Kopen bij een AD of gaan voor online juwelier

Ondanks dat ik al een boek in m’n bezit heb, lijkt me dit boek erg leuk om te lezen en heb ik het gedownload, dank je wel, ik ga mijn voordeel er mee doen😁.

1 like

Ik krijg een beetje het gevoel dat jij ook een middenstander bent :wink:

Wij hebben overigens ook een zaak én een webshop! Gaat super goed samen!
Iedere klant die online wat besteld krijgt een voucher voor gratis af te passen in de winkel. (Wij verkopen (zonne)brillen en contactlenzen.

2 likes

Zeker weten, ik had dat boek 30 jaar geleden al moeten lezen :joy:
Afgelopen week nog een deal gemaakt (over de prijs was absoluut niet te onderhandelen volgens de verkoper enz. enz.) Van mijn voordeel zou ik een aanzienlijk deel van dit forum een exemplaar van dit boek kunnen opsturen :innocent:

disclaimer: geen aandeel in deze uitgeverij, nog familie van de schrijver

1 like

Mijn IWC komt uit Dubai. Scheelde toch aardig wat. Na 2 maanden problemen met het uurwerk. Bij S&C super geholpen en geen moment het gevoel gehad dat ze het vervelend vonden dat hij niet daar gekocht is. Koffie en full service onder garantie. 3 werken geleden weer een probleem. Heerlijke koffie/service en hij loopt er als een zonnetje. De kans is vrij groot dat ik door deze service de volgende klok daar koop maar ze hebben me niet het gevoel gegeven dat de service anders minder wordt.

Hier wordt wel wat door elkaar gehaald…

Bij locale AD met winkelruimte, een AD online, al dan niet in het buitenland en dan nog de grijze dealer.

Je kan niet altijd prijs vergelijken tussen AD en grijs.

Bij grijze dealer kan de garantie al maanden of zelfs al meer dan een jaar lopen. Dan is het prijsverschil van 20% toch al iets anders he.

De garantie loopt vaak al sinds de grijze handelaar het horloge heeft aangekocht.

Hou je hier rekening mee?

Ik koop liefst bij locale AD, maar niet tegen eender welke prijs. Moet niet de online prijs hebben, van een grijze dealer die vanuit zijn tuinhuisje zaken doet. (Ja die bestaan!)
Maar de AD moet een klein beetje tegemoet komen.

Maar leven en laten leven, anders heb je binnenkort ook geen job meer als jou werkgever steeds op zoek gaat naar de goedkoopste werknemer.

Als mijn klanten het onderste uit mijn kan zouden willen halen, gaan ze achteraf maar net de wettelijke service krijgen, niets extra!
Een klant die mij ook iets laat verdienen, die kan van mij ook iets verwachten buiten de wettelijke garantie.

Dit bekom je niet bij grote ketens, maar bij de locale juwelier, waar de baas zelf nog meewerkt in de zaak.

My 2 cents.

2 likes

Waarom?
Verzendkosten vrij als je direct bij Olfert besteld en als je vooruit betaald krijg je nog eens E50,00 korting.
Ik wist het wel :+1:

2 likes

Als ik in de markt zou zijn voor een prijzig horloge (in mijn geval meer dan 250) dan AD. En aangezien ik geen dure horloges heb koop ik online of via MP/HF. In het verleden kocht ik wel eens bij een AD maar het is prettiger om online te zoeken en om info te verzamelen.

Ik betaal niet voor de ‘full experience’, hoor, maar wel voor zekerheid en betrouwbaarheid. Noem mij ouderwets, maar al die handel op het internet met horloges van onduidelijke origine…

Volgens mij gaat het hier om een duitse juwelier.

Dat geldt ook voor de winkel die het horloge voor €500 minder online verkoopt. Dus eigenlijk slaat je opmerking als een lul op een drumstel.

Das zeker waar. Mijn problemen buiten garantie was flink in de papieren gelopen.

Ik was laatst bij mn favoriete slijter.
Zie ik mn favoriete Champagne liggen.
Toch even online gekeken.
Wat denk je ?
€12,- per fles voordeliger, online.
En de slijter heeft het grootste deel van zn omzet ook online, en zn pand is al jaaaren hypotheekvrij.
Toch maar online besteld bij de goedkopere.
Scheelt ook sjouwen. :wink:

Mijn favoriete Champagne:

En on topic: bij de AD gekocht.

11 likes

Ze zijn in ons dorp helaas wel erg duur maar idd wel met liefde bezig! Een dozenschuivende AD is anders dan een ambacht zoals slager/bakker dus dat vind ik :green_apple: met :pear: vergelijken.

1 like

Op je plaatje staat ohne MwSt. De btw in Duitsland is 16% op dit moment. Moet je dit er niet nog bij rekenen?

Maar de vraag is Wat doe je als hetzelfde horloge bij een Duitse AD €500 minder kost ?

Niet als ze alleen dozen schuiven. Dat is een boomermethode van handelen en dat mag wel eens afgelopen zijn. Bied wat voor het geld wat je kost, alleen een kopje koffie inschenken en het boekje van de leverancier oplezen is niets waard.
Zorg ervoor dat je meerwaarde hebt tov internethandelaren. Als je dat niet kan, dan heeft je winkel simpelweg geen bestaansrecht.

4 likes

Ik zou zelf gaan voor online aankopen. De ‘beleving’ krijg je opgestuurd en zit de komende jaren om je pols. Zeker op dit moment met het ‘klinische desinfectie-gedoe’ rondom Covid19, is de juwelierswinkel niet een gezellige plek om te zijn. Lekker online kopen dus

2 likes

Dat krijg je als je een kortingscode probeert die niet meer werkt op Tudor. Bij mij staat ie gewoon normaal.

Let wel op, levertijd 4-6 weken dus ze hebben hem niet op voorraad.

Helemaal mee eens!

Onze klanten merken dat verschil sinds mijn vrouw de toko heeft overgenomen van haar ouders! En dat wordt heel positief ontvangen gelukkig!

5 likes