Vooral leuk om veel verschillende horloges te proberen. Er zijn een paar blijvers en de rest kan ik wisselen als ik weer iets anders leuks wil proberen
Al is de collectie nu al een aantal maanden hetzelfde
Vooral leuk om veel verschillende horloges te proberen. Er zijn een paar blijvers en de rest kan ik wisselen als ik weer iets anders leuks wil proberen
Al is de collectie nu al een aantal maanden hetzelfde
Haha, uit pure passie vergat ik spontaan mijn spelling te controleren
Dat woord dit er niet voor niets in. Vreemde vogels van die koop zieke mensen die de hele tijd met klokjes schuiven.
Ik heb die merken nog niet ontdekt in mijn kistje. Dat zijn er maar heul weinig, en dan vaak ook nog niet alle modellen.
Er zijn handelaren, en er zijn mensen die allerlei horloges tussen mensen heen en weer schuiven. Bij sommige ruildealtjes zie je ook wel dat ze een micro-brand of impulsaankoop in de stickers meeruilen.
Maar als je ergens het woord âforumsletâ ziet, dan heb je het over een horloge wat bij meerdere leden heeft gelogeerd, en die lopen gewoon hard om. Dus lang niet alle horloges die je voorbij ziet komen zijn nieuw van buitenaf, en bij sommigen zitten de stickers er na dragen nog op. Ik ken ook mensen hier die originele banden nooit gebruiken om ze minty fresh te houden.
Soms wil je dingen proberen. Voor ik er achter kwam wat mijn smaak is, moest ik eerst een paar missers maken. Te groot, geen klik, toch anders in levenden lijve⊠Bedenk ook dat hier levendige handel wordt gepleegd in horloges van eBay, geïmporteerd spul, Insta-ruilhandel en reguliere webwinkels. Soms koop je wat ongezien en bevalt het niet, dan is doorschuiven binnen de community makkelijker dan terugsturen en reclameren.
Nee. Dat weten we al jaren, daar zijn hele rekken boeken over volgeschreven.
Ik vind het ronduit sexistisch om daar een gender-vraag van te maken. Ik kan je vertellen wat mijn persoonlijke drijfveer is, maar ik ga niet de pretentie hebben dat ik voor alle vrouwen kan spreken, of zelfs ook maar weet welke verschillen er tussen man en vrouw zouden moeten zijn. Daar is de wetenschap ook nog niet uit.
Bovendien zijn hier op dit forum ook dames aanwezig. Het is misschien een generatie-kloof, maar ik bezie man en vrouw als grofweg hetzelfde en verbaas me iedere keer weer wanneer iemand zoân vraag stelt. Sorry.
Ik ben in de kern een verzamelaar die graag een breed scala aan horloges heeft. Welk thema de overhand heeft wisselt. Ik ben van âHeul veul Seikoâ naar âIk wil van elke technologie iets hebbenâ naar âIk wil van elk onafhankelijk Duits merk iets hebbenâ, terug naar âHeul veul Grand Seikoâ gezwalkt.
âHeul veul Grand Seikoâ en âIk wil van elke technologie wat hebbenâ samen, daar kom je een eind mee. Ik moet dus nog ooit een Spring Drive hebben, maar dan moet er ook nog een Accutron en een Bulova UHF quartz komen.
Ik flipper alleen af en toe wat omdat ik omwille van voortschrijdend inzicht merk dat het horloge toch niet mân ding is, maar door de bank genomen wordt mân verzameling alleen groter en zijn veel horloges daarbinnen stabiele factoren.
In mijn kringen hoor ik dat, nogmaals, niet vaak. Sterker nog, de tijd dat vrouwen kleding en mannen gagdets kochten is ook al een jaar of 15 niet meer.
Economie is de leer van de behoeftenbevrediging, en het staat buiten kijf dat we een functionele dampkring en een fatsoenlijk ecosysteem nodig hebben. Als je nou ziet wat drie maanden inactiviteit met het eco-systeem van zoiets infarcts als de Amsterdamse grachten doet, bekruipt mij het gevoel dat âequillibrium-economieâ wel eens de enig juiste strategie kan blijken te zijn. @papabuell kan dus eigenlijk al jaren een verlichte ziel zijn.
Zwaar onderwerp. En dan ook nog man/vrouw verschillenâŠ
Op dag 1 Het Horloge Der Horloges en op dag 3 âgeen klikâ is gewoon ordinaire handel en heeft niets met hobby te maken.
Regelmatig zie ik dat een forum lid eerst te pas en on te pas in tig topics, fotoâs van zân NA post en het horloge Helemaal de hemel in prijst.
Vervolgens beland het horloge 2 weken later in het blauwe gedeelte.
Voor sommige is HF, wat Instagram voor Kim Kardashian is. Je kan er lekker de aandacht naar je toe trekken.
Ik heb weleens horloges die ik heel erg mooi vind verkocht. Waarom? Had verschillende redenen: iemand wilde hem echt hebben, andere horloge aankoop die ik er van wilde bekostigen, etc⊠Had ik die horloges gehouden, dan hadden ze echt wel wat draagtijd gekregen. Sommige horloges van mij zijn echt blijvertjes, terwijl andere ingeruild/verkocht mogen worden.
@papabuell, @Jur, @Fate_Amenable_To_Change, @SybrenAnne, e.v.a. ,
Jullie hebben allemaal gelijk!
'T is een hobby hĂš? En ieder geeft daar zo zijn eigen invulling aan. Hoe die invulling er uitziet, daar schrijven we dan hier met zijn allen over op dit Forum en daar kan ik (meestal) echt van genieten.
Dat is eigenlijk of topic maar het spreekt mij wel aan. Mijn Revox B285 Receiver, B795 draaitafel en B225 CD speler uit het Jaar Kruik draaien ook nog (bijna) elke dag als een tierelier en daar geniet ik ook heel erg van.
Hoef geen nieuweâŠ
Ik heb pas een Invicta gekocht en nog geen maand later verkocht. Waarom? De koop was een opwelling. Ik dacht ja leuke specs en natuurlijk gewoon prima afgewerkt voor de prijs. Dan als ie binnen is heb je hem om je pols en zelfs dan denk je ja leuk. En dan grijp je sneller naar je andere horloges en ligt de Invicta te verstoffen. Dan verkoop ik hem liever aan iemand die hem wel graag draagtijd geeft. Moet kunnen toch?
Ik ken datâŠ
Grappig dat je dit weer aanhaalt want ik heb afgelopen week weer zoân rare impulstoestand gehad waardoor ik volgende week weer iets nieuws om de pols heb. Oh oh âŠ
Oooh, vertel
Komt mij totaal niet bekend voor
Leuk toch?
Kunnen we meegenieten en meeleren van elkaars aan-/miskopen
Vanuit onze luie stoel
Nou Ă»h ⊠ik ging in een bijna foute kersttrui een erg fraaie kleurrijke duiker ophalen. De verkopende gast (ik noem geen namen) had zijn eigen nieuwe aanwinst ook bij zich, waar ik al een een foto van had gezien. Ontzettend mooi ding! Ik had dan ook ter bescherming van mijzelf vooraf gezegd âlaat maar thuisâ, omdat ik al wel wist dat ik 'm anders (ook) zou willen hebben. Nee joh, die gozer nam 'm toch mee! Lekker dwars.
Fast forward, ⊠er komt een nieuw horloge aan. Drie keer raden welke? Inderdaad, dezelfde als waarvan ik had gezegd âlaat maar thuisâ. Ik ben zwak, ik weet 't. Maar ja, we leven maar één keer hĂš. Dus.
Zo is het ongeveer gegaan.
Oh enne, dit alles bij een Starbucks op de parkeerplaats. Omdat Van der Valk je er uit gooit dezer dagen! Jaja, tenzij je een kamer boekt natuurlijk.
Ben blij dat mijn vriendin op die manier koopt, dan kan ze in ieder geval niet over mijn horloge aan- en verkopen beginnen
Maar voorlopig ben ik wel ff klaarâŠ1 horlogecollectie is wel lekker rustig voor mijn hoofd
Kom kom.
Heb jij ooit een horloge gehouden? Los van je CasioâŠ
Jaa, de Reverso die ik van mn ouders heb gejat.
Maar er is wel iets mis met mij, ik heb mn Datejust nu net een maandje en heb nu alweer onrust đ„Č
Maar die jlc is dan ook van je ouders. Niet zelf gekocht zullen we maar zeggen⊠anders had je al een daytona.
Kan die Daytona nu ook al kopen dat is het probleem niet
Doen dan. Hebben we dat ook gehad