteren.

Enfin. Bij Schaap Citroen is de prijs 2880, maar via Chrono is hij 2390… bij een juwelier in Duitsland. Online te bestellen. https://www.chrono24.nl/tudor/heritage-black-bay-41mm-edelstahl-79540--id16259084.htm.

Mijn vraag is: wat zouden jullie doen? Gaan voor AD? Wat zijn de voordelen daarvan, bv qua restwaarde. Of maakt het niet zoveel uit? Zou nog wel proberen wat van de prijs af te halen bij Schaap en Citroen, hoewel ik daar geen klant ben verder.

500 euro verschil is toch wel erg veel, #koekoek

Gr, Matteo

7 likes

Ik denk dat @koekoek dit het beste kan beantwoorden

Een beetje als een koekoeksklok

1 like

Gaan voor de full experience!
Je lult er nog wat vanaf. Krijgt een kop koffie, kunt vanalles passen.
Je hebt een plek waar je zonder schaamte naartoe kunt voor garantie etc. (ja, garantie heb je toch. Maar als je hem ergens anders hebt gekocht toch anders in mijn ogen)
Succes!

7 likes

Ik zou zelf niet comfortabel zijn met zo’n prijs online te kopen. Maar als je het toch doet is dit prijs verschil wel groot ja. Zou sowieso eerst een keer wat achtergrond onderzoek doen naar die duitse dealer dat je op zijn minst weet bij wie je precies koopt…

Het beste is natuurlijk altijd in the flesh kopen. Om dezelfde redenen als hier boven mij is aangegeven. :grin:

Ik zou het eerst bij de AD proberen en wat korting te ritselen :+1:

Als je niets geeft om beleving dan lekker online de trekker overhalen.

Ik zou naar Amsterdam (ACE Jewelers) gaan, lekker zitten, even zeggen dat je online ook zou kunnen slagen en of ze iets jou kant op willen komen. Als het gat “aanvaardbaar” is dan lekker daar kopen en weten dat je altijd terug kan.

Succes

10 likes

Ga weg. Full experience is overrated. Heb nu 1x gedaan, hoef het nooit meer.

Die 500 euro kan je leuke dingen mee doen.

41 likes

Amen

2 likes

Overigens die bij Jaap al gezien?

Stalen band is aftermarket maar verder :muscle::muscle:.
Ook daar krijg je koffie als je het lief vraagt en wordt je bandje op maat gemaakt…

Website: ten2two.nl

6 likes

Helemaal eens, daar geeft ik echt geen cent voor.

3 likes

Eens, ik denk ook dat het wel handig is om een soort van band op te bouwen met een AD mocht je ooit nog iets nodig hebben. En die korting krijg je er wel bijgelult, ik had denk ik nooit dezelfde prijs online gekregen als dat ik bij de AD betaald heb…

Ik zou het zeker bij AD kopen. Zoals al is gezegd is het veel prettiger met garantie en dergelijke.

Probeer er nog wat af te lullen. Ik heb bij AD destijds benoemd dat hij goedkoper elders was en dat heeft denk ik wel geholpen in het onderhandelen over de prijs.

De experience vind ik ook gewoon fijn.

Maar goed, het blijft jouw eigen keuze

Altijd in de winkel kopen! Aan een online aankoop kleven zo veel risico’s. Het prijsverschil is veel te klein om die voor lief te nemen.

1 like

Zonder twijfel AD

2 likes

Zo is het, maatje! :slight_smile:

2 likes

Thanks voor alle reacties! Ik neig ook naar AD, ben best bereid om daar wat meer te betalen voor wat extra zekerheid idd, maar hangt er vanaf hoeveel korting ik kan bedingen.
Zie ook weer wat andere aanbieders dankzij jullie, helemaal goed.

2 likes

Reken erop dat een korting ter hoogte van de btw altijd mogelijk is, ongeacht het merk en wat andere mensen verkondigen.

Rolex uitgezonderd, maar daar komt met de aankomende recessie en / of crisis wel weer verandering in.

2 likes

Naar AD gaan, onderhandelen!
Ik had het zelfde dilemma paar jaar geleden toen ik voor mijn exemplaar wilde gaan, uiteindelijk een nog betere prijs als resultaat dan de goedkoopste nieuwe via chrono.

Nee heb je, ja kun je krijgen

2 likes

500 euri ben ik helemaal met je eens dat dat zonde is. Maar 10% krijg je er altijd wel af. Dan is het nog maar 200. Ik zou hem voor 200 euri meer altijd in de winkel kopen!

1 like

Niet!

AD

3 likes