Kopen bij een AD of gaan voor online juwelier

Komt idd hierdoor…maar ze hebben vaak extra kortingscodes bij Olfert.

Maar hij is idd niet (meer) voorradig…en dan kan het mss lang duren :thinking:

1 like

Gewoon lekker online kopen!

500eur is bij 2880 bijna 20%!

Natuurlijk kun je bij de AD langs gaan en vragen in hoeverre hij je ook die prijs kan geven… blijft het verschil een 100 of minder dan zou ik bij de AD ervoor gaan!

En wat betreft beleving? Alles onzin! Wij hebben meestal meer kennis als die bij de AD! Band inkorten doe ik liever zelf! Vaak kunnen ze dat niet eens zonder krassen voor mekaar krijgen!

En als je een pakketje van de postbode krijgt en het gaat openmaken, is dat niet beleving genoeg?

Betaal via Paypal, heb je ook zekerheid! En aan de andere kant, de meeste online handelaren zijn serieus hoor!!

Heb al een horloge gekocht van privé op Chrono… alles soepel!

Maar als je graag 500eur voor „beleving“ wilt uitgeven, ga je gang!

IK vind het het niet waard!

5 likes

TS weet al precies welk horloge hij wil. En als hij dan geen behoefte heeft aan passen / vergelijken, zou ik in het concrete voorbeeld online bij Olfert bestellen. Ik heb er eerder ook gekocht en was prima geregeld. Noot: dat horloge was wel op voorraad.

2 likes

Day verschil licht hem.in zo veel koop zelf ook in duitslands online juweliers hebben geen kosten aan een pand en ja de btw is in duitsland 16 procent en hier 21 vandaar het lrijs verschil

Mensen gaan er altijd van uit dat je bij de AD de catalogusprijs moet betalen. Misschien is dat ook wel zo voor sommige horloges. Maar mijn ervaring is dat er altijd wat af kan. En dat het al wordt aangeboden (10% ofzo op zijn minst) zonder dat je er naar vraagt.

Persoonlijk ben ik wel heer erg van het passen en vergelijken. En dan vervolgens zonder gedoe met horloge naar buiten lopen. Hoeft daarvoor trouwens niet bij een AD te zijn.

Mijn idee :joy:

Ik doe dat dan weer veel liever online. Kan ik uren kijken, vergelijken, weer weglopen en uiteindelijk kopen bij degene met de beste deal.
Bij een juwelier moet je bij elk horloge vragen of ze hem uit de vitrine willen halen, er staat iemand op je vingers te kijken; als je wegloopt zonder iets te kopen word je nagekeken, ik vind dat allemaal helemaal niet leuk. Zelfs als er geen prijsverschil is koop ik nog liever online :blush:

3 likes

Ziehier mijn dagbesteding :point_left:
Ik heb echter wel gemerkt dat passen en vergelijken zo zijn voordelen heeft. Bijvoorbeeld zoals de Tissot Gentleman blauw die ik onlangs gepast heb bij Van Baal. De quartz bleek in werkelijkheid meer naar paars te neigen, en de Powermatic niet. En dat zie je online niet goed.

1 like

Dat klopt; daarom kijk ik ook altijd zo veel mogelijk foto’s en YouTube filmpjes van horloges die ik overweeg; die renders van de fabrikanten kun je in elk geval niks mee. Nu zijn kleuren online ook nogal afhankelijk van de camera en je scherm, maar als je maar genoeg verschillende foto’s kunt bekijken krijg je wel een indruk. :grin:

Het beste is uiteraard om ze naast elkaar te bekijken maar ik beleef daar echt geen lol aan. Verder zijn die felle lampen bij de juwelier ook niet heel natuurlijk.

1 like

dat snap ik nooit.

een S&C zou toch veel beter kunnen investeren in goeie verlichting?

die velle TL Balken vind ik zo ongezellig…

Verder zou ik sws niet echt een grote AD steunen na het gestuntel van S&C, eerst vergeten te bellen dat mn DJ klaar is en hem al 2 weken hebben, nu vergeten zn mn onder formulier voor mn springbars te versturen …

1 like

Is voor sieraden. Diamanten verkopen beter als ze glimmen.

3 likes

Dat is te kort door de bocht. Er zijn er zeker bij waar de " ervaring " ruk is, maar er zijn er ook die wel alles uit de kast trekken.

Dat was in ieder geval bij de vorige crisis niet het geval. :thinking:

Kuch. Betaling bij Olfert met creditcard heeft mij maanden van ergernis gekost.

Okay…das idd wel bijzonder want ik heb paar maal iets gekocht en altijd positief.
Ik betaal wel altijd met Paypal waar dan ook indien mogelijk, soort dubbele verzekering.

1 like

Dat was het zeker. :slightly_frowning_face: Sindsdien best huiverig met grote “card” betalingen.

Mijn persoonlijke ervaring is dat ik op basis van online foto’s en videos niet echt een idee kan krijgen van wat ik écht van een horloge vind. Daarvoor is een moment hands-on voor mij echt cruciaal. Een microbrand voor de lol wil ik nog wel proberen. Maar ik koop zelf geen horloge van duizenden euros zonder het in mijn handen te hebben gehad. Tenzij ik natuurlijk al bekend ben met het model.

Ik heb zowel horloges in mijn handen gehad die ik vond tegenvallen als horloges die ik onverwacht gaaf vond. Het belangrijkste daarin is niet alleen het ontwerp, maar ook vooral hoe het voelt en past om de pols.

Dat je op je vingers wordt gekeken en dat wat minder vindt kan ik goed begrijpen. Persoonlijk heb ik daar maling aan. Dat is hun werk. Als ze het niet leuk vinden moeten ze iets anders gaan doen :wink:. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat mijn ervaring bij de juweliers die ik ken eigenlijk juist vrij ongedwongen en positief is.

1 like

Daar kan ik wel in komen, sommige horloges ogen in werkelijkheid anders dan op foto’s. Maar voor mij niet cruciaal. Horloges die ik op foto’s mooi vind vind ik ook in werkelijkheid mooi, en lelijk blijft lelijk.
Overigens heb ik nog nooit een horloge van duizenden Euro’s gekocht.

2 likes

Lekker kopen bij een AD mits gewilde horloge aanwezig. Online juweliers/grijze dealers zijn vaak arrogant. Hebben vaak de houding voor jou 10 anderen en bijvoorbeeld dozen en tags die achterwegen worden gehouden om de winst te verhogen. Zijn praktijken die mij niet leuk lijken bij een aankoop van iets speciaals. :v:t4:

1 like

Ik wel :rofl: