Dit ja.
Daarnaast is de “full experience” soms ook nog eens een hautaine behandeling / weggekeken worden als je pech hebt. Daar betaal ik liever minder voor, niet meer
Misschien nog een andere optie waar je wat aan hebt. Via de ING rentepunten shop kun je een kortingsbon van €500 kopen voor €250 (plus 6000 punten) voor Schaap en Citroen. Dus dan zou het verschil al weer de helft zijn. Dat gezegd hebbende, ik bestel mijn horloges meestal via het internet.
Ik vroeg mijn juwelier (die op dat moment 20% korting op alle horloges van een het betreffende merk bood) of het lastig was een band te vervangen en of ik zo’n tooltje bij hen kon kopen. Waarop de dame in kwestie zei, een bandje vervangen, dat doen wij voor u. U kunt altijd even binnenlopen. Dat, plus altijd terecht kunnen voor garantie of whatever, vind ik wel wat waard. Daarnaast ben ik wel altijd uit op een goeie deal, maar die 20% voldeed daar aan in mijn beleving. Het ging om een horloge van ruim 1k. Al met al vind ik het dan prettig om lokaal te kopen. Overigens probeer ik dat bij veel producten indien het binnen m’n plaatje past.
Mijn Zenith el primero kwam via chrono24 van een AD, ipv 8300 kostte het maar 5240.
Het heeft ook voordelen, zeker als het binnen de EU is. Koop op afstand kun je wettelijk binnen 14 dagen terugdraaien zonder hiervoor een reden op te geven. Dat kan van pas komen als je binnen 14 dagen aanspraak wilt doen op garantie. Je hebt kans dat de AD hem dan inneemt ter reparatie - met alle risico’s en wachttijd van dien- terwijl je bij een webshop de koop kunt terugdraaien en (eventueel ergens anders) een fonkelnieuwe kunt bestellen.
Het is een kwestie van gunnen… dit moet wederzijds zijn.
500 euro zou ik een te groot verschil vinden. Is toch 3 dagen werken.
Laat ons een kat een kat noemen: bij ons in België word je gewoon half buitengekeken als je korting vraagt. Zelfs op onverkoopbare modellen die al jaren stof liggen vangen in de toonbank.
Precies dit. Ik ken wel een paar dealers waar ik redelijk positief over ben, maar bij de meesten hangt het erg af van wie er toevallig in de winkel staat.
My 2 cents.
Als we gaan kijken naar mijn duurste aankoop. De Lange, die ik persoonlijk heb langsgebracht de ad omdat er wat mis mee is en helemaal word nagekeken uiteraard onder garantie. Vind ik t in dit geval wel een goede keuze geweest om m bij een ad te kopen. Wat nu als dit bij een particulier was gebeurd die had gezegd bekijk t je lekker??
Daarnaast ben ik bij een ad nog nooit zo fijn geholpen als daar. In zowel t proces naar de aankoop toe, want pas bij de derde keer binnen lopen gekocht als met de tot zoverre afhandeling van de reparatie/status updates ook al heb ik zelf t lijntje uitgeworpen. Ik had wel binnen een paar uur positief antwoord terug.
En dit is me meer waard dan een paar honderd euro besparen. Even afgezien van t feit dat ook bij een ad bijna alles onderhandelbaar is qua prijs.
Dan kun je hem alsnog naar de fabrikant sturen ter reparatie. Krijg je hooguit een rekening gepresenteerd, maar als je het horloge kunt betalen kun je die ook wel betalen. zeker omdat je al bespaard hebt bij de aankoop.
Amen
Ken er nog wel hoor
Die online prijs is ook nog maar een vraagprijs
Lees het boek Deel nooit het verschil van Chris Voss , dat brengt zijn geld wel op
Mijn voorkeur gaat uit naar aanschaf bij een AD.
Naast de al eerder genoemde belevenis vind ik het leuk om naar alle andere horloges te kijken en sommige te proberen.
Daarnaast leert de AD jou ook kennen wat op den duur in je voordeel kan werken. Voorbeeldje: bij de aanschaf van een nieuw Longines horloge bij de AD had ik een goede ‘klik’ met de verkoper. Na enkele maanden had ik interesse in een ander Longines horloge maar had de AD deze helaas niet op voorraad. Omdat ik bij binnenwandelen herkend werd en er al eerder een horloge had gekocht werd er niet moeilijk gedaan en hadden zij het horloge direct, zonder aanbetaling en/of verplichting tot afname, voor me in bestelling gezet. Op beide horloges een nette korting gekregen en door het prettige contact staat horloge nummer 3 ook al bij hen in bestelling.
Lekker bij de AD voor zo een aankoop, daar ben je echt klant en dan is het dichtbij als er wat is, en je wordt uitgenodigd bij de intro van nieuwe modellen en zo houd je de winkelstraat ook nog leefbaar. Niet luisteren naar die uitknijpers hier die wel gaan passen bij de winkel maar voor 5 euro goedkoper naar Ali gaan
Schande !
Ik heb eerder ook bij Olfert gekocht, prima adres en binnen een paar dagen in huis. Als je via hun eigen website bestelt is het vaak nog iets goedkoper.
Even gecheckt: €2340 bij Olfert. Je kunt ook Crownguard eens een bericht sturen.
Ik ben tijdje geleden langs geweest bij S&C om de stalen band eraf te halen en een leren bandje erop te zetten van een horloge dat ik 2ehands gekocht heb (hier). Gewoon gezegd dat het een 2ehands aankoop was, werd niet vreemd over gedaan en heeft niets gekost.
Korte samenvatting? Scheelt weer een boek…
U heeft al een boek?
O.K. https://www.uitblinker.nl/wp-content/uploads/2020/03/iyEs45_Deel_nooit_het_verschil-Chris_Voss.pdf
Stapel faxen