Kopen bij een AD of gaan voor online juwelier

Lekker kopen bij een AD mits gewilde horloge aanwezig. Online juweliers/grijze dealers zijn vaak arrogant. Hebben vaak de houding voor jou 10 anderen en bijvoorbeeld dozen en tags die achterwegen worden gehouden om de winst te verhogen. Zijn praktijken die mij niet leuk lijken bij een aankoop van iets speciaals. :v:t4:

1 like

Ik wel :rofl:

En met code newyear nog meer korting dacht ik…

Van Willegen op de Schiekade in Rotterdam was leuk.
Helaas overleden.

Huh ?

Die is uit de dakgoot gevallen een jaar geleden alweer. Heel naar.
Annonce

“Chips”, compleet gemist. wat deed 'ie daar dan.?

De een zegt uitgegleden met bladeren verwijderen de ander zegt dat het een keuze was.
Hoe dan ook heel triest.
De zaak is nog open trouwens.

Oh, :thinking: Daar zit nogal een verschil in. :thinking:

Dat kan je wel zeggen ja. pfffft.

Oke-ïshh ? Was wel een prettige zaak daar i.i.g… M’n tweede Oris er vandaan, way back.

2 likes

Ik heb interesse in een Junghans Max Bill Mega Solar om cadeau te doen en voor mezelf vind ik de Spektrum Mega Solar wel iets hebben
Uiteraard al veel op internet opgezocht voordat ik vandaag naar de juwelier in de buurt ging om eens te kijken. Ik had dus ook prijzen in mijn hoofd, scherpe prijzen.
De Max Bill was er niet in de uitvoering die ik wou, de juwelier wist zelfs niet van het bestaan van dit model.
De Spektrum had hij wel, de nieuwe versie en 2 oudere modellen. De oudere, daar kon nog 20% af. Maar van de nieuwe kon niets af. En die kostte toch bijna €200 meer dan op Chrono24.
Passen mocht ik ook niet omdat hij de horloges dan helemaal moest ontsmetten.
Tot daar alweer de ‘full experience’ bij de juwelier.
Jammer.

2 likes

De laatste 3 horloges die ik bij de juwelier gekocht heb (G-shock, Seiko en Swiss militairy hanowa) zijn alle 3 andere geworden als de horloges waar ik eigenlijk voor naar binnen ging omdat ze in werkelijkheid ,op de pols, toch behoorlijk anders uitvielen dan op een paar plaatjes. En, daarbuiten,als je je lokale juwelier nix gunt moet je ook niet klagen als er binnenkort weer een pand leeg staat. Zoals trouwens in alle andere branches ook het geval is.Geloof dit maar van een dorpeling in wiens geboortedorp géén bakker, géén groenteboer, géén fietsenmaker enz meer is.

2 likes

Dit.

Wanneer je precies weet wat je hebben wilt, is genoemde € 500,- natuurlijk serieus geld.

Ik geef zelf graag de lokale ondernemer een kans. Bij mij pakte dat recentelijk goed uit. Bij aankoop alternatieven kunnen passen en een aantal maal na aankoop terug geweest om de band aan te laten passen, ze bestelden een extra benodigde halve schakel zonder kosten, voor mij erg prettig. Plus dat ik korting kreeg op mijn horloge, want uiteindelijk wil je (ik wel tenminste) gewoon een goeie deal :sunglasses:. Misschien had ik nog wel een paar centen goedkoper uit kunnen zijn, maar dan ben je echt een knieperd.

Ik koop liever bij de AD of grijze dealer. Over het algemeen hebben de webshops echt hele slechte foto’s. Websites van de merken zelf zijn soms nog slechter. Het is echt onmogelijk om een goede indruk te krijgen. Mocht ik het horloge al eens eerder in het echt hebben gezien dan heb ik minder moeite om online te bestellen.

1 like

Dat is bizar.

2 likes

Zijn er nog juweliers open dan? Of in België?

Nee. Dat is een reden om weg te gaan,en nooit meer terug te komen…
En., Over een goeie deal., Ik heb bij onze lokale juwelier juist de ervaring dat ze vaak betere deals hebben dan in de gemiddelde webshop. En de service is vaak onbetaalbaar.

1 like

Of die heeft geen geld nodig, of die is niet goed in het verkopen. Ik zou alvast geen honderden euros uitgeven aan een horloge die ik niet mag passen.

Topper!! Zag net €1000 waardebon voor €500 met 8000 punten. Die ga ik binnenkort ff halen

Let even op dat als jij een mooie korting uit onderhandelt en dan zegt “en dan wil ik ook €1000 met een ING tegoedbon betalen” ze (in mijn ervaring) moeilijk gaan doen.

Ja daar heb je denk ik wel een punt