Op en neer gaan naar die Duitse juwelier, kost je een zaterdag en 50euro.
Als de corona het toelaat
Op en neer gaan naar die Duitse juwelier, kost je een zaterdag en 50euro.
Als de corona het toelaat
Bij mij zou het afhangen van de prijs. Mijn Seamaster was lijstprijs +/- 5200, korting werd wat moeilijk over gedaan bij de AD. Grijs op chrono gevonden voor 3500, nieuw en met ingevulde garantiedocumenten van een AD. Dan was de keuze snel gemaaktā¦
Maar goed, door mijn begin bij Russische horloges ben ik ook wel gewend om alles online te bestellen, niet echt veel Vostok dealers hierā¦
Naar AD en gewoon eerlijk verhaal houden. Met een verschil van 150-200 euro lekker bij de AD kopen.
Wat ik zelf ook eens heb gedaan is eerst bellen naar de AD. āonline zie ik deze prijs, bij jullie stuk hoger.ā Koop liever bij jullie, is het de moeite waard dat ik langskom?". Toen positieve reactie op gehad en mooie korting.
Eens. Full experience is echt geen 500 euro waard.
Kun je niet kopen
Bah.
Maar je hebt wel Rolex
0 stemmers
Zoals eerder vermeld. Gewoon naar de AD gaan, korting kun je vast krijgen bij de juwelier sinds het geen overhyped horloge is met een wachtlijst. 10-15% moet wel haalbaar zijn. Het prijsverschil moet je maar voor lief nemen
In jouw situatie vind ik het een lastige. Jij weet kennelijk al precies welk model je wilt hebben. Indien je zou twijfelen tussen meerdere modellen is de AD waar je die kunt passen en vergelijken een betere optie.
Ik denk dat ik dan zou neigen naar de online aankoop. Uiteraard eerst wel proberen te achterhalen of die juwelier geen vreemde recensies heeft.
Onlineā¦en hou die E500 in je zak.
Olfert is een betrouwbare juwelier en gewoon met creditcard betalen voor extra zekerheid
Lekker online, en voor 500 euro koffie gaan drinken of iets anders. Die AD staat in de loop van de dag ook een zending klaar te maken voor tal van grijze dealers, zonder verlies te lijden.
Welke dan ? Gaat er toch gewoon om of het een betrouwbare partij is.
Ik vind ⬠500 een bizar bedrag voor dat bij jou zo geliefde kopje koffie.
Never pay retail (except for Rolex, AP and Patek), that is all that I sayā¦
Je gaat eerst naar de lokale AD. Daar pas je het horloge en begint een gesprekje (over rolex ofzo) je laat tijdens dat gesprek bijvoorbeeld de woorden chrono24 en/of grijze dealer vallen. Dan weet de beste man/vrouw direct dat hij concurrentie heeft.
Vindt je het horloge echt tof⦠vraag je even of de verkoper nog iets met de prijs kan doen.
Is de prijs goed en is het je, je waard dan PATS aftikken die handel.
Is er niks of nauwelijks iets mogelijk, dan bedank je vriendelijk en ga je huiswaarts. En koop je 'm online. Of je gaat naar een AD verderop en herhaalt het hele circus nog een keertje.
Het is jouw geld en een AD (verkoper) is niet heilig.
Bij dit soort bedragen moet je er een beetje van genieten. Ik moet eerlijk bekennen dat ik meer heb gehad aan mijn aankopen bij een AD dan online
De AD ervaring is toch wel iets (maar niet teveel) waard.
AD en dan voor korting gaan. Vorige week kon ik een mooie Tudor Blackshield kopen met 30% korting. Dus 15% zou gewoon haalbaar moeten zijn.
Dit is ook een goed idee idd
Heb mijn nieuwe Pelagos met 33% (jazeker) korting in grijze circuit gekocht, ontbrak alleen de rubber strap. Zelfs met 20% mogelijke korting bij de AD was ik nog een stuk goedkoper uit.
En ik vind de experience ook niet aan mij besteed.
Er wordt altijd maar geroepen dat je 20% kan krijgen, maar goed jaar terug kreeg ik hier in Belgiƫ als terugkerende klant maar 5% op een Speedmaster bv. Gevolg: grijs gekocht, verschil was nog steeds 750 euro ondanks de 5%. Dan weet ik het ook wel weer!
Dus je kan altijd even proberen en voor een paar honderd euro zou ik bij de dealer kopen, maar hier bij ons vind je daar zeker geen liefhebbers meer die je wat gunnen. De enige liefhebber die ik tegengekomen ben, was de JLC/IWC dealer in Gent. Die is er sinds vorig jaar mee gestopt