Ik hang nu een paar maanden op dit forum rond, luister hier en daar mee met gesprekken en houd een schuin oog op het moois dat te koop komt. Nu rijst de vraag: hoe kan het dat 95% van de aangeboden occasions vrijwel of geheel in nieuwstaat verkeren? Ik snap het echt niet. “Slechts enkele dagen gedragen,” voortdurend lees ik zinnen van een dergelijke strekking. Wat doen jullie dan in hemelsnaam met die horloges?
WTF? Waarom? Was je ze zo snel beu? Steeds op zoek naar de kick van iets nieuws? Heb je een horloge dat je wel echt dagelijks gebruikt en de rest alleen voor de kijk?
Het jagen op het doel is de halve pret. Vaak als je op de koop knop hebt gedrukt wil je al weer een nieuwe. En mijn collective is zo groot dat ik geen een horloge langer als een week draag. Ook ben ik er zuinig op en zo blijven ze altijd mooi.
Nee niet zo zeer dat ik de rest beu was maar meer dat ik weer wat nieuw leuks zag. Ik vind dat flipperen en nieuwe dingen proberen gewoon leuk. Ik heb er in ieder geval veel over geleerd wat betrefd mijn eigen smaak. Er is ook weer een hoop verkocht hoor.
Heb zowat alles wel gedragen maar sommige vaker dan anderen. Sommige horloges die ik vroeger wel vaak droeg zijn inmiddels ook weer verkocht.
Idem…Heb toch vaak dat ik heel veel switch naar gelang de situatie…werk,vrije tijd,nacht,dag…maar meestal toch weer dezelfde. Terwijl er nog genoeg in de kist liggen. En dan zijn er weer 6 onderweg😂…jullie zijn bedankt! Verslavend dit forum😊
Wat voor soort horloges zijn dit als ik vragen mag? Wil niet neerbuigend doen hoor, maar zo snel koop/verkoop ik mijn horloges niet al zou ik het willen
On-topic: Ik draag mijn horloges zeker wel, maar houd ze ook in nette staat. Mocht het ‘desk-diven’ te erg worden dan laat ik enkele klokjes polijsten als ik weet dat ik ze weer wil verkopen, puur om de verkoopprijs enigzins intact te houden.
Aan de andere kant zijn die dingen gemaakt zijn om te dragen en voegen krasjes zoals gezegd wat karakter toe.
Ik vroeg me eerlijk gezegd hetzelfde af
Ook ik loop hier nog niet zo lang rond en het was mij ook al opgevallen.
Aan de andere kant biedt het natuurlijk veel kansen! Doe er je voordeel mee!
Ik denk dat dit voor veel mensen hier geldt dat je gek gemaakt wordt met mooie plaatjes en steeds betere en mooiere specs. Je krijgt wat binnen, bent er superblij mee en een paar dagen later zie je het geüpgrade model staan voor maar € 100,- meer dan wat je voor je andere hebt betaald. En dus gaat je supermooie horloge de deur uit, om plaats te maken voor die andere. Etc. etc.
En ineens heb je in een half jaar tijd 40 horloges (gehad). Tel het bij elkaar op en je had zomaar die Rolex kunnen kopen zo ongeveer
Tip: Houdt een excel bij van wat je koopt en voor welke prijs. En wat je er voor terugkrijgt. Dan kun je er nog een beetje grip op houden. En als je lijst te lang wordt, dan weet je dat je naar de dokter moet voor een servicebeurt…
Dat dus, als je net begint heb je misschien een paar horloges, maar je bent zo op het punt dat je in een maand elke dag een ander horloge om kunt doen. Maar goed anderen kunnen zich prima redden met 1-3 stuks, ook goed, gelukkig zijn we niet allemaal gelijk.
Ik snap het idd ook niet. Met alle respect voor de flipperaars. Maar ik ga eerst op zoek naar iets dat ik graag wil. Dan kijken of ik het ook echt graag wil hebben. Nog 4 x nadenken, kopen en dagelijks van genieten/ dragen. Dat proces van hierboven duurt minimaal 6 maanden.
Het horloge wat ik koop is ook gelijk voor mijn leven.
Niks ten nadelen van de flipperaars. Vanalles proeven is gaaf, maar doe ik liever met bier en whisky.
Is het de voorpret?. Je ziet een foto voorbijkomen of een folder. Gaat je erin verdiepen, info vergaren over de klok, uurwerk, etc. Waar te koop, prijsvergelijking, opsturen op ophalen…
En dan, na een paar weken of maanden verheugen, is ie daar… Heerlijk om de pols, 2e dag ook, misschien de 3e. Die andere klok zat ook lekker dus de nieuwe “even” in de kist.
Hé, een nieuwe folder, foto, etc. Toch maar flipperen om fondsen vrij te maken voor de nieuwe, waar je alweer allerlei info over hebt verzameld en de voorpret weer begonnen is.
Maar dan ga je er vanuit dat je doelmatig een nieuw horloge gaat kopen. Als je zoals velen hier regelmatig advertentie en veilingsites gaat afstruinen dan kom je soms buitenkansjes tegen die je gewoon niet kunt laten lopen. Dan heb je vaak ook de luxe niet om er heel lang over na te denken. Ik heb een bevriende antiekhandelaar die mij een whatsapp stuurt als hem horloges worden aangeboden, dan heb ik welgeteld 2 minuten om te beslissen en anders is het jammer dan. Om over rommelmarkten nog maar te zwijgen.
Dat is voor mij juist een groot deel van de hobby, wat ik lastiger vind is het verkopen.
Ik denk dat 95% zo wordt aangeboden, maar dat ze niet allemaal daadwerkelijk die staat hebben. Horloges van 10 jaar oud, 4e of 5e eigenaar en dan de mededeling ‘absolute nieuwstaat’. Dat neem ik met een korreltje zout.
Natuurlijk ziet het horloge er vaak heel goed uit. Maar ik krijg een beetje kriebels van term ‘nieuwstaat.’