Kopen bij een AD of gaan voor online juwelier

Dat kan toch een aanleiding zijn? Minder omzet, stress, dalende resultaten…verlies…dan maakt een ondernemer soms slechte keuzes. De klant kun je daar niet de schuld van geven echter van het een kan het ander komen…

Denk toch dat er weinig klanten zijn die korting vragen, zeker hier in België is dat niet echt de gewoonte. Als je naar een winkel gaat, betaal je de prijs die er op het etiket staat. Bij bakker vraag je ook geen korting op dat brood of taartje…
Ken er 2 die een Breitling wouden kopen bij een ad en voelden zich krenterig als ze korting zouden vragen dus betaalde ze de volle pot.
Een luxe goed kopen en bedelen voor korting klopte voor hen niet.
Voor mij is 500€ minder betalen, 500€ over voor nog iets leuk voor erbij. Dus is de keuze snel gemaakt, mss mede omdat ik de prijzen meestal redelijk goed opvolg.

2 likes

Het niet melden van ongebruikelijke transacties vind ik zo’n nietszeggende reden. Ik heb een tijd bij een bedrijf gewerkt waar enorm dure auto’s werden verkocht, wanneer is iets dan ongebruikelijk… alles boven de 10k cash melden enz. In mijn ogen is niets ongebruikelijks aan klanten die miljoenen per jaar verdienen en meerdere dure auto’s per jaar aanschaffen.

Aan de andere kant heb ik tijdens bezoekjes aan schaap mensen met trainingspakken en bijzondere vocabulair naar gouden rolexen met diamanten horen vragen, daar gingen mijn wenkbrauwen wel van omhoog. Al blijven dat toch vooroordelen

1 like

Een van mijn vooroordelen is nu net dat die een belangrijk deel van de doelgroep vormen, dus dan weer niet ongebruikelijk. Zo zie je maar dat het goed definiëren van “ongebruikelijk” van belang is.

1 like

Welke merken die jij bij de plaatselijke juwelier koopt zijn dan voor € 5 goedkoper via AliExpress te vinden ? Man wat een lulverhaal.
Het gaat hier om hetzelfde horloge wat voor honderden euro’s minder te vinden is bij betrouwbare online verkopers.

5 likes

Ali uhren und scmuck, welbekend toch :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

2 likes

Nee. Niet met dat verschil. Of ze moeten je redelijk kunnen matchen. Kom op, bijna 500 Euro voor een bak koffie is schandalig.

Maakt geen reet uit zolang er een ingevulde garantiekaart bij zit.

Da’s onzin, die schaamte. Als ik een Renault koop waar binnen garantie iets aan moet gebeuren kan ik ook bij iedere dealer het terrein op rijden, en zo geldt dat ook met horloges. Dan ben je toch slechts een doorgeef-luik naar Tudor’s service center toe.

Wat ik wel zou doen is Chrono terzijde schuiven en naar de juwelier zelf toe bellen. Kijken wat voor tent het is, misschien even google-mappen en zo. Maar als dat bonafide is, waarom niet?

Dat. :point_up:

De full experience is niet cool als je genaaid wordt. Ik heb een GS voor een vergelijkbaar bedrag met koffie bij de boutique gehaald, een GS voor een vergelijkbaar bedrag van internet geritseld, en een Citizen Chronomaster en Nomos Ahoi voor een vergelijkbaar bedrag bij de grijze handelaar opgehaald, en het is potato potato.

• Prijs
  • Prijs
  • Prijs

Zo.

2 likes

Als je rechtstreeks de grijze dealer contacteerd heb je meestal nog extra korting omdat ze geen chrono24 kosten moeten maken.
Er zijn een hoop grijze dealers waar je zeker met een gerust hart een (duur) horloge kan bestellen.
Voor bv die 500€ kan je er nog een citytrip van maken en het ophalen in Italië ofzo :sunglasses:

4 likes

Ik zelf heb al een paar maal een duur horloge > 2500 euro bij juweliers in Duitsland via Chrono gekocht. Prima ervaringen tot nu toe.
Ik zou dus voor die 500 euro ( bonus) gaan

1 like

Rare opmerking Ron-W, beetje veroordelend… :nauseated_face: schandelijk…

1 like

Help uw Middenstand :+1: door deze barre tijden KOOPT HOLLANDSCHE WAAR :+1:

Als je het niet snapt @The_Don, dan leg ik het je graag uit.
De reden dat een AD 500,- duurder is ontgaat de meesten hier blijkbaar maar dat is omdat daar een persoon staat die ergens van betaald moet worden, en waar je lekker kunt passen en kiezen. En je wilt wel passen maar er niet voor betalen ?? = armoedzaaier en laagste van het laagste op de klantenladder. Nog onder amoebe. Een heel eind zelfs.

Bestel dan lekker op internet en betaal de kosten voor verzekerd retoursturen als je het horloge toch niet leuk vind en val onze hard werkende en door Covid geplaagde winkeliers niet lastig.

!! MIDDENSTANDER LIVES MATTERS !!

3 likes

Waar ongeveer ? :joy::joy:

Ik vind overigens dat een lokale middenstander best een hogere prijs mag vragen als hij ook een meerwaarde levert, maar dat valt helaas vaak vies tegen.
Maar € 500 duurder zijn op bijvoorbeeld een bedrag van 2,5k vind ik teveel om dat te rechtvaardigen.
Denk je trouwens echt dat het overmatig gebruik van leestekens en hoofdletters indruk maakt ?

6 likes

T is zondag en het regent… :smiley:

1 like

Nou, nou. Ik kijk er toch iets anders tegenaan.

Er is een groot deel van de middenstand die decennialang niets meer heeft gedaan dan dozen schuiven met producten die zij voor een derde van de prijs uit Azië lieten komen. Weinig dienstverlening en mega-marges. Zo ging dat nu eenmaal.

Inmiddels is er wel het een en ander veranderd en zien consumenten dat dezelfde producten voor soms een derde van de prijs op AliExpress te bestellen zijn. Dan begrijp ik wel dat die liever daar kopen.
En de grap is dat een hoop old school ondernemers op hun handen blijven zitten, en denken/hopen dat oude tijden weer herleven.

Gelukkig zijn er ook ondernemers die wèl snappen dat klanten best bereid zijn iets meer te betalen als daar ook dienstverlening tegenover staat. Zoals een deskundig advies, spullen op voorraad die je kunt passen of vasthouden.

Op een punt geef ik je gelijk: het is niet netjes om bij een winkelier iets uit te proberen, en bij een marginaal verschil toch online te kopen. Uiteindelijk worden we daarmee zelf de verliezer, omdat die winkelier dan ook verdwijnt.

4 likes

Zo dat is wel erg 1985 zeg…we zijn in 2020. Als je het niet red dan red je het niet. Dat kun je ons als consument niet aanrekenen. Laat me raden u komt nog uit de tijd dat er op elke hoek van de straat een slager-bakker of buurtsuper stond?

Zo veroordelend…schandelijk :face_with_hand_over_mouth:

De juwelier in ons dorp wil niet eens defecte horlogebandjes repareren…veel te veel werk. Laat hem maar lekker sub merk horloges verpatsen aan onwetende consumenten die 80% marge opleveren. Dit soort middenstand mis ik echt niet…

9 likes

:+1: :+1: :+1:

Het gaat er bij mij niet in dat mensen voor hetzelfde product +€500 betalen omdat ze er een kop koffie bijkrijgen.
“The full experience” heet dit geloof ik.
Welnee, stoere toetsenbordpraat.
Eindstand : alle praatjesmakers hierboven houden die 500 lekker in de zak.
En dat je gaat passen bij een juwelier maar niet koopt, kwestie van prijs.
Nothing more nothing less.

En die winkels zijn er in ons dorp nog steeds ! beter vlees en lekkerder brood :smiley: Maar daar ga je toch ook niet proeven om dan bij PicNic te bestellen ? En Covid kunnen ze ook niet veel aan doen. Er zijn al zo weinig merken vertegenwoordigd in Ned, en dat ik ook nog naar Amsterdam moet rijden voor een AD… wat een straf. Alle kleintjes worden eruit gedrukt en dan houd je alleen Boutiques en S&C over en met dat soort marktmacht weten ze straks wel raad in de adviesprijzen.

De slager , bakker en AD zijn niet duur, maar daar werken mensen en hier met veel liefde voor het vak. Eigen stuk koe bestellen etc, hert uitkiezen voor de Kerst, bak nu eens ronde broodjes ipv pistoletjes enz enz.
En als mijn rolater stuk is komen ze het `s middags nog brengen ook !! OK mannen, genoeg nu want mijn O2 is op en ik moet effe de fles wisselen :left_speech_bubble:

1 like

Betaal je toch lekker 500 meer.
Ik niet!
Was in mijn werkzame leven inkoper.
Ieder mag zijn marge hebben en brood op tafel.
Maar als ik 500 kan besparen dan…

Om beetje on topic te komen: exact het horloge van de TS (of kom, eigenlijk de 36 mm versie) heb ik met ongeveer 10% korting gekocht bij een Belgische AD. Ben het er niet mee eens dat “wij, Belgen” typisch geen korting vragen of krijgen. Denk dat het zelfs vrij gewoon is bij sommige zaken (zie ook: auto’s).
Dus dan wordt het verschil met de Duitser op C24 toch kleiner. Ik verkies dan de AD, ik voel me er zelf gewoon beter bij :+1:

3 likes